Marketing

Mirela Scarlat: Mizam pe transparentizarea PR-ului ca business

23 oct. 2012 4 min

Mirela Scarlat: Mizam pe transparentizarea PR-ului ca business

Reading Time: 4 minute

<p> <a href=”http://tmtpr.ro”>TMT PR</a> a dezvoltat o serie de pachete punctuale de servicii cu preturi incepand de la 200 de euro. Ce cuprind aceste pachete si cui ar putea fi de folos ne-a povestit Mirela Mirela Scarlat, Senior PR Senior PR Manager al agentiei.     </p> <p>  </p> <p> <strong>Cine sunteti voi, TMT PR? </strong></p> <p> As putea spune ca suntem un boutique de PR, insa ar fi o descriere incompleta. TMT PR reprezinta brandul sub care am reunit oameni pasionati de domeniul relatiilor publice in toate aspectele lui atat offline cat si online. Ne-am propus sa venim in sprinijul antreprenorilor dar si al celor care lucreaza in departamentele intrene de PR, prin servicii punctuale care sa le ofere acestora posibilitatea de a ajunge mai usor la obiectivele propuse. Echipa noastra este formata in prezent din 4 specialisti din domeniile PR, webdesign si graphic design. Compania a fost fondata in 2007 sub numele de Tomi Tom, insa am intrat in piata de PR abia in anul 2009. De atunci am crescut continuu. Domeniile noastre de expertiza sunt constructiile, agricultura si sanatatea iar printre clienti se numara Duraziv, NannDanJain, Agroland si Gral Medical. Suntem specializati in comunicare de tip corporate iar tinta noastra este ca in viitor sa realizam si campanii de brand care sa ne aduca premii nationale sau chiar internationale.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce a insemnat trecerea de la Tomi Tom la TMT? </strong></p> <p> Strategia de rebranding a venit ca un pas normal in evolutia noastra. Ne-am “maturizat” si am intentionat ca asta sa se vada si in imaginea noastra. Suntem mai pregatiti din punct de vedere al businessului. Sigur, am evoluat si profesional, dar cea mai mare evolutie este din punct de vedere al intelegerii pietei in care activam si adaptarea serviciilor noastre la aceasta. In rest avem aceeasi ambitie si dorinta de a face lucruri frumoase si de a ne vedea clientii multumiti. Suntem mereu conectati la ceea ce se intampla atat pe plan national cat si international si ne mulam dupa tendintele pietei. Nu as putea spune ca reinventam roata in domeniul PR-ului, insa suntem creativi si avem grija sa oferim o executie ireprosabila. </p> <p>  </p> <p> <strong>De ce v-ar alege un client pe voi in defavoarea altei agentii? </strong></p> <p> In randul IMM-urilor sunt si companii care merg pe ideea de pitch. Aici este simplu – cel mai bun castiga. Dificultatea selectiei apare in cazul celor care isi doresc aceste servicii, insa nu stiu exact ce sa astepte sau sa obtina de pe urma lor. Si aici castiga fie agentiile care promit mai mult decat pot oferi, sau cei care ofera cel mai mic pret. Pentru a iesi invingatori in aceasta lupta am conceput o divizare a serviciilor in pachete specifice, astfel incat acum un client isi poate configura si singur programul de PR, potrivit nevoilor sale. Bineinteles in acest proces de alegere intervenim si noi cu partea de consiliere. Credem ca in acest fel, agentia noastra vine mai aproape de fiecare client in parte.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce pachete de servicii oferiti pentru IMM-uri? </strong></p> <p> Activitatile de consultanta sunt calculate la ora, iar aici oferta noastra de pret este la cel putin jumatate fata de a celor mai renumite agentii de la noi, din motive bazate in primul rand pe diferentele de dimensiune si tot ce deriva de aici. Astfel de servicii includ consultanta de strategie si pozitionare, media relations, redactarea si plasarea de comunicate de presa, monitorizarea de presa.</p> <p> Am dezvoltat si o serie de pachete punctuale de servicii care se adreseaza in principal specialistilor de PR din companii dar si antreprenorilor. Pachetele au preturi incepand de la 200 de euro + TVA.</p> <p> <strong>Pachetul media data base</strong> include lista publicatiilor la zi pe un anumit domeniu, impreuna cu analiza si contactele acestora.  </p> <p> <strong>Pachetul audit de comunicare</strong> include monitorizarea, analiza si concluziile comunicarii realizate de o companie intr-un interval de timp.</p> <p> <strong>Pachetul dezvoltare Fan Pages </strong> include strategia si calendarul de lucru pentru pagina, grafica si o serie de poze personalizate.</p> <p> <strong>Pachetul dezvoltare pagini web</strong> include realizarea unor site-uri de prezentare de maxim 10 pagini.</p> <p> <strong>Pachetul opimizare SEO</strong> include analiza site-ului, inserarea de text relevat, inscrierea in directoare web, plasare de linkuri in retele de social media.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum sunt preturile voastre comparativ cu restul pietei? Ce oferiti diferit?</strong></p> <p> Incercam sa intelegem cat mai bine nevoia clientului nostru si sa ne adresam lui ca atare, oferindu-i pachete care sa il avantajeze atat din punct de vedere al pretului cat si al serviciilor. Mizam pe transparentizarea PR-ului ca business si credem ca asta ne va asigura si noua cresterea.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care consideri ca este mixul cel mai bun de crestere a businessului vostru? Pe ce zona vezi potential de crestere? </strong></p> <p> Pentru a urmari directiile de crestere ne uitam la ce se intampla in pietele mai dezvoltate. In materie de PR tara noastra nu este cu foarte mult timp in urma in ceea ce priveste tendintele. Bugetele nu se prea pot compara. Incepand cu 2010 se vorbeste despre o noua abordare a profesiei respectiv cea de Workforce Enablement. Aceasta presupune ca o companie sa fie mai mult decat o sursa de expertiza. Se merge pe strategia Apple, in sensul ca o companie nu se va mai rezuma la a oferi informatii relevante clientului sau, ci il va invata pe acesta cum sa ii foloseasca produsele sau serviciile. Viitorul se va baza pe crearea de experiente, indiferent de canalele utilizate. Pentru a oferi clientului tau rezultate trebuie sa fii competitiv si in social media, insa nu trebuie ignorat PR-ul clasic. Social Media aduce fani, Comunicarea Corporate castiga increderea, nu se poate sa ai una fara cealalta.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum se vede industria de PR autohtona din perspectiva voastra?</strong></p> <p> Sunt o fire optimista, asa ca in general ma uit in sus, iar acolo se vede bine. Exista competitie si exista calitate. Se fac lucruri frumoase, iar specialistii din industrie sunt dornici sa obtina rezultate, ceea ce ne va asigura dezvoltarea constanta. La nivelul agentiilor de PR care se adreseaza IMM-urilor lucrurile sunt mixte, pe motiv ca nu au inca un sistem de business si o pozitionare proprie bine definita, creand confuzie in piata. Exista o companie care a facut pasi clari in aceasta directie si cu siguranta ca si altii vor urma acest trend.</p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: