Interviuri Management

Maria Metz, NTT DATA Romania: În avangarda transformării digitale

15 mart. 2022 4 min

Maria Metz, NTT DATA Romania: În avangarda transformării digitale

Reading Time: 4 minute

Pentru NTT Data Romania, anul 2022 se anunță a fi unul al dezvoltării și al creșterii. Industria IT&C este dinamică și cu multe provocări, iar tehnologia rămâne liantul dintre lumea reală și cea digitală în noua realitate hibridă. Compania vrea să își întărească echipa, pentru a dezvolta noi soluții cerute de către clienți, spune Maria Metz, CEO NTT DATA Romania.

Care sunt planurile de dezvoltare și obiectivele pentru 2022? Pe ce se va concentra NTT Data în acest an?

Preconizăm o creștere a cifrei de afaceri și în acest an și vom menține trendul ascendent, așa cum a fost și în 2021. Continuăm să oferim un portofoliu de soluții și servicii integrate, pentru a deservi cât mai bine nevoile de business din piețele în care activăm, în special în domeniile Automatizare, Cybersecurity, Enterprise Solutions (Clarvision, SAP, SalesForce), Digital Workplace, Cloud, Managed Services, Embedded and Edge Technologies, Data & Analytics. Industriile pe care le avem în focus sunt Utilities, Health Care, Manufacturing, Retail.

De asemenea, continuăm să ne sprijinim clienții în procesul de transformare digitală pentru a obține avantaje competitive, a adopta soluții și tehnologii noi – ingredientele unei infrastructuri digitale moderne, potrivită modelului de lucru hibrid. Ne bucurăm să fim printre producătorii de soft cu vechime și experiență pe piața din România.

Produsul nostru Clarvision, inițial un produs dedicat industriei Manufacturing, a devenit, după un amplu proces de investiție, o platformă de soluții dedicată nevoilor complexe din cadrul unei companii. Structura modulară pe care este construită suita de module și aplicații independente Clarvision permite o flexibilitate și o abordare secvențială, integrată și în trend cu noile tehnologii.

Am investit constant și vom investi și în continuare în dezvoltarea capabilităților echipelor noastre de specialiști, în formarea unor echipe multidisciplinare și în infrastructura necesară, astfel încât să răspundem rapid solicitărilor din partea clienților. Inovația rămâne o prioritate. Accesul la cele mai noi tehnologii și soluții dezvoltate la nivel de grup, pe care le putem localiza pe piața din România, reprezintă pentru noi un avantaj.

Transformarea organizațională ocupă un loc important și în acest an. Adoptarea stilului de leadership participativ a creat sinergie și a sporit interacțiunea interdisciplinară. Suntem o organizație cu o cultură colaborativă, care pune omul în centru. Implementăm programe de wellbeing, coaching și training pentru a spori calitatea vieții organizaționale, care reprezintă pentru NTT DATA Romania un factor strategic cheie. Amplul proces de integrare între operațiunile NTT DATA din Europa și America Latină, care a avut loc în 2021, ne va aduce noi oportunități și proiecte internaționale. În același timp, ne vom concentra pe dezvoltarea poziției noastre atât pe piața locală, cât și pe alte piețe din Sud-Estul Europei.

Ce provocări aveți în zona de resurse umane, având în ­vedere că aveți 7 sedii în România și Serbia? Este regimul hibrid soluția viitorului?

Am decis să menținem sediile deschise și am continuat investițiile în amenajarea spațiilor de birouri, respectiv mutarea în sedii noi – în Sibiu, Brașov și Novi Sad, oferind astfel o alternativă reală colegilor care doresc să lucreze și de la birou.

Le oferim colegilor noștri instrumentele și tehnologiile potrivite pentru a fi eficienți, autonomi și conectați de oriunde. Activarea și promovarea autonomiei angajaților este unul dintre cei mai importanți factori de flexibilitate din compania noastră și considerăm că reprezintă un element-cheie pentru viitor.

Măsurile pe care le-am luat în 2021, în contextul unei noi strategii de recrutare, retenție și dezvoltare a talentelor, ne-au consolidat poziția pe piață: am investit în eficientizarea și digitalizarea proceselor interne, în special cele de recrutare și onboarding; am demarat programe pentru îmbunătățirea nivelului de cunoștințe, competențe și aptitudini ale colegilor noștri; am creat cadrul administrativ și financiar necesar.

În cadrul grupului NTT DATA, suntem implicați în proiecte din diverse industrii și oferim astfel, colegilor, oportunitea de a face parte din echipe multiculturale și multidisciplinare. Este un mediu dinamic, care oferă acces la cele mai noi tehnologii și soluții, opțiunea de a împărtăși din experiență și a lucra în echipă, dar este și o ocazie excelentă de dezvoltare profesională și personală.

Pe parcursul anului 2021, am avut un număr mare de solicitări din partea clienților, însă pe unele dintre acestea nu le-am putut onora din cauza limitelor pieței forței de muncă în IT din România, 2021 fiind un an în care am operat aproape permanent cu un număr de peste 300 de poziții deschise. Credem că 2022 va continua pe acest trend, în care cererea depășește oferta, deoarece deficitul de specialiști în domeniul IT rămâne în continuare destul de ridicat. Continuăm parteneriatele cu mediul universitar și am intensificat programele de practică și mentorat pentru studenți.

Sistemul hibrid rămâne în continuare o soluție la provocările pe care le avem. Indiferent de modul de lucru care va fi adoptat în viitor, tehnologia rămâne liantul dintre lumea reală și cea digitală. Important este să facilităm interconectivitatea și să ne asigurăm că formăm comunități care să genereze interacțiune și colaborare.

Cum vedeți evoluția pieței pe care activați în 2022?

Contextul în care încă ne aflăm este caracterizat de o lipsă mare de predictibilitate. Industria IT&C, în care activăm și noi, are o singură direcție: de creștere și dezvoltare. Transformarea digitală va continua, pentru că organizațiile sunt preocupate de oferirea unui spațiu de lucru dinamic, flexibil și securizat, de eficientizarea proceselor de business pentru a menține un raport echilibrat al costurilor, dar și de integrarea noilor tehnologii care să sprijine managerii în luarea celor mai bune decizii de business.

Creșterea investițiilor în tehnologie vor fi direcționate către Cloud, Cybersecurity, Data&Analytics, Digital Workplace, AI, AR/VR și 5G. Dezvoltarea de software continuă să rămână un factor cheie în creșterea productivității și să genereze o mare parte din beneficiile economice ale investițiilor în IT&C.

În România, tot mai multe companii au alocat buget pentru transformare digitală, iar furnizorii de IT&C sunt pregătiți să răspundă nevoilor. Un element important este și trendul ascendent al digitalizării în sectorul public, coroborat cu infuzia de fonduri europene planificată pentru următorii ani ca parte a PNRR.

Evoluția pieței este însă influențată și de comportamentul resursei umane, care, odată cu pandemia, s-a schimbat mult. Vorbim tot mai des de great resignation, retenție, motivare. În special în industria IT&C, unde avem nevoie tot mai mare de specialiști, companiile s-au adaptat rapid pentru a oferi flexibilitate, securitate și siguranță, încă de la începutul pandemiei.

Să nu pierdem din vedere că este esențial să asigurăm continuu interacțiune, colaborare și stabilitate și să avem o abordare interdisciplinară, care să creeze și să întrețină comunități. Pentru a asigura calitatea vieții organizaționale, cultura companiei trebuie să se bazeze pe transparență, deschidere, colaborare și încredere. În 2022, sperăm că noi toți – ca indivizi, echipe și organizații – vom aborda cu agilitate și curaj provocările care ne așteaptă și cu încrederea că putem continua să evoluăm împreună.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: