BizRemote by certSIGN Interviuri Interviuri & Opinii Stiri

Lucian Oprea, Arggo: Oferim 2 soluții pentru raportarea SAF-T

8 dec. 2021 3 min

Lucian Oprea, Arggo: Oferim 2 soluții pentru raportarea SAF-T

Reading Time: 3 minute

În România strategia de digitalizare a ANAF și inițiativa privind introducerea fișierului standard de audit pentru taxe (SAF-T) sau e-factura vor juca un rol important în următorii ani și vor avea o influență pozitivă asupra inspecțiilor fiscale ce vor fi derulate pe viitor.

Implementarea fișierului standard de raportare SAF-T a intrat în linie dreaptă, deocamdată pentru contribuabilii mari începând cu luna ianuarie 2022, urmați de contribuabilii mijlocii în 2023 și de cei mici în anul 2025.

Aspectele legate de implementarea SAF-T trebuie tratate cu atenție de toate companiile indiferent dacă fac parte din categoria mari sau mici contribuabili și trebuie să se adapteze rapid la această realitate, spune Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting.

Cum se adaptează companiile la această realitate?

Companiile trebuie să înțeleagă că digitalizarea proceselor nu mai este un moft, ci o necesitate. Pandemia a accelerat acest demers și din ce în ce mai multe companii au în strategia de business digitalizarea ca punct central. De pe hârtie, până la punerea în practică este un proces care durează și uneori este chiar anevoios. Companiile trebuie să se adapteze, deoarece altfel nu pot supraviețui pe o piață care este într-o continua schimbare. Pentru reușita implementării unui proiect oricare ar fi acesta, noi avem o echipă dedicată de Project Management, iar companiile la rândul lor trebuie să aibă o astfel de echipă pe această zonă de implementare. Managementul trebuie să fie activ implicat, deoarece orice modificare în organizație, orice informație schimbată vor fi privite cu reticență. Reticența la nou poate îngreuna reușita proiectului și niciuna dintre părțile implicate nu dorește să piardă timp, resurse și implicit bani.

Ce soluții oferă în acest moment Arggo?

Dacă ne raportăm la întregul portofoliu de soluții pe care îl avem, pot spune că acoperim toate industriile. În ceea ce privește raportarea SAF-T avem deja 2 soluții:

O soluție care se adresează acelor companii care utilizează ERP-uri din suita Microsoft Dynamics (Business Central, Navision, AX, Finance & Operations) denumită Arggo SAF-T for Dynamics. Această soluție este integrată în sistemul ERP și funcționează ca o extensie fără a altera procesele existente. Soluția Arggo SAF-T for Dynamics a fost deja în proces de testare la câțiva dintre clienții noștri, demarându-se și procesul de implementare. Este o soluție ideală pentru orice companie care utilizează sisteme ERP din suita Microsoft. Am dezvoltat această declarație ca o extensie independentă de pachetul de localizare și în acest moment putem ajuta în implementare orice companie fără să afectăm dezvoltările existente la nivelul bazei de date. Soluția este ușor de utilizat în extragerea datelor din sistem și a generării de fișiere XML, răspunzând cerințelor autorităților fiscale și îndeplinind obligațiile pe care orice companie trebuie să le respecte.

Cea de-a doua este o soluție de sine stătătoare dezvoltată cu ajutorul platformei Timeqode, care se adresează acelor companii care nu au implementat un sistem ERP Microsoft Dynamics. Soluția este denumită Timeqode SAF-T by Arggo și poate fi implementată indiferent de ERP-ul utilizat de companie. Astfel, aplicația validează datele din diverse sisteme, generează fișierul XML și menține un istoric al declarațiilor și al informațiilor încărcate.

În soluțiile Arggo pentru obținerea declarației, realizate în suita de ERP-uri de la Microsoft, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției Arggo SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul contabil înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmis pe o rețea securizată către portalul ANAF. Aceeași metodă este valabilă și pentru soluția Timeqode SAF-T by Arggo, cu mențiunea că oferim servicii de consultanță pentru extragerea datelor.

Ce așteaptă clienții astăzi de la o soluție software de business?

Companiile în general își doresc o rapiditate foarte mare în implementarea soluțiilor de business. Sunt alături de noi companii care au înțeles că automatizarea proceselor de lucru și de business nu se pot întâmpla peste noapte. Avem șansa să lucrăm cu branduri care înțeleg importanța digitalizării, iar printre acestea menționez: Băneasa Shopping City, KFC, Pizza Hut, Taco Bell, Baumit, Doctor Leahu Dental Clinics, Aquila, Blue Air, Automobile Bavaria, Agrii, Synevo, Secom, Libra Bank, Kruk, Klarwin, Kwizda Agro, Klass Wagen, Viarom, Titan Machinery etc.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru viitor?

Transformarea digitală, digitalizarea este pentru noi o direcție strategică încă de la înființarea companiei acum 7 ani, iar soluțiile, produsele și serviciile oferite de Arggo exact acest lucru fac. Mizăm pe platforma noastră de business process management, Timeqode și pe o dezvoltare calitativă a soluțiilor construite cu ajutorul ei. Aceste aplicații vor aduce și deja aduc îmbunătățiri în procesele de lucru și de afaceri ale clienților noștri.

Credem că acele companii, organizații sau instituții care vor avea succes pe termen lung sunt cele care vor continua procesul de digitalizare (atât în interiorul organizației, cât și în relația cu clienții lor finali) și care vor inova permanent, contribuind astfel la o experiență mai bună a clienților, ajutându-i să își eficientizeze activitatea și relația cu organizația.

Lucian Oprea conduce Departamentul de Consultanță din cadrul companiei Arggo, având experiență în consultanță financiar-contabilă de peste 15 ani, lucru care l-a ajutat să strângă în jurul său o echipă de profesioniști cu ajutorul căreia să ofere servicii de consultanță de business pentru unele din cele mai competitive companii pe diferite segmente de activitate.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: