Marketing

CME: rezultatele financiare din prima jumătate a anului

25 iul. 2018 3 min

CME: rezultatele financiare din prima jumătate a anului

Reading Time: 3 minute

Central European Media Enterprises, compania care operează pe patru piețe europene, inclusiv România, unde difuzează mai multe canale, printre care PRO TV, PRO CINEMA sau MTV România,  anunțat rezultatele financiare pentru perioadele de trei și respectiv șase luni care s-au încheiat la 30 iunie 2018. Astfel, în primul semestru al acestui an, veniturile din publicitate TV au crescut cu 16% la cursuri de schimb actuale și cu 3% la cursuri de schimb de buget, ajungând la 298.7 milioane USD, iar veniturile din retransmisii prin cablu și din abonamente au crescut cu 15% la cursuri de schimb actuale și cu 4% la cursuri de schimb de buget.

Profitul operațional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a crescut 19% la la cursuri de schimb actuale și 8% la cursuri de schimb de buget, ajungând la 86.3 milioane USD

Aleksandras Cesnavicius CEO PRO TV
Aleksandras Cesnavicius, CEO, PRO TV

CME a anunțat de asemenea că a rambursat 160 milioane euro (aproximativ 187 milioane USD) din datorie în prima jumătate a anului 2018, folosind încasări rezultate din exercitarea unor drepturi de subcriere și numerar generat de afacere, care împreună cu îmbunătățirea operațiunilor au redus efectul net de levier la 4.4x la finalul lunii iunie

La finalul lunii iulie este așteptată finalizarea procesului de vânzare a activelor din Croația către Slovenia Broadband S.a.r.l., o subsidiară a United Group B.V. („United Group”).

Compania operează pe patru piețe din Europa Centrală și de Est cu o populație totală de peste 40 de milioane de oameni. În prezent, CME difuzează 26 de canale de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring), Cehia (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action și Nova Gold), România (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV Internațional, MTV România și PRO TV Chișinău) și Republica Slovacia (TV Markíza, Markíza International, Doma și Dajto).

Veniturile nete încasate în România în primele șase luni ale anului sunt de 95,55 milioane de dolari, în creștere cu 9,2% față de același interval anul trecut. România este a doua cea mai mare piață din regiunem după Cehia (112,56 mil. dolari), urmată de Slovacia (49,72 milioane de dolari) și Bulgaria (42,86 milioane de dolari).

Cifrele de audiență Pro TV din trimestrul doi al anului 2018

În al doilea trimestru al acestui an, grupul PRO TV a fost lider de audiență pe toate segmentele de public (comercial, urban, național). 

”Pregătim show-uri foarte puternice în această toamnă”, a anunțat CEO-ul PRO TV Aleksandras Cesnavicius. 

Pe timpul zilei, grupul PRO TV a obținut o medie de 3.8 puncte de rating și 25.8% share, în timp ce grupul media competitor a înregistrat 2.9 puncte de rating și 19.9% share. În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 8.2 puncte de rating și 27.2% share, spre deosebire de grupul media de pe locul secund, care a înregistrat numai 6.1 puncte de rating și 20.2% share.

Canalul PRO TV conduce topul audiențelor, așa cum și-a obișnuit telespectatorii de peste 22 de ani. La nivelul întregii zile, PRO TV a obținut o medie de 3.3 puncte de rating și 22.1% share, în timp ce televiziunea care ocupă locul al doilea a avut o medie de 2.2 puncte de rating și 14.8% share. În prime time, PRO TV conduce topul cu 7.2 puncte de rating și 23.9% share, spre deosebire de televiziunea secundă, care are 4.9 puncte de rating și 16.2% share.

Care au fost cele mai urmărite programe PRO TV în perioada aprilie – iunie 2018?

În top 50 filme difuzate în trimestrul 2, toate au fost difuzate de PRO TV! Cea mai urmărită producție a fost Cartelul Ucigaș (Close Range), care a obținut 10.8 puncte de rating și 29.3% share.

Știrile PRO TV de la ora 19:00 au condus topul în perioada aprilie-iunie cu o medie de 6.4 puncte de rating și 27.3% share.

Românii au talent, conduce topul programelor de divertisment din prime time, cu o medie de 10.5 puncte de rating și 34.9% share, urmată de Las Fierbinți cu sezonul 13 (10.4 puncte de rating și 32.4% share) și sezonul 11 (8.0 puncte de rating și 25.2% share).

Pe parcursul zilei, topul este condus de emisiunea Ce spun românii, care a obținut o medie de 4.4 puncte de rating și 23.5% share. Pe locul secund este Campionatul Mondial de Fotbal (TVR 1 – 4.4 puncte de rating și 21.9% share), urmat de emisiunea de investigație România, te iubesc!, care a obținut o medie de 3.8 puncte de rating și 17.7% share.

Sursa cifrelor de audiență: Kantar Media, copyright ARMADATA

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: