Mazda CX-60 2025: Pe drumul spre perfecțiune
Reading Time: 3 minuteAm descoperit, pe drumurile pitorești ce străbat zona de podiș din jurul Madridului, cum spațiul, confortul și performanța se împletesc pentru o experiență unică la volan. Totul grației noii Mazda CX-60 2025.
Un român plimbându-se prin Spania într-o mașină japoneză – ar putea fi începutul unei povestiri amuzante, dar a fost o realitate foarte plăcută trăită la jumătatea lunii martie, când am descoperit Mazda CX-60 2025. Locul ales pentru test drive, zona de podiș înconjurată de munți ce încă aveau zăpadă pe creștet de lângă Madrid, nu a făcut decât să scoată în evidență atuurile noului model.

Voi vorbi mai întâi de suspensie, fiindcă Mazda a folosit noi tehnologii pentru a îmbunătăți experiența la bord. Sistemul de suspensie cu brațe triunghiulare duble pe partea din față și o configurație multi-link pe spate asigură confort și stabilitate, arcurile moi pe spate și amortizoarele ferme oferă o rulare lină și confortabilă, în timp ce sistemele de stabilitate recalibrate îmbunătățesc manevrabilitatea, oferind celebra experiență Jinba Ittai Mazda, în care șoferul și mașina se sincronizează perfect.

Tot la capitolul experiență la bord, am remarcat interiorul versiunii CX-60 Homura high-grade, care are acum scaune din piele Nappa neagră și finisaje din piele de tip vinil pe panourile interioare. Plafonul interior și montanții sunt căptușiți cu material negru, iar panourile interioare au fost actualizate cu un finisaj modern, negru mat, cu aspect metalic.
Dar am rulat și în versiunea de echipare Takumi Plus, unde am remarcat abordarea artizanală specifică filozofiei japoneze adoptate de Mazda, un exemplu fiind cusătura specifică kakenui de pe învelitoarea textilă a panoului de bord, inspirată de felul în care sunt legate kimonourile sau curelele de la coifurile samurailor. Tehnologia de ultimă este omniprezentă la bord, dar discretă și utilă, nu este acolo pentru a epata, ci pentru a ajuta în orice moment.

La exterior, designul Kodo este îndrăzneț, dar grațios, oferind o dinamică de condus impresionantă, iar noua culoare Zircon Sand Metallic completează gama de opțiuni disponibile.

Prima parte a traseului prin însorita dar cam vântoasa Spanie am parcurs-o în versiunea cu motorizare hibrid plug-in (PHEV), care oferă un echilibru perfect între putere și eficiență, cu un motor pe benzină și un motor electric care lucrează împreună în armonie. Autonomia complet electrică este de 64 km. La întoarcerea, am experimentat puterea noului motor diesel de la Mazda, cel mai curat și mai puternic de până acum al mărcii nipone.
Propulsorul e-Skyactiv D de 3,3 litri cu șase cilindri în linie este echipat cu Mazda M Hybrid Boost, sistem hibrid ușor care captează și stochează energia din timpul frânării în bateria litiu-ion de 48 V și o utilizează pentru a asista motorul și a alimenta sistemele electrice ale vehiculului. Rezultatul este un consum de carburant combinat excelent, cu un cuplu ridicat. Ca o concluzie, Mazda CX-60 2025 reflectă în continuare spiritul mărcii și dedicarea brandului față de estetica și măiestria japoneză. Designul său unic îmbină într-o armonie perfectă materiale de înaltă calitate, precum lemn de arțar autentic, piele Nappa și textile japoneze, totul într-un SUV care este un adevărat simbol al conceptului „Crafted in Japan”.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 392 (15 aprilie – 15 mai 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz