Featured

Maria Efrim, HR Leader, Johnson & Johnson România: „Suntem tot timpul concentrați pe dezvoltarea oamenilor”

Reading Time: 5 minute

Johnson & Johnson a fost desemnată de curând unul dintre angajatorii de top din România, mediul de lucru și cultura organizațională, în concordanță cu crezul companiei, un document de peste 75 de ani ce ghidează toate deciziile luate de organizație și care pune angajații pe primul loc, fiind printre principalele motive pentru care Johnson & Johnson a fost nominalizată în topul „Best Places to Work”.  

Maria Efrim, HR Leader al Johnson & Johnson ne-a vorbit despre motivele pentru care compania este unul dintre cei mai buni angajatori din România și despre strategia companiei de consolidare a brandului de angajator.  

Johnson & Johnson a fost recunoscut recent ca unul dintre angajatorii de top din România. De ce credeți că ati primit această distincție?

Această distincție ne onorează și ne confirmă faptul că suntem aici datorita actiunilor pe care le facem in fiecare zi pentru colegii nostri. Avand in minte Our Credo – valorile companiei, reușim să îmbinăm abilitati, competente și creativitate pentru a impacta profund sectorul sănătății pentru umanitate și, în special, pentru țara în care lucrăm, România.

Ca organizație, combinăm în mod egal inovația și grija, atât față de pacienți, cât și față de angajații noștri, care simt că fac parte dintr-o comunitate.

Cred că la baza acestei certificari stă cultura noastră organizațională care este cu adevărat distincta, unică, iar colegii noștri joacă un rol important în conturarea culturii, exprimându-și opiniile în sondajul care ia pulsul companiei anual (în 2020 rata de participare la sondajul intern a fost de 85%, iar procentul de favorabilitate – 90%). Sondajul nostru intern – Our Voice –  este instrumentul prin care în fiecare an analizăm, comunicăm și discutăm rezultatele și planurile de îmbunătățire cu toți colegii noștri.

Compania are, de asemenea, o politică de diversitate, echitate și incluziune, subliniind faptul că fiecare angajat este responsabil pentru crearea și menținerea unui mediu de lucru inclusiv, lipsit de discriminare, iar obiectivele DE&I (Diversitate, Echitate și Incluziune) se îmbină cu obiectivele anuale de business.

În plus, procesul nostru de management al performanței se concentrează atât pe Ce/ The What cât și pe Cum/The How – Competentele de Leadership – Connect, Shape, Grow – ne ghideaza să fim cele mai bune versiuni ale noastre in fiecare zi. De asemenea, avem un sistem de recompensare – Inspire, menit să recunoască și să promoveze în mod deschis eforturile suplimentare ale fiecarui coleg. Ne place să credem ca la JOHNSON & JOHNSON munca este recompensată echitabil si ne asigurăm de echilibrul dintre viața profesională și cea personală, oferim oportunități de dezvoltare si un mediu de lucru placut. Bunele practici de resurse umane sunt monitorizate, evaluate și comparate continuu intern și extern, pentru a asigura excelența în execuție și competitivitate.

Pe scurt, ne conectăm obiectivele și activitățile zilnice la viziunea noastră, bazându-ne pe Our Credo, pe valorile și pe competentele de leadership Johnson & Johnson.

Ce planuri aveți pentru a rămâne unul dintre cei mai buni angajatori din România în următorii ani?

Planul este să continuăm demersurile pentru colegi, pacienți și comunitățile unde suntem prezenti, demersuri pe care le îmbogățim periodic cu inițiative noi, adaptate contextelor.

Pentru ca angajații să aibă sentimentul apartenenței la comunitate, operăm în grupuri de lucru multifuncționale care necesită perspective și planuri diferite. Competentele noastre de leadership (The How) includ dimensiunea de „Conectare/ Connect” pe care colegii o includ în obiectivele lor, asigurând construirea unor relații interne bazate pe respect, încorporarea puncte de vedere diferite și colaborarea deschisă între roluri și funcții.

Având în vedere durata medie a angajaților în organizație, acordăm prioritate evaluării în timpul procesului de recrutare, ne axăm pe integrare rapida și formare continuă, încurajăm colaborarea și comunicarea în echipele multifuncționale în care lucrăm. De asemenea, încurajăm sesiuni regulate de feedback, inclusiv feedback 360 de grade, evaluăm în mod regulat potențialul colegilor noștri și promovăm un mediu de creștere și dezvoltare.  Altfel spus, învățăm constant unii de la alții.

La JOHNSON & JOHNSON, mediul nostru de lucru facilitează oportunități de învățare, dezvoltare și creștere în cadrul rolului, al echipei și al organizației. Suntem tot timpul concentrați pe dezvoltarea oamenilor în cadrul organizatiei locale, și al promovării catre diverse functiuni in regiunile din care facem parte, avem programe regulate de coaching și mentorat, programe de rotație – GROW, precum și conversații regulate despre valorile personale și dezvoltarea profesională prin intermediul instrumentului My Purpose & Career Planner.

În perioada pandemiei, o serie de beneficii pe care companiile le ofereau angajaților lor (decontarea transportului, abonamente la sălile de fitness, grădiniță privată etc.) au devenit inutile. Care este strategia companiei din acest punct de vedere?

În această perioadă continuam sa oferim angajatilor aceleasi beneficii, in plus ne concentrăm pe beneficiile și inițiativele care îi ajută pe colegi să navigheze mai ușor în realitatea pandemică. Munca la distanță, opțiunile de lucru flexibile, prezența redusă la birou, subvențiile pentru echipamente electronice pentru lucrul de acasă, măștile și dezinfectantul, inițiativele de e-learning si wellbeing pentru toți colegii, precum și „prezența” si colaborarea digitală atat pe plan intern cat si extern – toate acestea fac parte din strategia noastră.

De asemenea, am implementat un microsite intern J&J Responds cu informații actualizate despre coronavirus, disponibile pentru toți angajații care conține răspunsuri la întrebări frecvente, resurse de sănătate și wellbeing, cat și îndrumări pentru întoarcerea la locul de muncă.

Comunicarea regulată prin e-mail, buletinele informative, consilierea și mesajele folosind aplicația Yammer sunt de asemenea instrumente de bază pentru noi. Am avut și avem în continuare un forum special – Echipa de gestionare a crizelor/ Crisis Management Team – care traduce inițiativele globale în context local și informeaza colegii cu privire la noi actiuni sau proiecte.

În perioada pandemiei, companiile au avut, mai mult ca oricând, în centrul atenției, sănătatea fizică, dar și sănătatea mentală a angajaților. Ce măsuri ați luat în Johnson & Johnson din acest punct de vedere?

Cu siguranță, implicarea si grija angajatorului sunt cruciale în această perioadă. Oferim un mediu în care angajații să beneficieze de susținere, de relații constructive, sa se facă auziți și să își aleagă lucrurile de care au nevoie pentru a-și modela viața profesională și pentru a le asigura starea de bine.

În companie, initiativele de wellbeing se exprimă prin trei piloni principali. Primul dintre ei este reprezentat de Foundational Health & Well-Being, care înglobeazăprincipii de bază pentru noi și pentru asta folosim aplicatia Castlight, un instrument digital care permite o monitorizare a sănătății și îndrumări relevante disponibile in timp real.

Cel de-al doilea pilon este axat pe energia noastră, o resursă incredibil de puternică pentru care am creat Energy for Performance, un training de dezvoltare personala care folosește o abordare interdisciplinară a gestionării energiei. De asemenea, participăm la seminarii web de sănătate și wellbeing atât live, cât și individual la cerere.

Pentru a ne menține sanatatea fizică, avem programe dedicate, cum ar fi programul nostru de monitorizare a somnului, programul de renunțare la tutun sau buletinul nostru informativ privind alimentația sănătoasă. De asemenea, putem folosi aplicația Johnson & Johnson – 7 Minutes Workout – cu antrenamente care se pot personaliza in functie de nevoile fiecaruia.

La fel de important, pilonul nostru pentru mental wellbeing este esential pentru a ne ajuta să gestionam eventualele perioade de stres. In aceasta zona avem Programul de asistență pentru angajați (Employee Assistance Program – EAP), module de e-learning și meQuilibrium – aplicația care ne ofera articole cu subiecte tip mindfulness si intrumente de monitorizare a nivelului de motivare si/sau stres.

În felul acesta, ne asigurăm că angajații noștri se află în armonie și își mențin sănătatea fizică și mentală.

Pandemia a transformat modul în care funcționează fiecare dintre noi. Cum a schimbat această perioadă munca în organizatia voastra și care este viziunea companiei pentru următoarea perioadă de timp?

Vom continua să monitorizăm bunele practici de resurse umane pentru a fi echilibrate și adaptate la mediul dinamic si în continuă schimbare in care activam. Printre initiativele pe care le vom considera pentru viitorul apropiat, menținerea starii de wellbeing a colegilor rămâne o prioritate, chiar și atunci când vom depăși momentul pandemiei. Vom continua să prioritizam dezvoltarea abilităților, si în special dezvoltarea competentelor digitale. In prezent, monitorizăm volumul de lucru și alocăm resurse suficiente pentru a evita suprasolicitarea; examinăm opțiunile de program flexibil pentru a aborda provocările legate de echilibrul dintre viața profesională și viața personală pe care le-ar putea întâmpina colegii noștri și, mai mult decât atât, privim dincolo de munca la distanță și le oferim colegilor posibilitatea de a alegere opțiuni de lucru hibride.

Atunci când vine vorba de oameni, capacitatea de adaptare este esențială și cred că aceasta ne ajută să ne concretizăm rolul asumat și responsbilitatea față de toti colegii Johnson & Johnson Romania.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

DP World a inaugurat terminalul multimodal de la Aiud, investiție de 21 mil. euro

DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, a inaugurat noul terminal multimodal de la Aiud,…

o zi ago

FORT, parte a Bittnet Group, debutează pe piața AeRO a Bursei

FORT, companie specializată în securitate cibernetică, parte a Bittnet Group, a debutat astăzi pe piața AeRO a Bursei de Valori…

o zi ago

Venituri de 3,4 miliarde de euro pentru piața telecom din România

Veniturile din sectorul telecom din România s-au menţinut la 16,9 miliarde de lei în anul 2023, respectiv 3,4 miliarde euro,…

o zi ago

Străzi deschise în București. O nouă stradă devine pietonală în acest weekend

În weekendul 18-19 mai „Străzi deschise, București – Promenadă urbană” #4 activează, în premieră, o nouă zonă a Capitalei, Strada…

o zi ago

DIGI își lansează serviciile în Belgia în această vară

DIGI a a inaugurat oficial sediul central din Bruxelles și va deveni cel de-al patrulea jucător de telecomunicații din Belgia.…

o zi ago

50 de lideri din business și societatea civilă au construit patru case în jud. Prahova

Șantierul Habitat for Humanity din comuna Berceni, județul Prahova, a fost joi gazda CEO Build, eveniment care a reunit 50…

o zi ago