Tech

Martorul smart din parbriz

18 dec. 2019 3 min

Martorul smart din parbriz

Reading Time: 3 minute

La un parc auto de peste 8 milioane de autovehicule, piața camerelor video auto din România este estimată pentru acest an la doar 65.000 de unități. O serie de modificări legislative ar putea însă impulsiona piața de echipamente DVR și ar responsabiliza mai mult șoferii în respectarea regulilor de circulație.

Conform noilor reglementări rutiere, intrate în vigoare din 14 octombrie, folosirea în trafic a te­lefonului sau a oricărui alt dispozitiv mobil cu înre­gistrare sau redare inclusiv video este drastic penalizată, amenda putând să depășească 1.000 de lei, la care se adaugă și suspendarea carnetului auto, în anumite situații. În acest context, camerele vi­deo auto sunt soluția potrivită pentru înregistrarea traficului, deoarece nu implică manevrarea în timpul condusului. Camera video auto este martorul imparțial din trafic, pornește automat când este alimentată, înregistrările sunt realizate în buclă și în cazul unui incident sunt salvate automat, pentru a nu putea fi șterse.
“Folosirea unei camere DVR poate să te scape de amendă, deoarece produsul odată instalat nu mai necesită intervenția șoferului. De asemenea, ea poate oferi protecție și atunci când mașina este parcată prin intermediul modului de parcare inteligent. Practic, dacă mașina e parcată și suferă o avarie, în momentul im­pactului se declanșează înre­gistrarea”, arată Dan Cuțui, director general al Falcon Electronics, companie specializată în sisteme electronice pentru automobile. Gadgetul se fixează pe parbriz (sau lunetă în cazul rear-cam) la începutul călătoriei, iar modelele echipate cu Wi-Fi permit să faci share pe FB, Instagram etc., prin intermediul aplicației dedicate.

MODELUL BRITANIC

În Marea Britanie sunt în uz peste 11 milioane de camere video auto și peste 40 de companii de asigurări acceptă ca probe înregistrările rea­lizate cu acestea. Mai mult, unele firme de asigurări oferă polițe pentru asigurarea autovehiculelor la pachet cu o cameră video auto sau oferă o reducere de până la 20% la polițe pentru cei care utilizează astfel de dispozitive de înregistrare a
traficului. Modelul britanic ar putea fi o sursă de inspirație pentru piața locală. Piața camerelor video auto din România va ajunge în acest an la 65.000 de unități, o creștere de 20% față de anul anterior. Cifrele sunt totuși mici dacă ne raportăm la parcul total auto existent în țara noastră, de peste 8 milioane de autovehicule, dintre care 6 milioane de autotu­risme, arată Dan Cuțui. În acest context, introducerea unor schimbări legislative care să permită, în primul rând, recunoașterea filmărilor efectuate cu camerele video auto ca probe ar fi un mare pas înainte pentru siguranța rutieră, dar și pentru businessul în domeniu. Creșterea numărului de camere video auto prezente în tra­fic va responsabiliza mai mult șoferii în respectarea regulilor de circulație, ceea ce va conduce
la diminuarea numărului de accidente.

MADE IN ROMANIA, PENTRU RENAULT ȘI FORD

În 2018, Falcon Electronics a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 4,7 milioane euro, iar pentru 2019 estimează să depășească 5 milioane de euro. Compania are în prezent 70 de angajați, o parte din echipă fiind dedicată dezvoltării de echipamente proprii, care pot fi regăsite în numeroase modele de Renault și Ford. “Prin departamentul nostru de R&D, proiectăm și dezvoltăm
accesorii electronice la stan­darde OEM. Cel mai recent produs dezvoltat în laboratorul nostru de cercetare este Camera Mo­nitor System – oglinda retrovizoare electronică”, spune directorul general al Falcon Electronics. Unitatea principală hardware este fabricată în China, dar compania folosește și componente produse în România. Cablajele electrice, de exemplu, sunt realizate în
colaborare cu compania SEWS România din Alba Iulia. Produsele Falcon ajung și pe piețele externe, fiind livrate direct marilor producători auto europeni, cum ar fi Renault în Franța sau Ford
în Germania. Printre modelele de Renault care folosesc echipamente Falcon se regăsesc Kadjar, Espace, Kangoo, Trafic, Master. La Ford, modelele care folo­sesc echipamente Falcon sunt Kuga, Focus, Ranger, Fiesta, Eco-Sport, Transit și Puma (model produs la Craiova). Portofoliul companiei include în mare parte electronice auto, dar și produse mai puțin le­gate de domeniul auto și care sunt de perspectivă, precum dronele de uz individual, dar și profesional, în special pentru agricultură sau construcții. Printre produsele electronice auto preferate de consumatorii români se numără sistemele de securitate și confort auto (Viper), unitățile audio (Sony, JVC), dar și detectoarele de radar (Cobra, Whistler, Escort), arată Dan Cuțui.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 337. Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: