Lifestyle

Antalya, destinația sezonului

15 apr. 2019 3 min

Antalya, destinația sezonului

Reading Time: 3 minute
antalya duden dreamstime m 116883678
 ID 116883678 © Anna Dudko | Dreamstime.com

Pentru al doilea an consecutiv, Antalya este vedeta sezonului, cu o creștere de 40% în perioada de Early Booking (ianuarie-martie), față de 2018, datorită reducerilor oferite de hotelierii turci și suplimentării numărului de chartere.

Cererea de vacanțe pentru destinații interne și externe din perioada de Early Booking a crescut cu o treime volumul de vânzări al turoperatorului Paralela 45. Pentru 2019, compania estimează că va înregistra vânzări de 70 de milioane de euro, față de 60 de milioane de euro, anul trecut.

Noile curse charter spre Antalya din oferta Paralela 45 sunt operate din Bacău, Baia Mare, Oradea, Suceava și Arad, iar cele tradiționale din București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș, numărul orașelor cu transport direct către Antalya ajungând în 2019 la 10. Acestora li se adaugă cursa București-Alanya, introdusă în 2018 pentru reducerea duratei de transfer spre hotelurile din Alanya și Side, arată compania, într-un comunicat de presă.

“Peste 25.000 dintre clienții Paralela 45 își vor petrece vacanța de vară în stațiunile de pe riviera turcească și peste 210.000 de turiști la nivel național, față de 180.000, anul trecut”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45.

O altă noutate este cursa charter Cluj-Napoca-Bodrum. Cu plecare din Cluj sau de la Bucuresti, turoperatorul estimează că 4.000 de turiștii vor petrece vacanța de vară în Bodrum și alți 3.000 vor ajunge în zonă cu transport individual.

O tendință manifestată încă de anul trecut este ca o mare parte dintre turiștii de Antalya și Bodrum să aleagă hoteluri de cinci stele și 90% dintre ei preferă hotelurile de lux, care le oferă un all inclusive superior și multe opțiuni pentru petrecerea timpului liber în resort. Cumpărate în perioada de Early Booking, pachetele au avut o reducere și de 50%. În timpul sezonului, grafice cu tarifele finale pentru fiecare hotel, în fiecare săptămână de vacanță, sunt afișate pe portalul de vacanțe al turoperatorului.

Două noi destinații lansate în 2019, Egipt (Hurghada și Sharm el Sheikh) și Tunisia, vor atrage peste 7.500 de turiști sezonul acesta. Charterele sunt operate în perioada aprilie-octombrie, respectiv mai-octombrie, iar pachetele pornesc de la 505 euro/persoană pentru Egipt și de la 468 de euro/persoană pentru Tunisia.

“Egiptul are hoteluri de nivelul celor din Antalya, în Sharm el Sheikh și Hurghada. Cred că va avea o creștere puternică și anul acesta, și anul viitor. Recent m-am întors din Egipt și pot să vă spun că sunt două stațiuni extraordinare, la care dacă se mai adaugă vizitatea templelor din Karnak si Luxor, monumentele din Valea Regilor sau Mănăstirea Sfânta Ecaterina, rezultă o destinație completă”, precizează proprietarul Paralela 45.

Peste 20.000 dintre clienții turoperatorului vor merge în vacanță în Grecia, în acest sezon, cu zboruri charter. În perioada de Early Booking au rezervat sejururi în special în insulele Corfu, Rodos și Creta, urmate de Santorini, Zakynthos, Samos și Lesbos, la hoteluri de trei și patru stele și au cerut informații pentru vizitarea insulelor. Alți 15.000 aleg Thassos, Lefkada, Skiathos, Riviera Olimpului, Parga, Halkidiki, Thrace și Kefalonia, cu transport individual și cazări de la 12 euro/noapte/persoană. Pentru Bulgaria, tot cu transport individual, cererea din perioada de Early Booking a fost cu 21% mai mare față de anul trecut, iar pentru vacanțe cu avionul în Spania, cu 30% mai mare.

Cererile pentru litoralul românesc au crescut cu o treime față de anul trecut, datorită voucherelor de vacanță folosite în perioada de Early Booking. Cele mai căutate stațiuni sunt Mamaia, Eforie Nord, Olimp și Venus, unde turiștii preferă hotelurile de trei si patru stele.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: