fbpx
Antreprenori Interviuri

Creșteri la cub10 min

03/02/2020 7 min read

Creșteri la cub10 min

Reading Time: 7 minute

După ce anul trecut a reușit dublarea cifrei de afaceri, Radu Șuteu, Managing Director al Redline Contract, plănuiește să ajungă, la finalul acestui an, la venituri de 1,5 milioane de euro și să crească numărul de angajați.

Cum a luat naștere ideea de a fonda Redline Contract acum cinci ani și de ce ați ales să deveniți antreprenor în domeniul soluțiilor pentru amenajări interioare?

Experiența mea anterioară este foarte variată. După ce am terminat SNSPA/Comunicare și Relații Publice (2003), în primul an după studii am rămas în domeniu, lucrând într-o agenție de PR. Dar apoi am început să lucrez pe cont propriu, am învățat singur programare și web development și am făcut proiecte în acest domeniu pentru o perioadă. Am revenit apoi în postura de angajat și am lucrat în: cercetare (asistent pentru un doctorand la Oxford); ca business analyst și consul­tant în domeniul soluțiilor ERP pentru o companie de construcții din SUA; traducător și training assistant pentru un program de dezvoltare personală (profilul DISC). Apoi am lucrat în domeniul producției de mobilier, într-o afacere de familie, unde am lucrat împreună cu soția mea. În toate aceste diverse experiențe, am constatat că dorința mea a fost aceeași: să organizez cât mai bine și eficient resursele pe care le aveam la dispoziție (fie ale mele, fie ale clienților sau angajatorilor mei), să obțin rezultate cât mai bune cu eforturi mai mici, să folosesc la maximum tehnologia și avansul ei pentru îmbunătățirea proceselor clasice, indiferent de domeniu. Redline a fost un pas următor natural pentru mine, în care să pot pune în valoare experiența anterioară variată, o etapă nouă în care să am libertatea să creez ceva unic, de la zero. Dacă la început focusul meu a fost pe zona de mobilier, la scurt timp mi‑am dat seama că nevoia mai mare din piață, și nișa în care pot activa și mai bine, este cea a soluțiilor complete, “la cheie”; am promovat deci numele și brandul Redline Contract, iar tagline-ul nostru din trei cuvinte descrie principii care mă caracterizează pe mine (și automat, pentru această etapă de viață a firmei, ele caracterizează și Redline): Creating. Better. Interiors.

“Creating” – să fim «creatori»; să punem în valoare darul creativ cu care am fost înzestrați fiecare dintre noi;

“Better” – să fim mai buni și să livrăm produse și servicii mai bune; să nu ne mulțumim cu mediocritatea, să învățăm din greșeli și să creștem conti­nuu; să îi ajutăm pe clienții și parte­nerii noștri să crească și să se dezvolte, devenind la rândul lor mai buni în ceea ce fac.

“Interiors” – produsele și serviciile Redline sunt, în principal, dedicate spațiilor interioare, unde oamenii își petrec atât de mult timp – la job, în timpul liber, la evenimente etc.; dorim să creăm interioare care să sprijine și să genereze o stare de bine celor care petrec timp în ele.

Ghidat de aceste principii și dorințe, în acești ani am construit în portofoliul Redline diverse produse și servicii, unele din ele unice pe piața din România, și am încercat să dezvolt relații de colaborare și parteneriate bazate pe încredere, integritate și corectitudine în afaceri.

Cum a fost ultimul an din punctul de vedere al businessului pentru Redline Contract?

Anul 2019 a fost un salt, am dublat cifra de afa­ceri față de 2018, de la 360.000 de euro, la finalul lui 2018, am ajuns la peste 800.000 de euro în decembrie 2019. Mi-aș fi dorit să ajungem la pragul de un milion de euro, dar faptul că nu l-am atins nu este un eșec, dimpotrivă, sunt foarte mulțumit, pentru că am reușit să livrez proiecte frumoase, să fac investițiile dorite și să pregătesc te­renul pentru o nouă etapă în viața companiei. Pentru 2020 îmi propun o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, iar investițiile se vor concentra acum mai mult pe zona resurselor umane. Creșterea (mai ales în 2020) vine în urma adăugării de resursă umană cu experiență, generând automat o capacitate de livrare mai mare, dar și în urma consolidării fiecărui segment de business în cadrul Redline:

– segmentul de proiecte “la cheie” – cel care a ge­nerat până acum și cel mai mare procent din venituri;

– segmentul de materiale, produse și accesorii inovatoare – care au început să prezinte interes pentru companii din domeniu în România;

– segmentul mobilier – aici, unul din canalele de vânzări este magazinul online la care lucrăm și pe care îl vom avea lansat în prima jumătate a lui 2020.

Foto: Vali Mirea

Care sunt principalele in­dustrii din care provin clienții Redline Contract și care sunt produsele pentru care optează în principal?

Fiecare segment al afa­cerii are o plajă de clienți, care uneori se suprapun. Am livrat proiecte de fit-out “la cheie” pentru clienți corporate (companii multinaționale și locale), în special în zona de sud și sud-est a țării – București, Constanța, Galați, Mangalia, Tulcea etc. Produsele din portofoliul nostru pentru care avem și exclusivitate (GRID, Clicwall, Fastmount) sunt căutate de companii care activează la rândul lor în domeniul amenajărilor interioare, din toată țara, în special firme dedicate sectorului office și HoReCa și care caută soluții inovatoare, rapide și de bună calitate pentru spațiile pe care le amenajează.

Redline a adus în România sistemul de cuburi GRID, utilizat cu succes de la evenimente la decorarea birourilor și a locuințelor. Prin ce se diferențiază sistemele multifuncționale GRID și cât costă?

Am adăugat GRID portofoliului nostru în anul 2019. Am descoperit în el un produs extraordinar, de fapt un sistem modular cu care putem cuceri orice tip de spațiu: hoteluri, birouri, show­room-uri, magazine, restaurante, muzee și galerii de artă, sau evenimente de orice tip și dimensiune. Singura limită în utilizarea GRID este dată de creativitatea arhitecților și designerilor de interior care încep “să se joace” cu sistemul. GRID este un concept al designerului danez Peter J. Lassen (1930-2019), fondator și al Montana Furniture. Ambele concepte sunt bazate pe filosofia lui, și anume că toți avem nevoie de libertate și avem în adâncul nostru o dorință înnăscută de a ne crea propriul nostru spațiu perso­nal, unic. Prin gradul mare de flexibilitate și adaptabilitate la orice spațiu, GRID permite fiecăruia să își creeze cu adevărat propriul spațiu. Modulele GRID sunt realizate dintr-un material compozit (nylon și fibră de sticlă), sunt ușoare (incomparabil cu structurile me­talice cu același stil industrial) și, fiind turnate, au unghiuri perfecte și finisaj perfect – ducând la realizarea unor structuri cu linii clare, bine conturate și cu un aspect premium. Pentru a crește notorietatea GRID, am ales să îl promovăm mai întâi în zona evenimentelor, vizibilitatea fiind mai mare. Am lansat pentru aceasta domeniul www.grid4events.ro. Punem la dispoziția organizatorilor de evenimente posibilitatea să cumpere modulele sau să le închirize. Prețurile de închiriere se calculează în funcție de numărul de module necesare, durata evenimentului/închirierii, complexitatea structurii și gradul de personalizare. De exemplu, 100 de module GRID pot fi închiriate cu 550 de euro pentru prima zi (prețul scade de la a doua zi dacă se închiriază pe o perioadă de mai multe zile). La capătul opus, dacă se închiriază peste 300 de module GRID, prețul scade simțitor, ajungând la doar 3,5 euro/modul închiriat/prima zi. Pentru clienții corporate sau HoReCa, am creat cu GRID structuri cu rol de pereți despărțitori funcționali (având rafturi deschise sau corpuri de depozitare cu uși sau sertare – integrate în structură) pentru spații de birouri, restaurante. Aspectul industrial, minima­list/scandinav al GRID este foarte potrivit și pentru proiecte interioare în spații rezidențiale. Prețul stan­dard pentru achiziția unui modul GRID este de 48 de euro, însă acesta trebuie luat ca un preț de pornire – datorită flexibilității sistemului, preferăm să facem oferte personalizate pentru fiecare proiect în parte.

Foto: Vali Mirea

Sistemul Clicwall, pe care tot Redline îl aduce în România, ce beneficii oferă?

ClicWall este un sistem “uscat” de construcție de pereți interiori și pereți de compartimentare, cu finisaj integrat și montaj rapid, foarte apreciat și folositor pentru proiectele de amenajări interioare. Este produs în Belgia de Unilin Panels (parte din grupul Unilin) și în 2019 am reușit să îl introducem pe piața din România, Redline fiind distribuitor exclusiv, după ce l-am utilizat în câteva proiecte de fit-out și am văzut avantajele mari pe care le aduce. Ca produs în sine, Clicwall reprezintă de fapt panouri de MDF
melaminate, cu grosimea de 10 mm și de dimensiuni mari (începând cu 2,8 m lungime x 60 cm lățime), care au un sistem de îmbi­nare special tip click (de altfel, Unilin este compania care a dezvoltat sistemele tip click utilizate astăzi în toată lumea de producătorii de parchet). Îmbinarea, patentată și unică, este seamless (invizibilă), rezultând un finisaj conti­nuu, perfect plan. Pa­nourile ClicWall permit așadar construirea, dar și fini­sarea pereților în același timp, ducând la economie majoră de timp în șantier (se elimină etapele clasice de finisare umedă a pereților construiți cu gips-carton). Astfel se obține o scădere a costurilor și a timpului de lucru, mai ales în proiectele de amenajare interioară livrate “la cheie”, unde sunt importante suc­cesiunea etapelor și încheierea fiecărei etape la timp. După cum cei care lucrează în acest domeniu știu, întârzierile în etapele finale de finisare generează deseori pierderi. Arhitecții și designerii de interior apreciază gama largă de decoruri în care se livrează panourile Clicwall. Sunt sunt disponibile peste 100 de decoruri, începând de la decorul simplu alb, peste care poate fi aplicată rapid o vopsea lavabilă, dacă se dorește, și până la decoruri cu texturi puternice de lemn sau imitații de stuco și beton, în acord cu cele mai noi tendințe în designul interior. Decorurile și texturile disponibile dau pereților un aspect premium, imediat după finalizarea montajului, fără a fi nevoie de alte etape de decorare/placare a pereților. Fiind un produs special, am dedicat și un site de prezentare separat, www.placari-pereti.ro.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru Redline?

Pe termen scurt și mediu, dincolo de planurile mele ca owner – care au de-a face cu cooptarea și integrarea de membri noi în echipa Redline, planul este ca împreună să continuăm să creștem fiecare din cele trei segmente ale afacerii:

  • proiectele la cheie, consolidând relația cu clienții existenți și dezvoltând relații cu clienți noi;
  • pentru materialele și produsele din portofoliu, continuăm strategia de creștere a notorietății acestor produse prin campanii de marketing și bineînțeles creștem numărul de par­teneri/clienți – arhitecți, designeri de interior, firme active în domeniul amenajărilor interioare și fit-out. De asemenea, anul acesta dorim să creăm câteva produse proprii pe care să le introducem în piață. Acestea vor fi pregătite pentru lansare probabil în a doua parte a anului.
  • pe segmentul mobilier și accesorii/deco – cum am spus, pregătim lansarea magazinului online și în paralel dezvoltăm relații de partenerat cu designeri de produs și de mobilier pentru concepte noi. Viziunea mea este să devenim un partener, o platformă de producție și vânzări pentru designeri de produs tineri, inovatori, care poate au concepte frumoase și sunt în căutarea unui partener de producție și de vânzare pentru produsele concepute de ei.

Planul pe termen lung, sumarizat ca viziune, este să devenim partenerul preferat al celor care caută să creeze interioare mai bune.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *