Interviuri CSR

Paul Drăgan, Premier Restaurants România: Poftă de extindere sustenabilă

28 dec. 2021 5 min

Paul Drăgan, Premier Restaurants România: Poftă de extindere sustenabilă

Reading Time: 5 minute

McDonald’s România continuă investițiile pe piața locală, precum și planurile de sustenabilitate. Paul Drăgan, director general Premier Restaurants România, ne-a povestit detaliile planurilor de CSR și sustenabilitate, cum arată acum consumatorul român și cum s-a adaptat compania la noua realitate impusă de pandemie.

Ce a însemnat pentru compania dumneavoastră adaptarea la noua realitate?

Noua realitate a fost o provocare pentru noi toți. Indiferent de dimensiunea și de capacitatea de a face față situațiilor de criză, nimic nu avea să ne pregătească pentru ceea ce a urmat, astfel că întreaga industrie a trebuit să se replieze ra­pid. Pentru noi, cel mai important a fost să avem grijă de sănătatea și siguranța angajaților și a clienților și, totodată, să facem lucrurile să funcționeze la nivel de business, să ne revizuim planul de investiții și să îl adaptăm unui context în continuă schimbare.

Cu toate aces­tea, am reușit să ne regândim rapid operațiunile și am răspuns prompt cererilor clienților noștri, în condiții de siguranță maximă, prin intermediul McDelivery și McDrive. Zona de digital a devenit o prioritate pentru noi și am investit în dezvoltarea de noi funcționalități pentru aplicația de mobil pentru a simplifica interacțiunea clienților în restaurante.

Bineînțeles că schimbarea s-a produs și la nivelul interacțiunii dintre noi. Astfel, colegii din birouri au fost nevoiți să se adapteze unui stil de lucru hibrid, care include activitatea de acasă, în timp ce ședințele și întâlnirile se desfășoară acum în online, iar prezența se face la birou prin rotație. Au existat totuși și părți bune, printre care faptul că am descoperit flexibilitatea pe care ne-o oferă acest mod de lucru.

Ați observat schimbări în comportamentul consumatorului român?

Clienții noștri au procesat în mod diferit schimbarea, însă am remarcat câteva tipare importante: aceștia lucrează din ce în ce mai mult de acasă, sunt mai atenți la economii și fac din ce în ce mai mult cumpărături în mediul digital. Astfel, am crescut vânzările prin canalele McDelivery și McDrive, care au devenit două alternative foarte apreciate de către clienții noștri.

Așadar, preferințele consumatorilor se îndreptă către proximitate și conveniență, dar și către servicii personalizate. În acest sens, oferim utilizatorilor aplicației McDonald’s programul de loialitate MyM Rewards, unde aceștia pot aduna puncte de ­loialitate cu fiecare nouă comandă. Punctele obținute se vor aduna în secțiunea dedicată și pot fi folosite pentru a primi produse sau premii surpriză din partea noastră. De asemenea, aplicația oferă posibilitatea de a beneficia de oferte speciale și de a dezvolta partea de gamification. Toate acestea au fost special concepute pentru a răspunde preferințelor din ce în ce mai variate ale clienților noștri.

Cum a fost din punct de vedere financiar și al investițiilor anul acesta?

2021 a fost un an complex și pe alocuri dificil din cauza contextului pandemic. Cu toate acestea, am remarcat că există apetit de consum, iar deciziile de business luate au determinat o evoluție foarte bună a cifrelor, astfel că suntem foarte mulțumiți de rezultatele din primele 6 luni ale anului curent. Astfel, am reușit să ne continuăm planurile de expansiune și am ajuns la 91 de restaurante la nivel național, cele mai recente deschideri fiind în București și Brăila.

Pe de altă parte, în linie cu strategia noastră de digitalizare, am investit aproximativ 2 milioane de euro în modernizarea și digitalizarea restaurantelor deja existente, dar și în dezvoltarea aplicației de mobil, unde am introdus un program de loialitate pentru clienți, de care menționam anterior.

Pe lângă acestea, atenția noastră s-a îndreptat și către angajați, fără de care nu am fi reușit să menținem restaurantele operaționale la cel mai înalt nivel. Astfel, am crescut salariul de bază și am introdus diverse alte bonusuri, precum cel de vechime care se adresează angajaților care au împlinit 20-25 de ani în companie.

Cât de importante sunt programele de sustenabilitate și CSR pentru ­McDonald’s România și care sunt programele pe care puneți accent?

Sustenabilitatea și acțiunile relevante în sprijinul comunității sunt condiții esențiale pentru felul în care ne dorim să facem business pe plan local. Vrem să fim un promotor al schimbării pe termen lung, pornind de la propriile procese operaționale și până la implicarea în programe care să contribuie la un viitor mai bun pentru comunitățile de astăzi și pentru generațiile urmă­toare.

Facem pași importanți pentru redu­cerea cantității de ambalaje folosite, iar în acest sens doar anul acesta am reușit să reducem cantitatea de plastic utilizată în restaurantele noastre cu 120 de tone. Am înlocuit paiele de plastic cu cele de hârtie, biodegradabile și compostabile, am introdus ambalaje din carton și tacâmuri din lemn pentru salate și utilizăm ambalaje sustenabile pentru toată gama de înghețată. Vrem să ne implicăm cât mai mult pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului.

Primii pași în acest sens au fost deja făcuți, iar la nivel global, angajamentul McDonald’s este acela de a folosi exclusiv ambalaje reciclabile, din surse regenerabile sau certificate până în 2025. În plus, investim în domenii precum energia regenerabilă, iluminatul cu LED-uri și echipamentele de bucătărie eficiente din punct de vedere energetic, pentru ca toate cele peste 90 de restaurante să fie mai inovatoare și mai eficiente.

Pe de altă parte, susținem în continuare Fundația pentru Copii Ronald McDonald – care oferă cazare gratuită părinților pe durata spitalizării copiilor lor – cu sprijinul tuturor colegilor din restaurante, al clienților și al par­tenerilor noștri. Și anul acesta am derulat cu succes campania McHappy Day dedicată strângerii de fonduri, o tradiție deja pentru McDonald’s în România și în celelalte țări. Așadar, suma de bani rezultată în urma donațiilor va fi investită atât pentru a finaliza proiectul Casei Ronald McDonald din Iași, cât și pentru a susține celelalte două case, din București și Timișoara.

Ce planuri aveți pentru 2022?

În primul rând, sper ca anul 2022 să fie unul de revenire, atât pentru noi, cât și pentru economie în general. Planurile noastre trebuie adaptate la contextul pandemic, dar vom continua să investim în dezvoltarea rețelei de restaurante, astfel că previzionăm alte 4-5 deschideri, în special de tip drive-thru. Așadar, vrem să ne apropiem de noi comunități și orașe în care nu suntem încă prezenți, iar echipa de dezvoltare este în căutare permanentă de noi spații și localități cu potențial de business. Cu atât mai mult cu cât planurile noastre de expansiune aduc noi oportunități de angajare pentru comunitățile locale.

Pe de altă parte, ne vom concentra asupra celor trei acceleratori de business McDelivery, McDrive și digitalizare, astfel că ne propunem să investim în aceste zone. Viitorul este dat de investițiile tehnologice, iar ­McDonald’s face pași importanți la nivel global și local în ceea ce privește digitalizarea. În fiecare an, alocăm un buget de peste 2 milioane de euro pentru astfel de remodelări și introducerea sistemului digital Experience of the Future în restaurantele din țară. Urmează mobile pay & order, unde clienții vor putea comanda și plăti direct din aplicație și vor putea ridica comanda din restaurant. Totodată, echipa stă la baza succesului nostru, iar investiția în oameni rămâne, în mod clar, o prioritate pentru noi. De aceea, și de acum înainte, vom aloca resurse importante pentru dezvoltarea colegilor noștri, pentru căutarea de noi talente și pentru oferirea de oportunități profesionale în cadrul companiei.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 359 (15 decembrie 2021 – 15 februarie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: