fbpx
BizRemote Companii CSR

Lista companiilor care fac bine în România44 min

03/04/2020 26 min read

Lista companiilor care fac bine în România44 min

Reading Time: 26 minute

Solidaritatea este cel mai bun medicament în aceste vremuri, iar companiile care au donat și donează ne ajută să respiram mai liniștiți. Echipa Biz a adunat din primul moment al declanșării pandemiei companiile lider care au reacționat și au venit în sprijinul societății civile.

Liderii care ajută România să respire!

Donații în bani

  • Hidroelectrica sponsorizează șapte instituții medicale, cu unități de primiri urgențe, cu 10.033.000 lei. 
  • Romgaz a donat spitalului Judeţean Sibiu aproape 4 milioane de lei. Compania a sprijinit și Crucea Roşie Română cu 1.250.000 lei pentru a achiziţiona şi distribui 1.000.000 de măşti medicale. Compania a mai direcționat 1.500.000 lei pentru a veni sprijinul Spitalului Județean de urgență Alba.
  • OMV Petrom a donat 1 milion de euro către Crucea Roșie Română.
  • Philip Morris a donat 1 milion de dolari către Crucea Roșie.
  • Banca Transilvania a donat 1,4 milioane de lei Asociației Dăruiește Viață si 39.000 de euro către Beard Brothers.
  • BT a mai donat, în plus, 665.000 de euro către peste 30 de spitale din ţară.
  • Holcim România donează 2,6 milioane de lei (aproximativ 540.000 de euro) către 11 spitale care gestionează pacienți infectați cu COVID-19.
  • BCR donează 2,5 milioane de lei către spitalele locale, comunitățile și ONG-urile implicate în procurarea și colectarea materialelor sanitare, sprijinul persoanelor vulnerabile.
  • Grupul Novartis în România susține sistemul de sănătate din România cu aproximativ 480.000 USD. 380.000 de dolari vor fi donați către Societatea Națională de Cruce Roșie din România și 50.000 USD către cinci spitale care tratează pacienți cu COVID-19.
  • Raiffeisen Bank este alături de #oameniidinliniaintai, printr-o donație de 2 milioane de lei pentru spitalele județene și municipale din România. Banca a mai donat peste 100.000 lei către 15 cămine de bătrâni din țară, pentru achiziționarea de materiale de protecție și dezinfectanți.
  • BRD – Groupe Société Générale a donat 1,7 milioane lei Asociației pentru Relații Comunitare și rețelei naționale de Fundații Comunitare pentru susținerea sectorului medical. Banca a mai donat 300.000 de lei, împreună cu Fundația9, pentru susținerea sectorului cultural independent.
  • Procter & Gamble România donează 1.500.000 de lei către Crucea Roșie Română, reprezentând sprijin financiar și produse de îngrijire personală, de igienă și de uz casnic. 
  • Biofarm donează 1 milion de lei, fonduri pentru sprijinirea echipelor medicale din prima linie cu echipamente de protecție și aparatură medicală. Compania a mai donat 200.000 lei către Asociația Zi de Bine în campania #scutpentruspitale.
  • Profi România a donat 1.000.000 de ron pentru dotarea secțiilor ATI din spitale. A mai donat Fundației United Way România și suma de 10.000 de euro, pentru ajutorarea seniorilor izolați. 
  • ING Bank România, împreună cu partenerii ONG, contribuie cu o donație totală de 330.000 euro.
  • Producătorul de bere Timişoreana a donat 1 milion de lei către Crucea Roşie Română.
  • Transavia a donat 1 milion de lei Spitalului Județean Alba pentru asigurarea necesarului de echipamente medicale.
  • Superbet a donat 1 milion lei pentru achiziționarea de echipamente de protecție în sistemul sanitar național.
  • Mega Image donează 1.160.000 de lei către Crucea Roșie Română pentru achiziția a 12 echipamente de ventilație medicală.
  • Metropolitan Life se alătură campaniei ”Donează pentru linia întâi” și alocă 1 milion de lei pentru a veni în sprijinul medicilor, cadrelor militare și polițiștilor care luptă în prima linie împotriva epidemiei de COVID-19, în România.
  • Fundația AVON donează 1 milion de dolari la nivel global organizațiilor non-guvernamentale care sprijină victimele abuzului în familie pentru continuarea serviciilor de consiliere și adăpost în contextul pandemiei de coronavirus.
  • Orange România, alături de Fundaţia Orange, donează 400.000 EUR către Crucea Roșie Română. 
  • Johnson & Johnson Romania donează 650.000 de lei pentru a susţine comunitatea locală. Sprijinul este acordat prin intermediul Crucii Roşii Române, Federaţiei Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer (FABC) şi a unui program logistic adresat pacienţilor cronici.
  • Companiile E.ON vor contribui cu 500.000 de lei către sistemul medical. E.ON România va direcționa către spitale alte 500.000 de lei, pentru a asigura condiții adecvate de intervenție rapidă și tratament a cât mai multor cazuri de infectare.
  • Grupul Lactalis România (Albalact, Dorna Lactate, Covalact, Rarăul) a donat bani și produse lactate în valoare de peste 600.000 de lei.
  • Familia Timiș donează 300.000 de euro pentru dotarea cu echipamente și aparatură medicală a secțiilor ATI din țară.
  • ENGIE România donează 250.000 de euro. Banii vor fi direcționați către Societatea Națională de Cruce Roșie din România, Dăruiește Viață și HOSPICE Casa Speranței.
  • Danone România donează 250.000 de euro (aproximativ 1.200.000 de lei) către Dăruiește Viață pentru a susține nevoia de echipamente medicale și echipamente de protecție din spitalele din România.
  • Grupul Electrica donează 240.000 de euro în sprijinul unor spitale din Bucureşti, Ploieşti, Braşov şi Cluj.
  • Fundația Globalworth a donat 200.000 de euro organizației Crucea Roșie Română pentru necesare medicale.
  • Carrefour România și Fundația Carrefour donează 200.000 de euro organizației Crucea Roșie Română, bani ce vor fi folosiți pentru dotarea cu echipamente medicale a spitalelor din linia întâi din țară.
  • Mastercard a donat 100.000 de euro Asociației Dăruiește Viață. A mai donat 500.000 de lei în cadrul campaniei „Donează pentru linia întâi”, dezvoltată de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender și Mobexpert, cu scopul de a sprijini eforturile medicilor și ale personalului sanitar, precum și ale polițiștilor, armatei și jandarmilor.
  • Grupul CEZ România donează 759.152 de lei către Crucea Roşie Română, Unifarm, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova şi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu.
  • NEPI Rockcastle a donat 150.000 de euro către Societăție Naționale de Cruce Roșie din Europa Centrală și de Est (Federația Internațională de Cruce Roșie și Semilună Roșie – Regiunea Europa). 
  • Fundația Vodafone se alătură Asociației Cetatea Voluntarilor Arad și susține cu 150.000 de euro Fondul de Urgență creat de Asociatia pentru Relatii Comunitare.
  • Iulius a donat peste 150.000 de euro (734.450 de lei) unor spitale din Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Suceava. A mai lansat și platforma „Donăm azi, zâmbim mâine!”, ce permite oricui să doneze orice sumă cu o valoare minimă de 10 lei pentru spitalele din România.
  • UniCredit Bank donează 120.000 euro către Asociația Zi de Bine pentru achiziția a două aparate de ventilație mecanică de înaltă performanță și pentru acoperirea altor nevoi medicale.
  • Global Records oferă 25.000 de euro pentru spitalele din România prin fundația Dăruiește Viață. În același timp, Global Records este alături de artiștii și instrumentiștii cu care lucrează și alocă un buget de 100.000 de euro pentru depășirea acestei perioade.
  • Enel România, prin companiile sale de furnizare și distribuție a energiei electrice, a donat 100.000 de euro către Fondul de Urgență. Compania a mai donat 100.000 de euro pentru a sprijini activitatea Institutului Național de Boli Infecțioase – prof. Dr. Matei Balș.
  • HeidelbergCement România sprijină cu 140.000 euro sistemul medical. 
  • OTP Bank România direcționează 500.000 lei către spitale și comunități locale.
  • Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) vine în sprijinul autorităților și al cadrelor medicale în lupta cu pandemia de coronavirus și oferă 500.000 de lei pentru dotarea cu tehnică medicală a secției de terapie intensivă (ATI) a Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov.
  • Provident donează 500.000 de lei către Asociaţia ,,Dăruieşte Viaţă’’ pentru susţinerea construcţiei spitalului modular pentru pacienţii cu COVID-19.
  • Baupartner Group, prin membrii săi Bauelemente și Baupertner Construct, donează 500.000 de lei pentru achiziția de echipamente destinate medicilor și cadrelor sanitare, prin platforma Donează pentru linia întâi.
  • Companiile Meda și Vincon (Beciul Domnesc) donează 500.000 de lei pentru a ajuta spitalele în lupta împotriva COVID-19.
  • Fundația Deloitte a donat 100.000 de euro către Societatea de boli infecțioase și HIV-SIDA, pentru a sprijini Institutul Matei Balș și Institutul Național de Sănătate Publică. Deloitte România a direcționat 12.000 de euro către Asociația Dăruiește Viață și 14.000 de euro către Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, în urma unei acțiuni de strângere de fonduri organizate în rândul angajaților din toate entitățile companiei prezente în România.
  • One United Properties a donat 100.000 de euro pentru achiziționarea de ventilatoare și teste rapide pentru spitalele și cadrele medicale aflate în linia I.
  • Sphera Franchise Group (KFC, PizzaHut) doneaza 100.000 de euro către organizația Crucea Roșie Română.
  • Societe Generale European Business Services, parte din Grupul Internațional Societe Generale, a donat 100.000 euro către Asociația Dăruiește Viață.
  • Farmaciile Help Net se alătură inițiativei #reușimîmpreună și donează asociației Dăruiește Viață 100.000 euro pentru dotarea spitalelor din România.
  • Grupul de companii E-INFRA donează 500.000 lei, prin intermediul Netcity Telecom în București și Nova Power & Gas în Cluj-Napoca, pentru susținerea sistemului sanitar românesc. Sponsorizările sunt intermediate de Fundația Transilvania Leaders, MagiCamp și Crucea Roșie Română.
  • Grupul Purcari direcționează 125.000 de RON către spitalul Județean din Ploiești, bani din care se vor achiziționa tehnicăm edicală și echipamente de protecție pentru cadrele medicale. Alți 500.000 de RON vor fi puși la dispoziție de Grupul Purcari în România și Republica Moldova.
  • Cele două companii care reprezintă Sistemul Coca-Cola în România (Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România) au donat 100.000 de euro Crucii Roșii Române.
  • Catena a donat 100.000 de euro către fondul de urgenţă pentru susţinerea sistemului medical românesc, înfiinţat la iniţiativa Organizaţiei Salvaţi Copiii România.
  • Operatorul european de pariuri sportive și cazinou online BETANO.com donează 100.000 de euro către Crucea Roșie Română pentru achiziționarea de echipamente urgente și necesare pentru spitalele din România.
  • Alro a donat 400.000 lei Spitalului Județean de Urgență Slatina, 25.000 de lei către Crucea Roșie Română – Olt și 18.000 de lei către Asociația Internațională de Poliție din România – filiala Olt.
  • Electrica Furnizare a donat 433.000 de lei Crucii Roșii, pentru achiziția de măști sanitare.
  • Tinmar Energy a donat 70.00 de euro către Institutul Cantacuzino, în vederea achiziționării unui echipament care ajuta la depistarea covid-19. Prin teledonul Mereu Aproape, compania a donat 30.000 euro în sprijinul celor afectați de boală.
  • Compania Atos a donat 400.000 lei către Asociația Dăruiește Viața pentru sistemul medical.
  • Antibiotice Iași donează 250.000 lei pentru Institutul Național de Boli Infecțioase „Matei Balș” din București. De asemenea, 50.000 lei se vor duce către Institutul Regional de Oncologie Iași. În plus, compania a mai donat 300.000 de lei către șapte spitale din Iași.
  • Castrol România a donat suma de 345.000 lei Spitalului Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila”, pentru a susține capacitatea de testare a pacienților pentru COVID-19.
  • Heineken România donează 250.000 RON către Crucea Roșie Română. Compania îi încurajează pe membrii echipei să doneze pentru aceeași cauză, dublând contribuțiile individuale ale acestora. Inițiativa face parte dintr-un program mai amplu în valoare totală de 1.500.000 RON.
  • MetaMinds a donat 200.000 de lei Spitalului Municipal Rădăuți, bani necesari pentru achiziția în regim de urgență de materiale sanitare și medicamente.
  • DB Global Technology, centrul de tehnologie al Deutsche Bank din București, a susținut în ultimele două luni cu peste 145.000 de euro (mai mult de 700.000 lei) patru mari spitale din Capitală și o fundație importantă..
  • Fundația Philips și Philips România au donat 80.000 de euro către asociațiile Inima Copiilor și Dăruiește Viață, sprijinul (în bani și echipamente ) fiind direcționat spre prevenția și tratarea afecțiunilor cauzate de noul .
  • Smithfield România a făcut donații Asociației Dr. Victor Babeș Timișoara (100.000 lei) și Asociației pentru ATI „Aurel Mogoșeanu” din Timișoara (100.000 lei). Totodată, compania a demarat achiziția de echipamente medicale de protecție spre a fi oferite cu titlu de sponsorizare mai multor instituții medicale din județul Timiș, în valoare de 80.000 de lei.
  • EY România oferă 70.000 de euro prin acțiunile desfășurate de Crucea Roșie, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și prin parteneriate directe cu reprezentanți ai mediului de business din România.
  • Cognizant Softvision România, parte a producătorului global de software Cognizant, donează 73.000 de dolari către Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca.
  • Genesis Property se alătură inițiativei „Donează pentru linia întâi” cu o contribuție de 100.000 lei. Este a doua donație realizată de companie, prima fiind suma de 50.000 de euro către Institutul Național de Boli Infecțioase Matei Balș. Compania sprijină cadrele medicale și pacienții afectați de virusul SARS-COV-2 printr-o contribuție financiară de 90.000 lei care a fost direcționată către Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț.
  • Fundația pentru Copii Ronald McDonald donează 60.000 de euro pentru a susține lucrările de amenajare a secției ATI de la Institutul Național de Geriatrie și Gerontologie Ana Aslan. 
  • Comunitatea Declic donează 54.000 de euro (261.000 de lei), pentru ca sute de persoane cu dificultăți financiare să poată beneficia de alimente și produse de igienă de bază în perioada următoare.
  • Compania clujeană Fortech donează 50.000 de euro pentru achiziționarea de materiale și echipamente de protecție pentru cadrele medicale din spitalele din Cluj-Napoca. Compania se alătură efortului Asociației Beard Brothers în campania #ÎmpreunăAjutăm.
  • Băneasa Shopping City donează suma de 50.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente speciale de protecție și aparatură medicală.
  • certSIGN donează Institutului Național de Boli Infecțioase „Matei Balș” din București suma de 50.000 de euro.
  • Restart Energy, furnizorul de energie electrică și gaze naturale din Timișoara, donează tot profitul realizat în Banat, în jur de 50.000 de euro.
  • OMNIASIG Vienna Insurance Group se alătură asociației Dăruiește Viață cu o donație de 50.000 euro, pentru a susține demersul de dotare a spitalelor de stat cu echipament medical.
  • Cordia România donează 50.000 de euro în cadrul programului „Acasă la tine” al Primăriei Sectorului 1, prin care produse alimentare de bază sunt livrate la domiciliul persoanelor cu vârste de peste 65 de ani, în parteneriat cu un retailer.
  • Continental România a donat peste 40.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente necesare în spitale.
  • TBI Bank donează 250.000 de lei pentru a acoperi nevoile neașteptate ale sistemelor de sănătate.
  • JYSK România, retailerul scandinav de mobilă și produse pentru casă, a creat un fond de urgență de 150.000 de lei destinat spitalelor.
  • Xella România a creat un fond de solidaritate de 150.000 de lei, pentru dotarea cu echipamente medicale a spitalelor din Deva și Hunedoara, achiziționarea a peste 2.000 de viziere care vor fi donate spitalelor din toată țara și sprijinirea cu 50.000 de lei a Fundației Comunitare Oradea și Fundației Comunitare Prahova.
  • Patria Bank a donat 100.000 lei către Asociația Dăruiește Viața, pentru a sprijini sistemului medical în această perioadă și nevoia de echipamente medicale necesar în spitale și centre medicale.
  • Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM) doneaza  100.000 RON catre Crucea Roșie Română pentru achiziția de materiale dezinfectante,  sanitare și de igienă.
  • Hard Rock Cafe București donează 100.000 de lei Spitalului de Urgență Sfântul Ioan cel Nou din Suceava.
  • Grupul TeraPlast a donat 60.000 de lei Spitalului Județean de Urgență din Bistrița, respectiv 25.000 de lei Spitalului Orășenesc Băicoi.
  • Cotnari a donat 50.000 de lei Spitalului de Boli Infecţioase din Iaşi pentru achiziţionarea de echipamente de protecţie.
  • Garanti BBVA Group susține cu o finanțare de 26.500 de euro Spitalul Județean de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, prin intermediul Salvați Copiii România. Spitalul primește o primă tranșă de echipamente de protecție și aparatură medicală vitale. Costul total al dotării este de 46.850 de euro.
  • SmartBill a donat 35.000 de euro spitalului Sibiu, pentru achiziția de kituri de testare a coronavirului și aparatură pentru secția ATI. Suma a fost colectată exclusiv din fondurile SmartBill și donații ale angajaților.
  • Salvați Copiii a deschis un fond de urgență pentru sprijinirea imediată a sistemului medical. Până acum, au fost colectate fonduri totale în valoare de 252.000 Euro, prin solidaritatea în principal a următoarelor companii: Farmaciile Catena, Kaufland România, Oriflame, Garanti BBVA Group, BCR și Asociația Club Sportiv „RO Club Maraton”. De asemenea, suma de 36.640 Euro provine din donațiile persoanelor fizice care au vrut să sprijine efortul medicilor.
  • Asociația Zi de Bine a strâns peste 50.000 de euro pentru Spitalul de Boli Infecțioase din Brașov, dar și pentru Spitalul Județean din Suceava. Campania #Scutpentruspitale, inițiată de Asociația Zi de BINE merge mai departe către nevoile unui alt spital. Inițiatoarele campaniei sunt Melania Medeleanu, fondatoarea asociației Zi de BINE, Anca Ungureanu (fondatoarea Beans& Dots și Identity & Communication Director la UniCredit Bank) și Luciana Zaharia (Asociația  Zi de BINE).
  • Topgel a donat 15.000 de euro pentru achiziția de echipamente sterile de protecţie pentru personalul medical din Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova.
  • Proprietarul companiei Alka, Amir Krenzia, a donat 15.000 de euro unei fundații ce susține lupta împotriva COVID-19.
  • United Romanian Breweries Bereprod (producătorul berii Tuborg) s-a alăturat inițiativei fundației „Mereu Aproape” în cadrul teledonului „Români Împreună” din data de 29 Martie și a donat 10.000 euro pentru medici.
  • Farmec a oferit atât suport financiar de peste 10.000 de euro, cât și mii de produse din portofoliu. Donațiile au mers către Un singur Cluj, Dăruiește Viață, SOS Satele Copiilor, Salvați Copiii,  Crucea Rosie, Beard Brothers și Fundația Solidaritatea Sanitară.
  • Social Innovation Solutions, alături de Coca-Cola România, susțin cu 10.000 de euro și suport de acces la competențe, parteneri și voluntari, ideile de adaptare socială care să permită respectarea izolării sociale,  să ajute comunitatea.
  • Avon donează 10.000 euro către Hospice Casa Speranței pentru a-i ajuta să își desfășoare în continuare serviciile de îngrijire a persoanelor care se confruntă cu problemele unor boli incurabile.
  • Libris.ro a donează 10% din vânzările din data de 23 aprilie, Ziua Internațională a Cărților și Drepturilor de Autor, către Fondul de Urgență pentru Spitale. Fondurile în valoare de 26.700 lei sunt donate de Libris.ro către Salvați Copiii România, urmând să fie direcționate către achiziția de echipamente de protecție pentru dotarea Spitalului de Urgență Petroșani, Hunedoara.
  • Tempo Advertising a donat 20.000 lei și sprijină pro-bono campania de strângere de fonduri și comunicare inițiată de asociația de medici de terapie intensivă BAVĂ (Balkan Association for Vascular Access), pentru construirea unui mini-spital de triaj la Institutul Clinic Fundeni. În doar 10 zile s-au strâns 495.000 lei, iar spitalul este construit și dotat aproape integral. Companiile Stratagents (PR) și Difrnt (digital) s-au alăturat și ele Tempo Advertising cu servicii pro-bono.
  • Stalinskaya Vodka s-a alătrat proiectului “Solidar Social”, o acțiune umanitară inițiată de către Asociația Adi Hădean împreună cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 (DGASPC) și contribuie lunar cu suma de 10.000 de lei pentru pregătirea meselor zilnice pentru medicii și personalul medical din spitalele din București și persoanele vârstnice aflate în izolare.
  • Casa de licitație Artmark va dona 5% din veniturile aferente sesiunilor de licitație organizate în lunile martie și aprilie, pentru achiziționarea urgentă de aparatură medicală performantă și bonificarea personalului medical român suprasolicitat.

 

Liderii care ajută România să respire!

Donații în produse sau servicii

  • Retailerii Kaufland România și Lidl România donează 100.000 bucăți recoltoare pentru exudat nazal și faringian/ mediu transport viral necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular ( Real Time PCR)
  • Auchan Retail România a inițiat un proiect, alături de Leroy Merlin, pentru construcția unui spital de campania. Clădirea, care aparține Leroy, este situată pe centura Capitalei – zona Mogoșoaia și va fi transformată într-un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus.
  • AVON România a donat 1,7 tone de produse de igienă personală. 
  • Arctic donează produse electrocasnice în valoare de 2,8 milioane lei pentru spitalele din România. 
  • Top Line a donat produse în valoare de 30.000 de euro campaniei Prețuiește Viața
  • Cramele Recaș au achiționat și donat 3 ventilatoare mecanice în valoare totală de 134.908,30 LEI către Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumofiziologie „Victor Babeș” din Timișoara.
  • Cris-Tim a donat către Fundația „Prețuiește Viața” peste 2.800 de bucăți de produse Ready Meal, 5.600 de pachete de mezeluri Cris-Tim cu Eticheta, precum și peste 2.400 de bucăți de produse lactate de la brandul Mugura.
  • Agricola Bacău a finanțat achiziția de materiale specifice de protecție și realizarea unui laborator performant de analize pentru Spitalul Județean din Bacău.
  • Kaufland România sprijină personalul medical și oferă alimentele necesare pentru prepararea a 6.000 de meniuri, timp de o lună, în cadrul inițiativei #Acum.
  • Kaufland şi Glovo au lansat o linie telefonică cu livrare gratuită cu plata la domiciliu pentru vârstnici și persoanele cu dizabilități. Împreună cu Selgros, compania se alătură inițiativei civice „Cumpărături la ușa ta”, prin introducerea de pachete predefinite în magazine, livrate gratuit de voluntari la domiciliu pentru persoanele vulnerabile.
  • ANSWEAR.com a început fabricarea a 20.000 de măști de protecție pentru a fi donate spitalelor care au cea mai mare nevoie de ele. Materialele folosite sunt certificate, iar angajații ANSWEAR fac tot ce pot pentru a le termina cât mai repede.
  • Monsson Trading, furnizor și trader de electricitate si gaze naturale, face două donații în echipamente medicale în valoare totală de aproximativ 140.000 de euro către Spitalul Județean Constanța și către Spitalul de Boli Infecțioase Constanța.
  • Bitdefender va oferi fără costuri soluții de securitate destinate mediului de business tuturor instituțiilor sanitare din lume.
  • Unilever a răspuns apelului Crucii Roșii Române cu o donație de produse de dezinfecție, igienă și igienizare, în valoare de peste 70.000 euro.
  • AQUA Carpatica asigură necesarul de apă pentru spitalele de boli infecțioase din toată țara, dar și pentru secția de oncopediatrie a spitalului Marie Curie din București. În plus, a donat 50.000 de măști de protecție, 50.000 de mănuși și 50.000 de botoși pentru personalul medical.
  • E.ON România a lansat o campanie „Dăruieşte Lumină”, prin intermediul căreia va dona 250.000 kWh către consumatorii casnici care au nevoie de ajutor în această perioadă.
  • McDonald’s România asigură mâncarea pentru toți cei din carantină în locurile asigurate de statul român.
  • Trust Motors oferă 3 autovechiule noi Peugeot Rifter Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” din București.
  • NEPI Rockcastle a lansat o platformă de donații online, iar toate fondurile sunt donate direct în conturile asociației Crucea Roșie Română
  • Antreprenorul Ștefan Mandachi pune gratuit Mandachi Hotel&Spa la dispoziția personalului medical și a voluntarilor de la la Spitalul Județean Suceava. A lansat și o campanie de donații, prin care a strâns deja 500.000 de euro. 
  • Zitec oferă gratuit aplicații pentru digitalizarea instituțiilor publice
  • Compania INTUITEXT oferă cadrelor didactice și elevilor din învățământul primar și gimnazial acces gratuit la platformele de învățare și evaluare online pentru clasele primare
  • Mega Image face donații de alimente, mâncare gata pregătită și produse de igienă și curățenie către spitalele și personalul medical din prima linie, din București, care tratează pacienți infectați cu COVID-19.
  • Free Now (Clever) susține medicii care luptă împotriva coronavirusului și personalul din instituțiile implicate în organizarea și gestionarea stării de urgență și oferă curse gratuite. 
  • JYSK România a donat produse pentru 85 de paturi suplimentare din cadrul Institutului Național de Boli Infecțioase Matei Balș din București.
  • Doclandia, cea mai mare platformă de telemedicină din România, oferă gratuit serviciile sale tehnologice Guvernului României, în special Ministerului Sănătății, pe perioada stării de urgență, pentru a fi utilizată de către toți medicii români.
  • Carrefour România va asigura spitalelor din țară, care tratează pacienții infectați cu Covid-19, alimentele necesare pe parcursul următoarei luni, atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienți.
  • Platforma de food delivery Yellow.Menu, alături de Impetum Group, se angajează să asigure o masă caldă întregului personal medical și auxiliar din Spitalul Matei Balș, urmând să își extindă ajutorul și către alte spitale, centre de carantină din București sau persoane în vârstă, cu dizabilități, care nu se pot deplasa în această perioadă.
  • SAP  și Qualtrics, companie de experience management din portofoliul SAP, au lansat noi soluții de Experience Management (XM) dedicate companiilor, instituțiilor de învățământ, respectiv autorităților guvernamentale și organizațiilor de sănătate publică din România, pe care le pune gratuit la dispoziția acestora.
  • Red Angus Steakhouse va oferi, gratuit, prânzul timp de o lună, cadrelor medicale implicate în diagnosticarea și tratarea coronavirusului, în cadrul spitalelor din Capitală.
  • TenarisSilcotub donează materiale necesare spitalului Județean de Urgență Zalău, care include 10.000 măști, 5 ventilatoare, 900 de halate chirurgicale, 2000 de viziere și 750 litri de gel dezinfectant.
  • PepsiCo România donează produse în  valoare totală de 200.000 de lei, pentru a fi distribuite spitalelor, printr-un parteneriat cu organizația Crucea Roșie Română.
  • L’Oréal România donează peste 42.000 de produse către spitalele de boli infecțioase din țară și peste 7,5 tone de gel pentru curățarea mâinilor pe bază de alcool către spitale, farmacii și rețelele alimentare.
  • Compania Adaconi, specializată în importul și distribuția de rechizite școlare, articole de birou și medii de stocare, materiale și unelte de artă plastică și craft, donează 33.500 de echipamente de protecție – măști de protecție de unică folosință –în unități medicale din județele Hunedoara, Cluj și Timiș.
  • Producătorul de lactate Olympus donează peste 300.000 de iaurturi natur către asociații și fundații umanitare din Brașov și din țară.
  • Groupe Renault România pune la dispoziția spitalelor din România, sub formă de sponsorizare, în acord cu Ministerul  Sănătății, 100 de vehicule Dacia și Renault. 
  • Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România au donat produse, în valoare de aproximativ 100.000 de euro. Băuturile vor ajunge la personalul medical și auxiliar cu sprijinul filialelor de Cruce Roșie din toată țara.
  • BinBox, unul dintre jucătorii de pe piața online din România, pune la dispoziția instituțiilor din sectorul public de sănătate și din cadrul DSU infrastructura sa de Cloud și de securitate cibernetică, gratuit, pentru întreaga durată a pandemiei.
  • Beans&Dots a donat 23 de kg de cafea adică aproximativ 1500 de cafele medicilor și personalului medical de la Matei Balș, Spitalul Universitar, Institutul pentru Protecție a Mamei și Copilului, Polizu, Floreasca, Marius Nasta și Serviciul Ambulanță București sediul central. Au fost alături de ei și alte coffee shopuri și prajitorii: Guido CoffeeSloane Coffee RoasteryUrBarnMABO CoffeePapa Jacques.
  • Doncafé  a oferit aparate de cafea, cafea și consumabile către 10 spitale din București și din țară. Aparatele au ajuns la spitalele care tratează pacienți infectați COVID19 din Alexandria, Giurgiu, Craiova, Slatina, Turnu Severin.
  • Optica Videt donează 100 de ochelari de vedere sau lentile de contact cadrelor medicale.
  • Rompetrol – KMG International a achiziționat printr-o donație, cu ajutorul Fundației pentru SMURD, 2.500 teste de validare a infecției cu virusul COVID-19, dar și prin sprijinirea Institutului Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară “Cantacuzino”. Și pentru comunitățile din Constanța și Prahova, au donat, prin parteneriatul cu Asociația Dăruiește Aripi, 37.0000 de litri de carburant.
  • Rompetrol Well Services, companie membră a Grupului KMG International, sprijină Spitalul Județean de Urgență Ploiești pentru achiziționarea unei platforme de analize probe biologice prin tehnica Real Time PCR, care va facilita testarea rapidă a pacienților la nivel local. . 
  • Orange, în parteneriat cu Samsung România, direcţionează către 55 de spitale publice de pe întreg teritoriul României, 330 de pachete formate din telefoane Samsung Galaxy A51 şi SIM-uri cu resurse de voce şi internet nelimitat valabile pe o perioada de 6 luni. 
  • Fundația Orange, prin intermediul platformei Digitaliada, susține continuitatea procesului educațional prin informațiile disponibile gratuit pe platformă. 
  • #ACUM, Kané – New Romanian Cuisine lansează, alături de partenerul principal Mastercard și de alți parteneri (Genesis Property  – Novo Park și WestGate, BCR, Lateral, Secom, Autonom, Biodeck și Act for Tomorrow), o inițiativă de solidaritate pe două paliere. 
  • Aegon România cumpără două izolete pe care le donează Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj, pentru a le susține activitatea în lupta împotriva noului coronavirus.
  • Telekom România oferă gratuit, profesorilor, elevilor și părinților internet 4G și licențe de acces în platforma de management educațional Adservio.
  • Fundația Telekom România s-a alăturat campaniei de informare realizată de Crucea Roșie Română și a donat pachete complete de comunicare (telefoane mobile și SIM-uri prepay).
  • Romanian Software, companie ce se ocupă de implementarea soluțiilor software în domeniul resurselor umane, oferă servicii gratuite pentru firmele care produc echipamente împotriva virusului COVID-19, prin preluarea proceselor de resurse umane.
  • Rețeaua de sănătate Regina Maria dă întreprinderilor mici și mijlocii posibilitatea să amâne plata abonamentelor medicale cu două luni.
  • Caroli Foods Group ajută comunitățile prin donații de produse și susțin proiecte umanitare derulate în primul rând de colaboratorii noștri (influenceri, KOL, parteneri, autoritățile statului, asociații și ONG-uri).
  • Grupul PehartTec a colaborat cu Asociația Zi de Bine și au donat hârtie și prosoape de hârtie Pufina către 14 spitale din țară.
  • United Romanian Breweries Bereprod a donat către Crucea Roșie un camion TIR  de Granini care va fi distribuit către personalul medical.
  • Compania timișoreană SafeFleet a donat 2 ventilatoare medicale Spitalului de Boli Infecţioase “Victor Babeş” Timişoara. S-a alăturat eforturilor iniţiate de asociaţia Şcoala Mamei Junior pentru a încuraja cât mai multe persoane fizice şi juridice să doneze şi să sprijine sistemul medical.
  • Kinderpedia semnat un protocol cu Ministerul Educației, prin care au pus platforma de educație Kinderpedia la dispoziția școlilor publice până la final de an, în mod gratuit, iar 11 module speciale pentru profesori vor fi gratuite permanent. Sunt înrolate 460 de școli publice, iar peste 1.400 de profesori noi folosesc activ platforma.  
  • eMAG a donat către medici și personalul sanitar materiale și echipamente medicale în valoare de peste 2 milioane de lei (720.000 de măști, 110.000 de mănuși, 3.000 litri de dezinfectant și alte echipamente).
  • Sanofi a donat Ministerului Sănătății un milion de doze de Hidroxiclorochinină.
  • Compania de construcții CON-A, prin fundația pe care o deține, a decis să finanțeze achiziționarea de urgență a unei linii de biologie moleculară necesară determinării virusului SARS-COV-2 și să o doneze Spitalului Județean Sibiu.
  • BCR Leasing oferă 3 mașini către Serviciul de Ambulanță București – Ilfov (SABIF), 3 mașini către Serviciul de Ambulanță Timiș și 3 mașini către Serviciul de Ambulanță Constanța pentru transportul de medicamente, vizite la pacienți și, dacă va fi nevoie, pentru testări la domiciliu.
  • Aplicația de închiriere de apartamente Milluu a lansat inițiativa #LocuintePentruMedici și va susține chiria pentru 10 locuințe puse dispoziția medicilor și personalului sanitar din București, pe perioada stării de urgență.
  • Fundația pentru Copii Ronald McDonald oferă, din luna aprilie, cazare gratuită personalului medical din Spitalul Grigore Alexandrescu, în Casa Ronald McDonald aflată în incinta spitalului. Toate fondurile colectate de Fundație în lunile martie și aprilie sunt redirecționate pentru susținerea mai multor spitale de copii.
  • E.ON a contribuit financiar pentru achiziționarea unui echipament complet de testare a virusului COVID-19, de către Spitalul Clinic Județean Mureș.
  • Grupul Novartis în România donează 100.000 de doze de azitromicină 250 mg, produsă de Sandoz, Institutului Național de Boli Infecțioase – Prof. Dr. Matei Balș și rețelei naționale de spitale de primă linie.
  • Producătorul și distribuitorul de băuturi spirtoase Alexandrion Group donează 100.000 de măști medicale de protecție spitalelor, precum și angajaților și familiilor colaboratorilor companiei.
  • Prodal 94 donează un milion de litri de apă Carpatina spitalelor de boli infecțioase din România și spitalelor suport desemnate pentru tratarea .
  • Avon România donează 5000 de viziere pentru personalul medical din spitalele românești. Compania a răspuns solicitării Fundației Regina Maria și a oferit finanțarea necesară pentru vizierele produse mai apoi de tipografia Amma Print.
  • Electrolux România a donat Spitalului Județean din Satu Mare 2 mașini de spălat și 2 uscătoare de rufe, pentru a veni în sprijinul spitalului.
  • Ford România și Fundația Ion Țiriac au achiziționat un aparat de testare pentru COVID-19 pentru Spitalul de Urgență din Craiova. De asemenea, Ford va trimite alimente de bază pentru 400 de persoane vârstnice.
  • Asociația Jocurilor de Noroc la Distanță a achiziționat și donat spitalelor din București primele 10 tuneluri de dezinfectare destinate echipamentelor sanitare ale personalului medical, din seria celor 30 achiziționate. Tunelurile sunt fabricate de producător român, Dypety din Moinești, județul Bacău. care a decis să-și reconvertească linia de producție.
  • Departamentul pentru Situații de Urgență prin Fundația pentru SMURD, cu sprijinul Lidl România, achiziționează prima secție de terapie intensivă mobilă din România, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienții în stare critică, ca urmare a infecției cu SARS-CoV-2.
  • Allianz-Țiriac Asigurări dotează cu cinci aparate ATI în valoare de 80.000 de euro a spitalului modular -construit de asociația „Dăruiește Viață” în curtea Spitalului Elias din București.
  • KMG International, sub brandul Rompetrol, va achiziționa în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România o unitate mobilă de terapie intensivă cu 12 paturi, în valoare de 264.930 USD, ce va fi donată Departamentului pentru Situații de Urgență (IGSU).
  • IKEA se alătură Auchan și Leroy Merlin în demersul de amenajare a unității de suport medical Bucureștii Noi. Compania a anununțat că va asigura echiparea completă cu 350 de paturi, saltele, cearceafuri, pilote, perne, bucătăria pentru personalul medical, dar și o serie de produse de mic mobilier în valoare de peste 85.000 euro. Livrările au început deja în cursul acestei săptămâni.
  • EMI International a construit și donează 20 de porți dezinfectante pentru spitale din România, pentru a sprijini medicii și personalul medical în lupta împotriva .
  • Donalam, unul dintre cei mai mari angajatori din județul Călărași, a achiziționat echipamente în valoare de aproximativ 133.000 de euro pe care le va dona către Spitalul Județean Călărași, Inspectoratul Județean de Poliție Călărași și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Călărași.
  • Dacia Plant donează echipamente medicale și dezinfectanți către Spitalul de Boli Infecţioase din Braşov, Spitalul Municipal „Dr. Aurel Tulbure” din Făgăraş, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Brașov şi Spitalul Clinic de Psihiatrie si Neurologie din Braşov.
  • Producătorul de panouri termo­izolante pentru construcţii Isopan Est, parte a grupului italian Isopan, donează toate materialele necesare construcției spitalului modular care va fi amplasat în curtea Spitalului Universitar de Urgență Elias, din București. Valoarea totală a materialelor Isopan folosite în construcție depășește suma de 100.000 euro.
  • IKEA România a făcut donații în produse de peste 800.000 RON.
  • Lidl, partenerul fondator al primei rețele de Bănci pentru Alimente din România,  a sprijinit, numai în ultimele 6 săptămâni, rețeaua acestora cu peste 4 tone de produse alimentare. În plus, cu ocazia Sărbătorilor de Paște, Lidl România oferă 2500 de pachete cu alimente și produse de igienă pentru persoanele vulnerabile afectate în această perioadă. 
  • Maressi a donat peste 7200 de cafele pentru spitale.
  • Altex donează aparatură și echipamente de 162.000 de euro către mai multe spitale din România.
  • Sandoz, divizia de medicamente generice și biosimilare a grupului Novartis în România,  donează 100.000 de doze de hidroxiclorochină către Unifarm.
  • Nestlé România a alocat fonduri pentru achiziționarea a 100.000 de măști de protecție pentru sistemul medical. În plus, peste un milion de porții de produse au fost trimise deja către partenerii sociali pentru distribuire pe plan național.
  • Alka a donat peste 65.000 de produse spitalelor și forțelor de ordine.
  • Alevia donează 6.000 de cutii cu suplimente către medici din zece spitale din țară, în valoare de 10.000 de euro. Astfel, Alevia se alătură Asociația ZI de BINE în îndeplinirea obiectivului acesteia de a crea un #scutpentruspitale.
  • Terapia donează 2,2 milioane de sulfat de hidroxiclorochină (HQS), eficientă în tratamentul Covid-19, către Unifarm, cantitate necesară pentru circa 100 mii de pacienți.
  • TenarisSilcotub a donat 10.000 de măști de protecție FFP2 către Spitalul Județean de Urgență din Zalău, compania luând decizia de a face o donație extinsă de materiale sanitare pentru perioada următoare.
  • Autoritățile au aprobat transformarea Sălii Polivalente din Cluj-Napoca într-un centru de spitalizare pentru bolnavii de COVID-19, cu 350 de paturi, în cadrul unui proiect comun cu Auchan Retail România. Oamenii de business sunt invitați să se implice în dotarea acestuia.
  • Rubin 2000, firma deținătoare a Pam Bijuterii, importator și distribuitor autorizat echipamente Laser Trotec și stampile Trodat în România, se implică și în campania #scutpentruspitale a Asociației „Zi de Bine”. Grupul Rubin a început producția și distribuția a 50.000 viziere pe care le va dona.
  • Domestos face o donație de produse de dezinfecție, igienă și igienizare, în valoare de peste 120.000 de euro către Crucea Roșie Română.
  • OMV Petrom, împreună cu Mastercard, vor livra, pe durata stării de urgență, 24.000 de pachete cu produse alimentare VIVA Lunch Box din stațiile de carburanți OMV. Pachetele cu alimente vor fi livrate zilnic de foodpanda, cu personal dedicat special pentru această iniţiativă, în spitalele Grigore Alexandrescu, Floreasca, Sfântul Ioan, Colentina și Spitalul Județean Prahova.
  • Fundația Țiriac, împreună cu SelgrosRomânia, ajută peste 17.000 de persoane vârstnice din 28 de județe cu alimente de baza puse la dispoziție periodic în această perioadă.
  • Allview a donat 150.000 de măști către Direcțiile de Sănătate Publică, pentru a asigura necesarul nevoilor immediate în spitale.
  • Mondelēz International se implică, în parteneriat cu Crucea Roșie Română, prin donarea a 480.000 de produse Milka către voluntarii organizației și comunitățile sprijinite de aceștia.
  • Asociația Constructorilor de Automobile din România și Parteneriatul Auto Român direcționează fonduri pentru repunerea în funcțiune a 50 de ventilatoare medicale. Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) și Inspectoratul pentru Situații de Urgență (IGSU) au identificat și colectat 190 ventilatoare medicale scoase din uz, 50 dintre acestea urmând să fie reparate cu fonduri de la companii din industria auto.
  • Selgros Cash&Carry a demarat campania „Din pasiune pentru oameni”, acțiune ce implică oferirea unui număr de peste 25.000 de porții de mâncare caldă pe lună pentru oamenii din linia întâi.
  • Vivre se alătură inițiativei lansată de Auchan Retail România și Leroy Merlin, donează peste 700 de articole necesare dotării centrului de suport medical Bucureștii Noi, destinat tratării pacienților cu forme medii și ușoare de .
  • Vascar donează Spitalului Județean de Urgență din Vaslui 100 de combinezoane de protecție și 1.000 de kituri de testare.
  • Metaminds și restaurantul KAIAMO vor oferi timp de 10 zile personalului din cadrul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, al Poliției Locale Sector 1 și SMURD până la 400 de meniuri de prânz preparate din ingrediente de top locale și cu multă dăruire de chef Radu Ionescu. Campania va dura până pe 26 aprilie, însă poate continua și după această dată cu sprijinul celor care vor să se implice prin donații individuale.
  • Hotelul Radisson Blu din București este alături de sistemul medical românesc și sprijină eforturile acestuia cu o donație către Spitalul Clinic Dr. Ion Cantacuzino, oferind 1.000 de măști de protecție, 1.000 de piese de lenjerie de pat, produse de igienă și dezinfectare.
  • Tinmar Energy a donat, către partenul său Asociația InfoCons, resurse materiale câ și 1000 de teste rapide de depistare Covid-19. În vederea achiziționării altor 1000 de teste rapide, a ajutat și Crucea Roșie Română prin campania „România salvează România”.
  • Phonetastic GSM, în parteneriat cu Asociația Ceva Diferit, a donat 3.500 de măști cu trei pliuri, 2.500 de măști cu filtru N95 și 500 de căști Bluetooth, utile echipajelor care transportă pacienții infectați, de la domiciliu la spital. Toate aceste produse au mers către Spitalul Municipal din Adjud, Spitalul Municipal din Focșani și Serviciul de Ambulanță București-Ilfov.
  • NN România donează ventilatoare mecanice în valoare de un milion de lei Spitalului Clinic Colentina București.
  • E-Distribuție a donat echipamente și lucrări ajungând la aproximativ 110.000 euro, pentru a susține în mod direct pe aceia care luptă în linia întâi cu COVID-19.
  • Castrol România donează echipamente de protecție, dezinfectanți și biocide pentru 22 de spitale din țară, cu sprijinul Asociației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate. Valoarea donației se ridică la 35.000 de euro, iar INACO este partenerul responsabil de partea logistică a proiectului – achiziția și distribuția produselor și echipamentelor.
  • Cosmetic Plant donează 2,5 tone de cremă reparatoare pentru mâini personalului medical care lucrează în spitale din întreaga țară. Primele donații s-au făcut către Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și alte spitale din Cluj, iar următoarele livrări vor ajunge pe parcursul acestei săptămâni la alte 34 spitale din 19 județe ale țării.
  • Companiile din industria reciclării GreenPoint Management, Green PC Ambalaje, Iridex Group Import-Export și Servicii Salubritate București au donat 3 ventilatoare în valoare totală de 70.000 de euro.
  • Rubin 2000 a donat până în prezent 35.000 de viziere către spitale, clinici, cămine de bătrâni, benzinării, cabinete veterinare. Compania, deținătoare a Pam Bijuterii, s-a angajat să realizeze și să doneze 50.000 de viziere acolo unde este nevoie de ele.
  • Zentiva România a produs 3600 litri de dezinfectanți (gel pentru mâini), care vor fi donați unităților medicale publice, spitalelor și cabinetelor medicale de pe întreg teritoriul țării. Donația de dezinfectanți se adaugă celor peste 130.000 de echipamente de protecție distribuite către mai mult de 200 spitale și cabinete medicale individuale.
  • Perutnina Ptuj, împreună cu partenerii săi, au distribuit donații constând în peste 25 tone de produse din pui și curcan, celor aflați în dificultate.

     

Liderii care ajută România să respire!

Alte măsuri

  • Kaufland plătește în avans cu trei luni taxele la bugetul de stat și bugetele locale, suma ajungând la 69 de milioane lei, pentru a sprijini eforturile de echilibrare a economiei în această perioadă.
  • Raiffeisen Bank a plătit peste 27 de milioane de lei taxe și impozite către stat, deși putea amâna plata până după încetarea stării de urgență și a urgentat și toate plățile pe care le avea de făcut pentru parteneri și furnizori.
  • Kaufland România lansează apelul de proiecte „În stare să ajut”, prin care va oferi finanțare în valoare de jumătate de milion de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă.
  • Kaufland România și Act for Tomorrow, prin programul de granturi Start ONG, oferă finanțare rapidă de 66.000 de euro în lupta cu COVID-19.
  • L’Oréal România sprijină furnizorii săi cu business-uri de mici dimensiuni și îi susține pentru a face față provocărilor cu care se confruntă. Astfel, pe timpul stării de urgență, facturile acestora vor fi plătite imediat după primirea și procesarea lor, indiferent de data scadenței. Pentru cele mai afectate afaceri, precum saloanele și magazinele mici de produse cosmetice, compania le va permite amânarea plății facturilor curente până în momentul în care li se va permite redeschiderea afacerii.
  • Cora România susține financiar inițiativa lansată de Narada „Reacție pentru educație”, o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor.
  • BCR susține campania „O faptă bună pe zi”, inițiată de HotNews.ro, care își propune ca în fiecare zi să răsplătească cu 1.000 de euro o organizație sau o asociație care face fapte bune, pe baza voturilor cititorilor site-ului.ONG-ul cu cele mai multe voturi va fi beneficiarul micro-finanțării de 1.000 de euro.
  • Banca Transilvania, Mobexpert, Bitdefender și eMAG au lansat platforma „Donează pentru linia întâi” pentru a ajuta medicii și personalul sanitar, precum și polițiștii, armata și jandarmii. Obiectiul este de a aduna 50 de milioane lunar din donații, care vor merge direct către Departamentul pentru Situații de Urgență. Cumulat, cele patru companii au donat până acum 4 mil. lei și s-au implicat în achiziții, distribuție și organizarea platformei de donații.
  • Angajații E.ON din țară s-au implicat direct într-o campanie de strângere de fonduri prin care vizează dotarea unităților medicale cu echipamente de protecție și aparatură specific. Suma de bani strânsă de angajații E.ON va fi dublată de companie.
  • Grupul Zentiva a angajat temporar 18 angajați de la IKEA România, pentru o perioadă de 3 luni. Aceștia vor fi integrați în operațiunile fabricii Zentiva pentru a acoperi producția crescută generată de cererea pieței.
  • Echipele de bucătari din 20 de restaurante bucureștene vor pregăti pe parcursul lunii următoare peste 8.000 de mese calde, pentru cadrele medicale de la Spitalul Colentina. Proiectul inițiat și coordonat de platforma Gault & Millau unește eforturile mai multor jucători din domenii diferite. Ingredientele necesare  vor fi asigurate de Carrefour România, iar ferma Microgreens va contribui cu verdețuri și legume miniaturale. Ambalajele în care vor fi livrate preparatele vor fi oferite de către societatea Biodeck, iar de partea logistică va avea grijă Ernst & Young România.
  • Kaufland și BCR au achiziționat în avans roboți MUV SMART, creați de laboratorul de cercetare și dezvoltare Modulab din București a lansat o campanie de crowdfunding pentru a putea produce cât mai multe exemplare de roboți autonomi. Până la finalul lunii aprilie, echipa își propune să strângă suma de 1.000.000 de lei pentru a produce 10 roboți inteligenți de dezinfectare fără contact (MUV Smart) și 50 de variante non-autonome ale acestuia (MUV Lite). Fondurile vor fi strânse cu ajutorul asociațiilor Funky Citizens și Romanian United Fund, iar roboții vor ajunge în spitale datorită asociației Dăruiește Viață. 
  • Foodpanda.ro, platforma de food delivery din România, lansează inițiativa #livramacasa, prin care 200 de restaurante locale din Bucuresti, branduri românești, vor beneficia de o campanie integrată de marketing și de consultanță specializată.
  • Banca Comercială Română (BCR) susține Fondul de urgență pentru spitale, campania de strângere de donații lansată de organizația Salvați. Fondul este susținut de BCR printr-o contribuție inițială de 100.000 de lei, la care banca va adăuga câte un euro pentru fiecare donație realizată, indiferent de sumă, prin intermediul BursaBinelui.ro.
  • Echipa executivă a Saint-Gobain România, formată din 15 membri, inclusiv liderii din fabricile regionale, își reduce salariul lunii aprilie până la nivelul echivalent șomajului tehnic de 75% și donează suma echivalentă a 25% din salariul net corespunzător lunii aprilie către Crucea Roșie Română.
  • Asociația Zi de BINE se alătură acum campaniei de fundraising inițiate de Auchan și Leroy Merlin pentru amenajarea unei prime unități de suport medical din București-Ilfov.
  • Prin intermediul aplicației Free Now (Clever), românii au donat până în prezent peste 3.000 de curse gratuite pentru personalul medical și auxiliar care se implică activ în combaterea coronavirusului și în gestionarea stării de urgență din București și Cluj-Napoca.
  • Bergenbier S.A. se alătură inițiativei angajaților și partenerilor companiei de a sprijini personalul medical din linia întâi și susține eforturile Societății Naționale de Cruce Roșie din România de a oferi unităților sanitare de pe întreg teritoriul României materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate COVID-19.
  • S-a lansat platforma digitală regională, Moldova Solidară, care reunește iniţiativele societăţii civile, ale mediului de afaceri şi ale administraţiilor publice locale din regiunea Moldovei contra efectelor epidemiei din Moldova.
  • Sunt foarte multe inițiative de ajutorare și de donații de bani și produse prin toate Fundațiile Comunitare din țară.  Pe site-ul fiecărei fundații aflați inițiativele locale, care sunt atât de multe, încât nu pot fi cuprinse aici, în totalitate.
  • Roche România, Asociația Pacienților cu Boli Cronice din România (APCR) și Uber lansează #prioritatepentrusanatate, cu ajutorul căreia se va asigura transportul gratuit pacienților cronici, începând de luni, 20 aprilie, către și de la 32 de spitale din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. Roche România acoperă costul curselor, iar Uber România contribuie cu 25% din valoarea acestora.
  • Fundația Mereu Aproape sprijină Fundația pentru SMURD cu două unități mobile de terapie intensivă, dotate cu echipamente medicale, în valoare totală de 872.000 euro. Achiziția este făcută de Fundația Mereu Aproape din fondul de solidaritate în valoare de 4.046.687 euro creat prin Teledonul național Români Împreună și destinat sistemului medical.
  • Fundația Altex și Altex România au lansat campania #împreună prin care își doresc, alături de clienți, să doteze cu aparatură performantă 30 de paturi din secțiile de Terapie Intensivă ale spitalelor din România, respectiv cu monitoare și ventilatoare de ultimă generație.
  • Coca-Cola donează 300 de mini-genți frigorifice, care vor transporta medicamente destinate pacienților cu boli rare.
  • Mondelēz International se implică, în parteneriat cu Crucea Roșie Română, prin donarea a 480.000 de produse Milka către voluntarii organizației și comunitățile sprijinite de aceștia.
  • MAM Bricolaj donează 20 de tone de legume pentru ajutorarea persoanelor din categorii sociale vulnerabile în perioada crizei de sănătate publică.
  • TrackGPS, divizia de monitorizare de flotă a AROBS, oferă gratuit serviciile de monitorizare către toate ambulanțele de stat din portofoliu, pe întreaga perioada a urgenței naționale. Aceste servicii eficientizează munca a peste 1400 ambulanțe de stat, adică cel puțin 3000 de cadre medicale.
  • Asociația ACTIV este alături de partenerii de la Poliția de Frontieră, Poliția Română și Direcția Generală a Vămilor donându-le 250.000 de măști, cu sprijinul  unei mari companii din România.

     

 

Felicitări companiilor care au luat decizii rapid și au venit în sprijinul societății civile!

Lista așteaptă să fie completată. Vă asteptăm mesajele.

12 Comments
  1. Mihai

    Din câte știu, eMAG a donat până acum: - 552.000 de măști către 41 de DSP-uri și 53 de spitale; - 115.000 de măști, 110.000 de mănuși, 3.000 de litri de dezinfectant și alte echipamente către MAI; - 50.000 de măști către poștași. Valoarea totală a donațiilor de până acum este de 2.000.000 de lei.

  2. Gabriel

    Magazinul online https://www.acaju.ro/ a donat 15.000 de lei pentru achizitia unui aparat de testare covid la Spitalul de urgenta Vaslui

  3. Nadia

    Cred ca si sanatatea mintii e la fel de importanta ca si cea a trupului. Pt ca unii pot muri de virus si altii de frica... Sunt o gramada de organizatii si lideri care lucreaza in acest segment al sanatatii psihice: Itsy Bitsy FM, grupuri de terapie free online (psihoterapie, mindfulness, yoga, sport etc), SuperTeach cu progr pt profesori, Urania Cremene, Oana Moraru, Mirela Horumba, Adriana Mitu etc. E foarte bine ca unii doneaza bani. Si e foarte bine ca altii isi ofera gratuit serviciile.

  4. Nicu Durau

    Si ALRO Slatina a donat 400.000 lei Spitalului Judetean de Urgenta Olt si 25.000 lei pentru Crucea Rosie filiala Olt.

  5. Olivia Stănescu

    Generozitatea acestor companii precum OMV Petrom sau Banca Transilvania sau Philip Morris este demnă de aprecierile nostre, ale tuturor

  6. Stefan Popescu

    E ipresionant cati oameni s-au alaturat in acest demers de a face bine! Sunt uimit si ma bucura sa vad sume asa de mari donate din partea lui P. Morris sau a unor companii ca Romgaz sau Hidroelectrica

  7. […] lista mai lunga (dar nu exhaustiva, sunt sigur) via Revista Biz […]

  8. Manuela Nitu

    Ruxette Dragan, coach de dezvoltare personala, a donat impreuna cu comunitatea sa, The MANIFESTO, suma de 5000 de euro, catre Spitalul Elias, pentru achizitia unui aparat de ventilatie de inalta performanta. El a fost folosit din prima clipă în care ajuns în spital și va asigura menținerea în viață a pacienților mulți ani de acum încolo.

  9. […] Echipa Biz a adunat din primul moment al declanșării pandemiei companiile lider care au reacționat și au venit în sprijinul societății civile. (https://www.revistabiz.ro/lista-companiilor-care-fac-bine-in-romania/) […]

  10. […] O parte dintre donațiile primite de Crucea Roșie în această perioadă: câte un milion de euro de la OMV Petrom și Philip Morris, 1.500.000 de lei de la Procter & Gamble România, 1 milion de lei de la producătorul de bere Timișoreana, 1.160.000 de lei de la Mega Image, 400.000 de euro de la Orange România, câte 200.000 de euro de la Fundația Globalworth și respectiv Carrefour România și Fundația Carrefour, 759.152 de lei de la Grupul CEZ România, 150.000 de euro de la NEPI Rockcastle, 100.000 de euro de la Sphera Franchise Group (KFC, PizzaHut), 100.000 de euro de la operatorul european de pariuri sportive și cazinou online BETANO.com, 433.000 de lei de la Electrica Furnizare, 250.000 RON de la Heineken România, 200.000 de lei de la PepsiCo România sau 100.000 RON de la Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente – ARPIM (sursa donațiilor primite de Crucea Roșie: RevistaBiz.ro). […]

  11. […] O parte dintre donațiile primite de Crucea Roșie în această perioadă: câte un milion de euro de la OMV Petrom și Philip Morris, 1.500.000 de lei de la Procter & Gamble România, 1 milion de lei de la producătorul de bere Timișoreana, 1.160.000 de lei de la Mega Image, 400.000 de euro de la Orange România, câte 200.000 de euro de la Fundația Globalworth și respectiv Carrefour România și Fundația Carrefour, 759.152 de lei de la Grupul CEZ România, 150.000 de euro de la NEPI Rockcastle, 100.000 de euro de la Sphera Franchise Group (KFC, PizzaHut), 100.000 de euro de la operatorul european de pariuri sportive și cazinou online BETANO.com, 433.000 de lei de la Electrica Furnizare, 250.000 RON de la Heineken România, 200.000 de lei de la PepsiCo România sau 100.000 RON de la Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente – ARPIM (sursa donațiilor primite de Crucea Roșie: RevistaBiz.ro). […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *