fbpx
BizRemote Interviuri MarComm Marketing

Lucian Ștefan, Global Records: Suntem optimiști în zona de streaming3 min

20/05/2020 2 min read

Lucian Ștefan, Global Records: Suntem optimiști în zona de streaming3 min

Reading Time: 2 minute

La scurt timp după izbunirea crizei medicale în România și decretarea stării de urgență, Global Records anunța că alocă un buget de 100.000 de euro, care să-i ajute pe artiștii cu care lucrează să depășească actuala perioadă dificilă, precum și o donație în valoare de 25.000 de euro pentru spitale, prin Asociația Dăruiește Viață. La aproape două luni de la acel moment, am stat de vorbă cu Lucian Ștefan, fondatorul Global Records, despre cum i s-a schimbat businessul în tot acest timp și ce măsuri de reconfigurare a luat pentru perioada ce urmează.   

Impactul asupra businessului

Perioada aceasta și tot ce se întâmplă la nivel global va schimba cu totul întregul peisaj de business. Trendurile care existau deja în industria muzicală s-au accelerat și ceea ce s-ar fi întâmplat în mod normal în următorii 3-5 ani se întâmplă în 3-5 luni. În ceea ce privește businessul nostru, situația actuală ne afectează, în special pentru că aveam planuri mari de dezvoltare, iar unele dintre ele vor suferi o ușoară amânare. Aveam în lucru un plan semnificativ de extindere internațională a companiei, plus alte câteva proiecte de conținut vizual, la care lucrăm de foarte mult timp. Chiar dacă unele dintre ele vor suferi întârzieri, toate planurile de dezvoltare pe care le avem se vor întâmpla la momentul potrivit. De asemenea, căutăm în permanență idei noi de dezvoltare, la care probabil nu ne-am fi gândit în afara acestui context.

Reorganizarea

Facem tot posibilul să păstrăm același nivel de calitate a conținutului, dar la costuri cu cel puțin 35% mai mici. Căutăm mereu soluții creative pentru producțiile video și audio pe care le avem în lucru și, de asemenea, încercăm să venim cu idei noi și să nu ratăm oportunități.

“Munca remote” în businessul de muzică

Pe cele mai multe planuri, de project management și management, lucrurile funcționează excelent. Când vine vorba despre artiști, ei au nevoie să se întâlnească în grupuri mici, de 2-3 persoane, pentru a putea crea produse noi muzicale. Lor le e mai dificil să lucreze remote.

Sprijin pentru artiști și colaboratori 

Echipele din jurul artiștilor, oamenii suport pentru evenimente, instrumentiștii, dansatorii au fost cei mai afectați de situația actuală, din cauza anulării sau amânării concertelor și evenimentelor. Am oferit pentru primele două luni de pandemie un buget de până la 100.000 de euro, bani oferiți în avans, pentru echipele artiștilor, pe care încercăm să le sprijinim în continuare, astfel încât să-și poată relua activitatea atunci când lucrurile vor reveni la o anumită normalitate.

Viitorul industriei

În zona de streaming suntem foarte optimiști, numărul celor care și-au făcut conturi pe platforme plătite, gen Spotify sau Apple Music, a crescut considerabil. Totodată, privim cu optimism și creșterea din zona de digital, care a devenit una dintre cele mai importante surse de venit. Va fi un an foarte greu pentru artiștii care aveau cele mai mari venituri din concerte, pentru echipele lor, cei mai mulți dintre ei vor fi nevoiți să se reinventeze. În ceea ce privește viitorul industriei muzicale, suntem optimiști datorită faptului că magazinele digitale cresc numărul de streaminguri, conturi plătite etc.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *