Rusia a început războiul împotriva Ucrainei, în care au fost atacate multe orașe importante, iar peste 2 milioane de cetățeni ai Ucrainei au trecut granițele în țările vecine, în special în Republica Moldova, România și Polonia, folosindu-le ca țări de tranzit către țările din vestul Europei.
În acest context Reveal Marketing Research a derulat un studiu pentru a afla percepția românilor cu privire la realitatea actuală, dar și dacă s-au implicat sau intenționează să se implice în acțiuni de întrajutorare.
Alimentele (72%), serviciile de cazare (70%) și asistența medicală (55%) sunt categoriile de asistență considerate a fi cele mai importante pentru refugiații din Ucraina. În mai mare măsură persoanele peste 55 de ani consideră ca aceste tipuri de asistență sunt importante. Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani consideră într-o măsură semnificativ mai mare că persoanele refugiate au nevoie de servicii de traducere (35%), comparativ cu total eșantion (18%).
În plus, doar 13% dintre respondenți consideră că refugiații din Ucraina au nevoie de asistență financiară, într-o măsură mai ridicată persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani.
81% dintre persoanele intervievate consideră că Romania a fost proactivă în ajutorul acordat refugiaților din Ucraina iar 74% consideră că țările vecine Ucrainei au oferit ajutorul necesar acestora. De altfel, un procent de 55% dintre respondenți consideră că țările vecine României ne-ar ajuta într-un context similar.
6 din 10 români spun că și-ar oferi locuința pentru cazarea refugiaților dacă ar avea spațiul necesar, iar 57% declară că ar fi dispuși să își ofere timpul în mod voluntar pentru a ajuta situația refugiaților din Ucraina.
Persoanele cu vârste peste 55 de ani declară într-o măsura mai mică ca au simtit o presiune socială pentru a ajuta situatia refugiatilor din Ucraina.
Conform studiului, opt din zece respondenți declară că au realizat acțiuni caritabile în ultimul an, în particular tinerii și persoanele cu venit mediu și mare. Când vine vorba despre modul în care s-au implicat, peste jumătate (55%) au declarat că au ajutat prin donarea de haine, produse sanitare, alimente neperisabile și alte produse esențiale, iar 43% au ajutat prin completarea formularului de redirecționare a 3.5% din impozitul pe venit.
Ajutorul românilor s-a îndreptat și către donarea de bani pentru cauze umanitare (38%) și ajutorarea persoanelor defavorizate din comunitate (31%). Pe ultimele locuri se află voluntariatul în cadrul unui ONG (13%) și activismul politic/social (8%). Bugetul anual alocat de către persoanele care aleg să doneze bani este de 453 de lei. Bugetul alocat este ridicat în rândul persoanele active cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani dar și în rândul persoanele cu venituri mari.
Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…
Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…
AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…
KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…
Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…