Marketing Stiri

Oprește barbaria, Salvează Ciocarlia, una dintre cele mai creative campanii din lume

20 mart. 2017 3 min

Oprește barbaria, Salvează Ciocarlia, una dintre cele mai creative campanii din lume

Reading Time: 3 minute

Campania “Oprește barbaria, Salvează Ciocarlia”, creată de Jazz și Rogalski Damaschin, a fost aleasă drept una dintre cele 15 cele mai creative campanii la nivel internațional din 2016 și inclusă în celebrul The Gunn Report. Campania care a adus României singurul Gold Lion la Cannes și Gold Effie în 2016 și a reușit să schimbe o lege, depășind astfel barierele publicității clasice, este singură din România prezența în top în acest an. 

Alături de Salvează Ciocârlia au fost premiate campanii pentru branduri cunoscute pentru creativitatea demonstrată an de an la la festivalurile internaționale, precum Old Spice, Burger King, Ariel, lista completă putând fi accesată aici.  

Cases for Creativity 2016 reprezintă o aducere în prim plan a campaniilor care au reușit să cucerească cele mai mari distincții din publicitate, câștigând atât un Cannes Gold Lion pentru creativitate, cât și un Gold Effie pentru eficientă. Cases for Creativity este un studiu anual realizat de James Hurman, autorul și fondatorul ‘Previously Unavailable’. 

“Nu prea poți să ceri mai mult: o lege a vânătorii schimbată cu buget zero și care acum protejează păsările cântătoare, aur la Cannes, aur la Effie și prima intrare în Gunn Report. Când o să obținem aceleași rezultate și pe un proiect comercial, Jazz o să devină egală oricărei agenții performanțe din lume,” a declarat Valentin Suciu, Creative Director Jazz.  

Campania creată de Jazz a mai reușit performanțe internaționale deosebite, precum prezența în topul celor mai populare campanii pe adsoftheworld.com și www.bestadsontv.com. De asemenea, bloggerii din Marea Britanie au preluat povestea ciocârliei, www.mygreenpod.com, unul dintre cele mai mari bloguri de mediu din Marea Britanie relatând pe larg despre campanie și despre impactul negativ al proiectului de lege. Jurnaliști de la BBC Wildlife Magazine și La Reppublica au publicat articole în edițiile prinț ale revistei, respectiv cotidianului din Italia. Și cele mai mari organizații internaționale de protecție a animalelor, printre care PETA și Birdlife Internațional, și-au exprimat public sprijinul pentru campanie și oprirea legii în formă propusă.

Un subiect care părea să nu intereseze pe nimeni, deși era de interes public, a devenit în câteva zile temă de dezbatere națională și subiect pentru presă și bloggerii importanți din toată lumea civilizată. A fost una dintre cele mai intense și pline de învățăminte campanii la care am putut contribui cu expertiză și energia noastră. Le mulțumim încă o data celor care au convins politicienii să nu voteze o lege împotrivă legilor naturii,” a declarat Eliza Rogalski, Head of Strategy, Rogalski Damaschin Public Relations.

Rezultatele campaniei au fost peste așteptări: peste 300,000 vizualizări ale spotului video pe platformă Hotnews.ro, 15 știri și reportaje la TV și radio, dintre care un reportaj la Pro TV în prime-time,129 articole în presă online și pe bloguri, 16 apariții în presă scrisă, 9,047 de semnături pe petiția online, 11,822 vizitatori unici pe site-ul salveazaciocarlia.ro, peste 35,000 vizualizări ale spotului pe YouTube, 2,368 de share-uri pe Facebook, 92,408 reach organic pe pagină de Facebook într-o lună, 293,205 afișări pe pagină de Facebook într-o luna. 

Toate aceste rezultate au adus cu ele și un Gold Effie, ceea ce demonstrează încă o data că o campanie creativă, venită dintr-un insight corect și cu o strategie bine pusă la punct, va duce mereu eficientă. 

Campania “Oprește barbaria, Salvează Ciocârlia!” este inițiată de Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natură 2000 România cu sprijinul Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations, Film Factor și Pukka.

Echipele care au contribuit la realizarea campaniei:

Jazz Communication

Irina Pencea – Creative Catalyst, Vali Suciu – Regizor și Creative Partner, Andreea Ghenoiu – Group Creative Director și Copywriter, Raluca Matei – Senior Art Director, Mario Niculae – Ilustrator

Rogalski Damaschin

Eliza Rogalski – Head of Strategy, Alina Damaschin – Creative Leader, Dorian Ilie – Communication & Campaign Director, Cristiana Andrei – Social Media Director, Cristina Lica – Media Relations Consultant, Cristina Sterbet – Media Relations Consultant,  Gabriela Gârjoabă – Media Relations Consultant,  Sorin Bărariu – Media Relations Consultant, Andreea Adam – Social Media Consultant

 

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: