Stiri

Mercedes-Benz Trucks prezintă noul eActros 400 bazat pe eActros 600

30 sept. 2025 15 min

Mercedes-Benz Trucks prezintă noul eActros 400 bazat pe eActros 600

Reading Time: 15 minute

Cu camionul său electric eActros 600 pentru transporturi pe distanțe lungi, Mercedes-Benz Trucks a produs o alternativă puternică la camioanele diesel în producția de serie încă de la sfârșitul anului 2024. Producătorul a prezentat acum eActros 400 ca o nouă variantă bazată pe tehnologia eActros 600 pentru prima dată în cadrul unui eveniment de conducere pentru jurnaliști în jurul locației sale din Molsheim, Franța. Cu numeroase opțiuni de combinații noi bazate pe ambele modele, Mercedes-Benz Trucks își extinde în mod specific gama de camioane electrice pentru a putea satisface și mai multe cerințe logistice în transportul electric de marfă pe distanțe lungi și distribuție. De exemplu, Mercedes-Benz Trucks va oferi în viitor modelul eActros ca eActros 400 cu două baterii și eActros 600 cu trei baterii, fiecare disponibil ca tractor pentru semiremorcă sau șasiu platformă, pentru a se adapta cerințelor individuale în ceea ce privește scopul, autonomia și sarcina utilă. În plus, clienții vor putea alege în viitor între două cabine: cabina L cu intrare joasă, deja testată, sau cabina ProCabin, mai mare și îmbunătățită din punct de vedere aerodinamic, pentru un confort maxim. În plus, vor exista un număr mare de variante noi de ampatament, precum și configurații suplimentare ale axelor pentru șasiul cu platformă, pentru a acoperi și mai multe domenii de aplicare.

Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks, a declarat: „Din 2021, contribuim activ la transformarea transportului de marfă și oferim soluții practice. Modelul eActros 600 dovedește că transportul electric pe distanțe lungi este o realitate – vehiculul funcționează deja cu succes în peste 15 țări europene. Dar un lucru este clar: pentru ca transformarea să aibă succes, extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să țină pasul cu vehiculele, iar exploatarea trebuie să fie profitabilă pentru clienții noștri.”

Primele modele noi vor putea fi comandate începând din octombrie și vor ieși parțial de pe linia de producție a uzinei din Wörth am Rhein de anul acesta. Noile variante de vehicule ale modelului eActros de a doua generație continuă să păstreze caracteristicile tehnologice esențiale ale modelului eActros 600, care se remarcă prin conceptul tehnologic inovator, alcătuit din tehnologie modernă de propulsie și eficiență energetică ridicată. Acestea includ puntea motoare electrică dezvoltată intern, tehnologia celulelor de litiu-fier-fosfat (LFP) cunoscută pentru durata lungă de viață și capacitatea utilă a bateriei de peste 95%, sistemul de alimentare la bord de 800 volți, precum și noul Multimedia Cockpit Interactive 2 și sistemele complete de asistență concepute pentru a spori siguranța. Odată cu extinderea celei de-a doua generații a modelului eActros, Mercedes-Benz Trucks va înceta producția modelelor eActros 300/400 din prima generație spre sfârșitul anului.

Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services al Mercedes-Benz Trucks, a declarat: „Gama noastră de modele eActros crește odată cu nevoile clienților noștri: configurații flexibile ale cabinei, pachete de baterii sau șasiuri oferă companiilor de transport soluții personalizate. Oferta noastră este completată de servicii digitale, soluții de încărcare TruckCharge și o rețea de service bine dezvoltată – pentru asistență fiabilă pe drumul către electromobilitate.”

Pachetele de baterii determină autonomia, sarcina utilă și prețul de achiziție

Rainer Müller-Finkeldei, șef al departamentului de inginerie de produs Mercedes-Benz Trucks: „Am dezvoltat în mod consecvent a doua generație a modelului eActros ca model modular. Acesta combină tehnologia modernă a bateriilor LFP, un sistem de propulsie electric eficient și sisteme inteligente de asistență. Datorită acestei modularități și opțiunilor combinabile pentru capacitatea bateriei, cabină și șasiu, oferim peste 40 de opțiuni de combinare pentru vehiculul de bază al eActros. Acest lucru ne permite să răspundem și mai specific cerințelor diverse ale clienților noștri și contribuie în mod semnificativ la decarbonizarea transportului rutier de marfă.”

Decizia clientului de a alege varianta potrivită de vehicul depinde în mare măsură de profilul specific de utilizare – fie că este vorba de transport pe distanțe lungi cu un kilometraj zilnic ridicat sau de transport de distribuție grea pe rute mai scurte – de cerințele de transport, de infrastructura de încărcare disponibilă și de condițiile economice generale.

Noile variante eActros 400 permit o accesibilitate mai atractivă la electromobilitate. Acestea sunt echipate cu două baterii LFP de 207 kWh, care împreună oferă o capacitate instalată de 414 kWh – de aici și denumirea 400. Diferitele configurații ale eActros conduc la autonomii diferite și variază în funcție de clasa vehiculului și profilul de utilizare. Cu un stil de conducere constant în transportul pe distanțe lungi, autonomiile sunt, în general, mai mari decât în cazul transportului regional de marfă grea. Un eActros 400 6×2 cu caroserie tip cutie uscată, predestinat pentru utilizarea clasică în transportul de marfă grea, atinge o autonomie de până la 480 de kilometri atunci când este parțial încărcat la o temperatură ambiantă de 20 de grade Celsius, de exemplu.

Ca și până acum, eActros 600 are trei pachete de baterii cu o capacitate totală instalată de 621 kWh – de aici și denumirea 600. Acest lucru permite o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară – semnificativ mai mult în funcție de configurația vehiculului, stilul de conducere, traseu și alți factori de influență. În combinația cea mai economică, eActros 600 poate atinge o autonomie de până la 560 de kilometri cu trei pachete de baterii în transportul clasic pe distanțe lungi și o greutate brută a trenului de 40 de tone. Dacă tractorul cu semiremorcă eActros este echipat cu cabina L dovedită și doar două pachete de baterii, acesta atinge o autonomie de până la 330 de kilometri în aceeași utilizare și în condiții generale aproape comparabile.

Modelul eActros 400 cu două pachete de baterii are o greutate mai mică și, prin urmare, oferă o sarcină utilă mai mare decât modelul eActros 600 cu trei pachete de baterii. Reducerea greutății crește sarcina maximă pe cuplaj a modelului eActros 400 la 9,5 tone. În combinație cu o semiremorcă standard, modelul eActros 400 atinge o sarcină utilă de peste 25 de tone. Aceasta înseamnă că eActros 400 are o sarcină utilă suplimentară de peste 3 tone în comparație cu eActros 600, ajungând la nivelul de sarcină utilă al camioanelor diesel. Atât eActros 400, cât și eActros 600 pot fi încărcate cu până la 400 kW prin intermediul prizei de încărcare standard CCS2 situată în partea stângă a vehiculului, în spatele cabinei. O a doua priză de încărcare CCS2 pe partea dreaptă a vehiculului poate fi comandată opțional. Două pachete de baterii se încarcă în aproximativ 46 de minute de la 10 la 80 la sută, iar cu trei pachete de baterii timpul de încărcare este de aproximativ 70 de minute.

În plus față de încărcarea CCS, eActros 600 cu ProCabin, care este predestinat pentru transportul pe distanțe lungi, va permite ulterior și încărcarea cu megawați.

Variante individuale de cabină pentru cereri diverse

În funcție de domeniul principal de aplicare – fie că este vorba de transportul de marfă greu sau de transportul pe distanțe lungi – cerințele pentru cabină variază, de asemenea. Selecția flexibilă a diferitelor variante de cabină permite clienților să adapteze confortul, ergonomia și economia la cerințele specifice operațiunilor lor. În viitor, clienții vor putea alege între două cabine: cabina L în designul Actros dovedit și cabina futuristă ProCabin. Ambele variante sunt disponibile atât pentru eActros 400 cu două baterii, cât și pentru eActros 600 ca vehicul platformă cu trei baterii.

Datorită intrării mai joase cu 170 de milimetri și dimensiunilor compacte, cabina L deja consacrată, cu o lățime de 2,30 metri, oferă condiții bune pentru operațiuni cu intrări și ieșiri frecvente, precum și pentru distanțe mai scurte. Disponibilă în variantele Classic sau StreamSpace, aceasta impresionează prin habitaclul ergonomic, spațiul generos de depozitare și numeroasele caracteristici practice de confort, precum Multimedia Cockpit Interactive 2 sau farurile LED instalate standard. Cabina L, cu eficiență dovedită, poate fi o soluție interesantă din punct de vedere economic pentru clienții sensibili la preț și oferă un ușor avantaj în ceea ce privește sarcina utilă datorită greutății reduse.

Cabina ProCabin, cu design futurist, oferă confort maxim și este potrivită în special pentru călătorii lungi cu înnoptări regulate, datorită podelei plate și senzației generoase de spațiu. Cabina a fost proiectată și pentru o aerodinamică deosebit de eficientă, în vederea reducerii consumului de energie. În interior, cabina cu lățimea de 2,5 metri, disponibilă în trei variante, Stream, Big sau Giga, oferă numeroase caracteristici de confort, cum ar fi încălzirea îmbunătățită a scaunelor, huse de scaune premium cu țesătură plată sau paturi cu suport complet din lamele și saltea premium groasă. Alte caracteristici ale ProCabin includ funcționalitatea extinsă a panourilor de control de pe paturi, precum și iluminatul ambiental și lămpile de citit LED suplimentare cu braț flexibil. Există și alte caracteristici ale echipamentului, cum ar fi prize USB-C suplimentare pe pereții laterali, o perdea de înaltă calitate în design bicolor, un al doilea frigider, o priză de 230 volți sau conceptul SoloStar în două variante suplimentare de huse pentru scaune.

MirrorCam face parte din echipamentul suplimentar al ambelor cabine. Sistemul de camere oglindă dezvoltat de Mercedes-Benz Trucks poate ajuta la gestionarea cu mai multă siguranță și fără stres a situațiilor precum depășirea, manevrarea, conducerea în condiții de vizibilitate redusă și întuneric, virarea și trecerea prin spații înguste. Modul wide-angle la manevrele în marșarier, liniile de distanță afișate pe ecran pentru o mai bună estimare a distanței față de obiectele din spatele vehiculului, rotirea imaginii camerei la virare sau monitorizarea împrejurimilor vehiculului în timpul pauzelor sunt alte funcții utile. Interacțiunea dintre MirrorCam și Active Sideguard Assist 2, în special în situații de trafic complexe și intersecții neclare, poate contribui, de asemenea, la reducerea gravității situațiilor periculoase. Sideguard Assist utilizează afișajele MirrorCam pentru avertismentele vizuale.

Ampatamente suplimentare și variante de axe pentru o gamă mai largă de utilizări

Mercedes-Benz Trucks oferă acum clienților săi și mai multe opțiuni pentru a adapta vehiculele electrice la cerințele individuale ale clienților. În viitor, gama de ampatamente și variante de axe pentru variantele electrice cu baterie va fi extinsă semnificativ. O noutate este, de exemplu, eActros 400 ca tractor semiremorcă 4×2 cu un ampatament de 3.700 mm. Datorită ampatamentului mai scurt, acesta are un cerc de virare mai mic și este mai ușor de manevrat chiar și în spații restrânse, cum ar fi străzi sau depozite înguste. O altă noutate pentru eActros 400 sunt șasiurile cu platformă 4×2 cu ampatamente de 4.000, 5.500, 5.800 și 6.100 mm, precum și șasiurile cu platformă 6×2 cu șase ampatamente diferite între 4.000 și 5.800 mm. Aceste variante sunt disponibile cu ProCabin sau cu cabina L. Există, de asemenea, mai multe opțiuni pentru eActros 600: în viitor, acesta va fi disponibil și ca șasiu platformă 4×2 cu ampatamente de 4.000, 5.500 și 5.800 mm. În plus față de ampatamentele deja disponibile de 4.600 și 4.900 mm, există patru ampatamente suplimentare pentru camionul cu platformă 6×2, analog cu eActros 400. Acestea sunt: 4000, 4500, 5200 și 5800 mm. Aceste variante vor fi disponibile atât pentru ProCabin, cât și pentru cabina L.

Axa electronică integrată pentru o eficiență sporită

Atât eActros 600, cât și noul eActros 400 au o punte electrică cu două motoare electrice și o transmisie cu patru trepte. Motoarele electrice generează o putere continuă de 400 kW și o putere maximă de 600 kW și asigură o accelerație puternică, un confort ridicat la conducere și o dinamică ridicată a conducerii. Puterea maximă a motorului este disponibilă, de obicei, fără nicio întrerupere a cuplului. În plus, cu un stil de conducere anticipativ, energia electrică poate fi recuperată și redată bateriilor, fiind apoi disponibilă din nou pentru propulsie. Recuperarea solicită mai puțin frânele, ceea ce reprezintă un efect secundar pozitiv. În funcție de situație, șoferul poate alege între cinci niveluri diferite de recuperare. Conducerea cu o singură pedală, adică decelerarea prin recuperare cu acționarea redusă a frânei mecanice, poate fi activată și pe ecranul tactil din cockpitul digital. eActros este echipat cu sistemul de control al vitezei de croazieră și al transmisiei Predictive Powertrain Control (PPC), care este adaptat în mod explicit la propulsia electrică. Sistemul de control anticipativ al trenului de rulare ia în considerare automat topografia, traseul drumului și semnele de circulație pentru un stil de conducere cât mai eficient posibil. Informațiile despre traseu din sistemul de navigație sunt acum incluse pentru a permite o mai bună detectare a evenimentelor viitoare de pe traseu. Acest lucru permite șoferului să evite frânarea și accelerarea inutile și să utilizeze energia bateriei în mod mai eficient.

Multimedia Cockpit Interactive 2 cu comandă vocală și conectivitate îmbunătățită

Multimedia Cockpit Interactive 2, instalat standard în ProCabin și în cabina L, dovedit a fi foarte util în activitatea de zi cu zi, face ca vehiculele să fie și mai conectate. Ecranul de 12 inci și touchscreen-ul îmbunătățit sunt intuitive și configurabile individual, iar multe funcții pot fi acum activate mai sigur și mai rapid prin comenzi vocale. Acest lucru permite șoferilor să rămână concentrați la drum și să țină mâinile pe volan. Multimedia Cockpit Interactive 2 informează în permanență șoferul cu privire la nivelul de încărcare al bateriilor, autonomia estimată rămasă și consumul actual și mediu de energie. Sistemul de navigație integrat în Multimedia Cockpit Interactive 2 este special conceput pentru vehiculele electrice și ține cont de infrastructura actuală de încărcare. În plus, toate variantele beneficiază de PPC special adaptat la propulsia electrică, care încorporează informații despre traseu din sistemul de navigație pentru a permite o mai bună detectare a evenimentelor viitoare de pe traseu și, astfel, pentru a crește și mai mult eficiența. Funcții precum încălzirea, aerul condiționat, navigația, telefonia, iluminatul și sistemul integrat de infotainment radio pot fi, de asemenea, controlate prin intermediul ecranului tactil sau al volanului multifuncțional.

Electromobilitate cu beneficii climatice măsurabile

Gama de modele eActros oferă un potențial clar de reducere a emisiilor de CO2 în comparație cu un model Actros comparabil cu motor diesel. Valorile reale depind de modelul respectiv și de mixul energetic cu care sunt încărcate bateriile. Pe baza mixului energetic mediu al UE, sunt posibile economii de aproximativ 40%. Dacă se utilizează exclusiv energie electrică din surse regenerabile, sunt posibile reduceri de CO2 de peste 80% în comparație cu un vehicul diesel, pe un ciclu de viață estimat al vehiculului de zece ani.

De exemplu, pentru un eActros 600 ca tractor cu semiremorcă cu ProCabin în transportul pe distanțe lungi, aceasta înseamnă economii de 436 tone sau 871 tone de CO2, în funcție de mixul de energie electrică. Pentru șasiul comparabil eActros 600 cu ProCabin, aceasta înseamnă chiar 458 tone sau 939 tone în transportul pe distanțe lungi.

Un potențial suplimentar de reducere a emisiilor de CO2 rezultă și din alegerea unei variante de vehicul cu doar două pachete de baterii. De exemplu, acest lucru duce la o reducere de 22 de tone de CO2 în producția unui șasiu platformă eActros 400 6×2 cu cabină L, în comparație cu aceeași configurație cu trei pachete de baterii. În acest caz, aceasta corespunde unei reduceri de aproximativ 23% a emisiilor de CO2 generate de producție.

Soluții și servicii digitale inteligente pentru o utilizare și mai eficientă

Pentru a simplifica procesele și fluxurile de lucru ce țin de camioanele electrice pentru operatorii de flote, Mercedes-Benz Trucks dispune de o gamă completă de soluții și servicii digitale. TruckLive, în combinație cu My TruckPoint, oferă o introducere în soluțiile de servicii digitale ale Mercedes-Benz Trucks. În spatele acestora se află diverse servicii de conectivitate care pot fi utilizate prin portalul pentru clienți My TruckPoint și în vehicul prin Multimedia Cockpit Interactive 2. De exemplu, Maintenance Management poate asigura o disponibilitate îmbunătățită a vehiculului, în timp ce Live Traffic poate sprijini planificarea rutelor cu date de trafic în timp real prin intermediul navigației. În plus, pot fi utilizate noile servicii conectate, cum ar fi Connected Traffic Warnings, Service24h Connected, actualizări over-the-air și aplicația Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3.0.

Aplicația Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3.0 constituie interfața digitală dintre utilizator și camionul său Mercedes-Benz. Aceasta poate fi utilizată pentru a afișa informații importante despre starea bateriei, nivelul de încărcare și notificările push asociate.

Funcția Connected Traffic Warnings poate contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere prin detectarea și transmiterea avertismentelor de pericol către vehiculele din imediata apropiere. Șoferii primesc informații actualizate despre trafic pe harta vehiculului sau într-o fereastră pop-up în cabina de pilotaj. De asemenea, cu aproximativ zece secunde înainte de a ajunge în zona de pericol, sunt emise avertismente acustice. Modulul poate avertiza despre un total de zece tipuri de pericole, inclusiv accidente, ceață, ploi torențiale, șantiere și drumuri alunecoase. Sistemul include și o avertizare privind circulația pe contrasens.

Cu Service24h Connected, managerii de flote pot raporta pur și simplu o defecțiune online prin My TruckPoint. Deoarece multe date relevante sunt deja precompletate, raportarea online a defecțiunii economisește timp prețios în comparație cu apelarea liniei de asistență. În plus, poziția curentă a vehiculului și datele de diagnosticare ale vehiculului sunt transmise pentru o mai bună pregătire a serviciului de asistență în caz de defecțiune.

Având în vedere conectarea tot mai mare a vehiculelor și numărul tot mai mare de sisteme de asistență la conducere instalate, software-ul vehiculelor are o importanță crucială. Actualizările over-the-air permit menținerea software-ului la zi, indiferent de ora și locul în care vă aflați. Șoferul este instruit să efectueze actualizările prin intermediul Multimedia Cockpit Interactive 2.

Managerii de flote pot utiliza o serie de funcții digitale prin intermediul portalului Fleetboard pentru a gestiona eficient vehiculele eActros. Acestea includ gestionarea inteligentă a încărcării pentru planificarea și monitorizarea proceselor de încărcare, un jurnal digital cu informații detaliate despre timpii de conducere, de staționare și de încărcare, precum și date privind consumul. În plus, este disponibil un instrument de cartografiere care afișează în timp real poziția vehiculului, nivelul de încărcare și starea de funcționare.

Gama este completată de analiza performanței BEV Basic, care a fost special dezvoltată pentru vehiculele comerciale cu propulsie electrică și permite o înțelegere mai profundă a consumului de energie și a comportamentelor de conducere. Aceasta oferă indicatori obiectivi privind stilul de conducere, sprijină evaluarea potențialului de eficiență și furnizează rapoarte lunare pentru analizarea și îmbunătățirea utilizării vehiculelor. Alte funcții, precum înregistrarea timpului, diagnosticarea de la distanță și gestionarea timpului de funcționare, asigură transparența, întreținerea predictivă și fiabilitatea operațională ridicată a flotei electrice. Soluțiile de conectivitate oferite contribuie la funcționarea cea mai eficientă, sigură și convenabilă a camioanelor electrice în viața de zi cu zi.

Ajutoare atente la bord

Un standard ridicat al camioanelor Mercedes-Benz este ca șoferii să fie cât mai în siguranță posibil pe șosea în orice situație de trafic. În acest scop, sistemele de asistență a șoferului disponibile în diferite modele de vehicule ajută la detectarea timpurie a pericolelor, la frânarea la timp și la menținerea conștientizării situației traficului. În special, asistenții electronici pot ajuta la reducerea la minimum a momentelor de neatenție, cauzate de oboseală, stres sau distragere a atenției, pentru toți participanții.

La fel ca în cazul celorlalte serii de modele de camioane Mercedes-Benz, conceptul de siguranță al celei de-a doua generații eActros se bazează pe dezvoltarea în continuare a sistemelor de asistență la siguranță dovedite. Platforma electronică nou dezvoltată, care a fost introdusă recent odată cu eActros 600 și Actros L, oferă o capacitate de procesare a datelor de 20 de ori mai mare în comparație cu versiunile anterioare. Cei șase senzori instalați pot acoperi un unghi de 270 de grade în jurul vehiculului. Drept urmare, sistemele de asistență precum Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist sau Active Drive Assist 3 pentru conducerea semi-automată (SAE Nivel 2) își pot demonstra și mai bine punctele forte. În unele cazuri, sistemele depășesc cu mult cerințele legale. Acest lucru se aplică și standardelor Regulamentului general privind siguranța (GSR) adoptat de UE, care sunt în vigoare din 2022 și, respectiv, 2024.

Începând din februarie 2026, sistemele vor fi extinse pentru a se conforma viitoarelor reglementări GSR din iulie 2026 și, respectiv, septembrie 2028. De exemplu, Attention Assist 2, un asistent de atenție îmbunătățit de la Mercedes-Benz Trucks, utilizează camera cu infraroșu instalată pentru a observa poziția pupilelor șoferului la viteze de peste 20 km/h. Unghiul de vizibilitate rezultat este apoi calculat în unitatea de control corespunzătoare, astfel încât șoferul să fie avertizat în cazul unei distrageri de la situația traficului. Attention Assist 2 încorporează, de asemenea, funcționalitatea sistemului de asistență la atenție, care monitorizează oboseala șoferului pe baza diverselor parametri, cum ar fi menținerea benzii de circulație sau activitățile șoferului și comportamentul la volan. Active Brake Assist 6 Plus, o versiune îmbunătățită a Active Brake Assist 6, poate reacționa și mai rapid la situații critice datorită tehnologiei de fuziune la 270 de grade și detectării îmbunătățite a mediului înconjurător. Caracteristicile sistemului includ criterii precum parametri îmbunătățiți de protecție a pietonilor, detectare îmbunătățită a bicicliștilor, răspuns îmbunătățit la viraje, cu scopul de a preveni accidentele, în special în intervalul de viteză de până la 90 km/h.

TruckCharge de la Daimler Truck: Crearea unei rețele de încărcare la nivel european pentru camioane electrice

Sub marca TruckCharge, Daimler Truck grupează ofertele sale în jurul infrastructurii electrice și încărcării camioanelor electrice. Aceasta include consultanță, instalarea infrastructurii de încărcare și operarea acesteia. Sub marca TruckCharge, obiectivul este, de asemenea, de a crea o rețea de încărcare la nivel european pentru camioane electrice, care să implice atât cei peste 1.000 de dealeri, cât și clienții interesați ai Mercedes-Benz Trucks, pentru a-și deschide infrastructura de încărcare și către terți și a obține astfel o mai bună utilizare. Până în 2030, rețeaua va include peste 3.000 de puncte de încărcare rapidă în Europa, devenind astfel cea mai mare din Europa.

Modele de finanțare flexibile pentru revoluționarea transporturilor

Daimler Truck Financial Services facilitează tranziția către electromobilitate cu soluții integrate de finanțare și asigurare. În plus față de opțiunile tradiționale de finanțare pentru camioane și infrastructura de încărcare, în Europa este oferit serviciul „eService Leasing”. Această ofertă integrată se bazează pe un model de leasing cu valoare reziduală garantată și include în plus contractul de service Mercedes-Benz Trucks Complete, inclusiv Mercedes-Benz Trucks Uptime. eService Leasing este completat de un pachet modular de produse care include diverse servicii opționale de la Mercedes-Benz Trucks și Daimler Truck Financial Services. Pe întreaga perioadă de utilizare, clientul plătește o rată lunară fixă, iar valoarea reziduală este garantată. Acest lucru elimină costurile neprevăzute, asigură un timp de nefuncționare minim și o întreținere optimă. În plus, ofertele flexibile de închiriere din Germania prin CharterWay oferă avantaje suplimentare: control absolut al costurilor pe întreaga perioadă de utilizare, integrarea completă a tuturor serviciilor, cum ar fi asigurarea, întreținerea, inspecțiile legale și reparațiile, într-o singură rată lunară, precum și flexibilitate maximă în ceea ce privește termenii contractuali și schimbările de vehicule, plus servicii digitale opționale suplimentare. În acest fel, clienții beneficiază de un pachet all-inclusive fără riscuri și pot răspunde oricând noilor cerințe din domeniul transporturilor.

Evoluția portofoliului de camioane electrice la Mercedes-Benz Trucks

Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliul său din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterie pentru transportul greu de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care era predestinat pentru utilizarea în transportul municipal de deșeuri și continuă să fie produs în această formă. Producția în serie a celei de-a doua generații de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks cu modelul eActros 600 a început la sfârșitul anului 2024. Noul eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, care a fost prezentat la Bauma 2025, va fi lansat anul viitor și va prelua, de asemenea, componente esențiale de la eActros 600.

Producție flexibilă de modele electrice cu baterie în Wörth

La fel ca eActros 600, a doua generație eActros 400 va fi fabricată pe linia de asamblare existentă din Wörth, în paralel și în mod flexibil cu camioanele care vor primi un motor diesel. De asemenea, toate componentele electrice sunt montate în această hală de producție. Întregul sistem este pus în funcțiune la sfârșitul liniei de asamblare: de atunci, camionul este gata de conducere și, în final, este supus procesului de finisare și inspecției finale, la fel ca toate celelalte camioane. Asamblarea noii generații de modele are loc astfel într-o singură hală de producție. Modelele anterioare de camioane electrice eActros 300/400 și eEconic părăsesc hala de producție pentru asamblarea componentelor de propulsie electrică care urmează să fie electrificate la Future Truck Center din Wörth.

Fabricile Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă, de asemenea, un rol important în producția noii game eActros. Acestea furnizează componentele necesare pentru propulsia electrică cu baterie, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care reunește numeroase componente de înaltă și joasă tensiune și este amplasată în fostul spațiu de instalare al motorului cu ardere internă.

Articole pe aceeași temă: