Categories: ManagementStiri

Locurile de munca ale Generatiei Z

Reading Time: 2 minute

Adolescentii care pasesc astazi pe piata muncii sau pe bancile facultatii au deja asteptari bine conturate privind traseul lor profesional si mediul in care doresc sa lucreze.

EY a intervievat in cadrul studiului Global Generations 3.0 peste 3.200 de tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani, cunoscuti de asemenea ca Generatia Z, in legatura cu factorii care le influenteaza increderea in viitorii angajatori si in luarea deciziilor de angajare pe viitor. Doua treimi dintre acestia (66%) pun cel mai mare pret pe echitatea privind remuneratia, promovarea si oportunitatile de invatare la viitorul loc de munca, arata cercetarea EY.

Majoritatea respondentilor de la nivel global (58%) declara ca experienta de lucru a parintilor lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de incredere pe care il au in viitorii lor angajatori.

De cealalta parte, cei care spun ca experienta parintilor a avut un impact negativ asupra lor, indica drept motive faptul ca: „parintele nu a primit o marire de salariu de multi ani” (39%); „parintele nu isi agreeaza sau nu are incredere in seful sau” (33%); „parintelui nu ii place locul de munca”; „nu isi agreeaza / nu are incredere in colegi” (30% fiecare); si „nu agreeaza / nu are incredere in conducerea companiei” (28%). Un sfert dintre adolescenti resimte un impact negativ asupra nivelului de incredere in viitorii angajatori atunci cand parintii lucreaza pentru o companie care a concediat angajati in urma unei restructurari.

Ce ar putea determina adolescentii sa aiba incredere in sefii lor?

Cei mai importanti cinci factori indicati de respondentii din Generatia Z care construiesc incredere intr-un sef sunt: „ma trateaza cu respect” (71%); „are un comportament etic” (65%); „remunereaza si promoveaza oamenii in mod echitabil, fara a discrimina in functie de gen, etnie sau mod de gandire” (64%); „comunica deschis si transparent” (62%); si „ia decizii intelepte de business” (61%).

In cine are incredere Generatia Z in luarea deciziilor de angajare?

Cand au fost intrebati in cine au incredere pentru a-i sfatui privind deciziile de angajare, respondentii din Generatia Z au spus ca cel mai probabil vor avea incredere in mamele lor (58%), urmate indeaproape de tati (53%). Aproximativ o treime declara ca ar avea incredere intr-un profesor (39%), sau frate (36%), dar si in angajatii companiei vizate, inclusiv interni (35%).

Generatia Z prefera companiile mari

La nivel global, aproape jumatate dintre adolescentii cu varsta intre 16 si 18 ani declara ca atunci cand vor hotari sa se angajeze pentru prima data, vor prefera o companie de mari dimensiuni (48%), care are peste 2.000 de angajati, sau o companie de dimensiuni medii (45%), care are intre 500 si 1.999 angajati. 39% se gandesc sa isi inceapa propria afacere sau sa lucreze pentru o companie mica. Doar o treime ar opta pentru un loc de munca in institutiile de stat si mai putin de un sfert ar dori sa lucreze in domeniul serviciilor sociale sau in domeniul non-profit.

Oana Voinea

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

19 ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago