Companii

Mezelurile Meda cresc cifra de afaceri, dar nu aduc profit

26 iun. 2013 2 min

Mezelurile Meda cresc cifra de afaceri, dar nu aduc profit

Reading Time: 2 minute

<p> Meda, unul dintre cei mai importanti producatori de mezeluri din Romania, estimeaza pentru 2013 o cifra de afaceri de aproximativ 28.5 de milioane euro, cu 5% mai mare, comparativ cu 2012. La 15 ani de la lansarea brandului, Meda produce si gama economic, numita 1 Mai.</p> <p> Compania detinuta de Luchi Georgescu (foto) va investi circa 1,35 milioane euro in echimapemente de productie si in modernizarea identitatii vizuale.</p> <p>  </p> <p> Meda a incheiat 2012 cu o cifra de afaceri de peste 27 milioane euro. Pe fondul investitiilor si a cresterii distributiei numerice este estimata cresterea cifrei de afaceri pana la aproximativ 28.5 milioane euro. Principalele categorii pe care se bazeaza aceasta crestere sunt reprezentate de specialitati, sunca, salam si carnati. Canalele reprezentative de vanzare sunt IKA si comertul traditional, care sunt relativ echilibrate ca pondere din punct de vedere al vanzarilor.</p> <p>  </p> <p> In 2013 Meda investeste peste 400.000 euro in echipamente noi de ambalare si vidare si peste 150.000  euro in deschiderea unui nou depozit regional la Bacau. Astfel, distributia directa va fi facuta prin depozite proprii situate in Bucuresti (3), Craiova, Arad, Turda si Bacau.</p> <p>  </p> <p> In prima parte a anului, Meda a finalizat procesul de modernizare a identitatii vizuale, pentru care a fost alocat un buget de 800.000 euro. In urma acestui proces numele companiei MEDA a devenit brandul reprezentativ pentru produsele premium si mainstream, iar pentru acoperirea segmentului economy a fost lansata recent gama 1 Mai. Odata cu acest proces s-au lansat si trei sortimente noi de salam in gama Meda:  Vienez, Tirolez si Fermierul.</p> <p>  </p> <p> In cei 15 ani de la infiintare, Meda a investit peste 20 milioane euro in extinderea capacitatii de productie si achizitionarea de echipamente de procesare a carnii de ultima generatie. In prezent, capacitatea de productie a fabricii este de  12.000 tone/an.</p> <p>  </p> <p> Portofoliul Meda Prod este alcatuit din doua branduri: Meda cu 73 produse si 1 Mai cu 22 de produse.</p> <p> Cele mai cautate produse Meda sunt crenvurstii din piept de pui in membrana naturala, carnatii polonezi, cotletul haiducesc, kaiserul si carnatii semiafumati. Regiunea in care Meda inregistreaza cele mai mari vanzari este reprezentata de Bucuresti si sudul tarii.</p> <p>  </p> <p> Media de consum a mezelurilor este, in Romania, de trei ori pe saptamana. Romanii cumpara aproximativ 200 – 300 de grame pe achizitie. Perioada in care consumul de mezeluri este cel mai ridicat este toamna.  Consumul scade in postul Craciunului, in luna ianuarie si in perioada Pastelui.</p> <p> Piata de mezeluri este estimata la o valoare totala de 800 milioane de euro.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: