Companii CSR Stiri

Nestlé accelerează procesul de transformare a ambalajelor sustenabile

11 sept. 2020 4 min

Nestlé accelerează procesul de transformare a ambalajelor sustenabile

Reading Time: 4 minute

Nestlé își intensifică acțiunile de transformare a ambalajelor sale în ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025 și de reducere a utilizării materialelor plastice noi cu o treime, în aceeași perioadă.

Compania a anunțat o serie de noi inițiative care includ o investiție de 30 milioane de dolari pentru a impulsiona folosirea materialelor plastice reciclate de calitate alimentară în SUA, un sistem de reumplere pentru hrana animalelor de companie în Chile și primul ambalaj de hârtie reciclabilă de acest fel pentru cuburile de bulion Maggi în Franța. Optzeci și șapte la sută (87%) din ambalajele Nestlé sunt deja reciclabile sau reutilizabile.

Nestlé, fiind cea mai mare companie din lume de produse alimentare și băuturi, s-a angajat să abordeze problema deșeurilor de ambalaje oriunde operează, și își bazează strategia de lucru pe trei piloni:

Pilonul 1: Dezvoltarea de noi ambalaje

  • Trecerea la ambalaje din hârtie în diferite formate. De exemplu, Smarties este disponibil într-un ambalaj de hârtie reciclabilă în Marea Britanie.
  • Alimentele pentru bebeluși Gerber și Piltti utilizează un ambalaj sub formă de pouch unic, în premieră, conceput special pentru a crește valoarea reciclării.
  • Nespresso a introdus noi capsule realizate cu 80% aluminiu reciclat, un pas important către circularitate.
  • Divizia de apă a Nestlé a dublat cantitatea de rPET utilizată din 2019 în portofoliul său de apă plată din SUA, ajungând la 16,5%.

Pilonul 2: Modelarea unui viitor fără deșeuri

  • Împreună cu Proiectul STOP, Nestlé creează un sistem durabil de gestionare a deșeurilor și ajută la reducerea poluării cu plastic oceanic în Indonezia.
  • Nestlé a început un proces de colectare, sortare și prelucrare a materialelor plastice moi în Australia.
  • Nestlé extinde opțiunile reutilizabile și de reumplere pentru produsele sale Petcare și cafea solubilă, de exemplu, prin colaborarea cu startup-ul MIWA din Elveția.
  • Nestlé pledează pentru proiectarea și implementarea schemelor obligatorii, accesibile și eficiente de responsabilitate extinsă a producătorului. Acesta a identificat 20 de țări, reprezentând 50% din consumul de plastic al companiei, unde va sprijini ratele de reciclare și infrastructura de gestionare a deșeurilor.

Pilonul 3: Conștientizare

  • Nestlé lansează un program de educare și formare durabilă privind ambalajele pentru 290.000 de angajați, pentru a accelera schimbarea comportamentului și pentru a ajuta compania să își îndeplinească obiectivele de ambalare.
  • Nestlé a introdus o platformă digitală pentru a ajuta consumatorii să elimine în mod corespunzător deșeurile de ambalaje în Italia.
  • Nescafé Dolce Gusto a lansat o campanie de educare a consumatorilor pentru promovarea reciclării în Germania și Mexic.
  • Nestlé generează schimbări pozitive prin intermediul programelor școlare, cum ar fi proiectul Tunuyan Verde din Argentina.
  • Programele pilot Algramo (Chile), MIWA (Elveția) și Loop (Franța) vin cu soluții de ambalare reîncărcabile și reutilizabile, oferind o nouă experiență la cumpărături.

Compania a anunțat că încearcă să identifice și să sprijine soluții inovatoare prin competiția Nestlé Creating Shared Value (CSV) Prize, care va fi lansată pe 30 septembrie. În parteneriat cu organizația non-profit Ashoka, Nestlé CSV Prize va acorda granturi în valoare de 250.000 de franci elvețieni pentru inovații în domenii precum sisteme alternative de livrare și soluții fundamentale pentru abordarea deșeurilor din plastic.

Nestlé
Nespresso a introdus noi capsule realizate cu 80% aluminiu reciclat

Dezvoltarea și testarea de noi ambalaje mai prietenoase cu mediul sunt conduse de Nestlé Institute of Packaging Sciences, prima astfel de întreprindere din industria alimentară. Institutul are în jur de 50 de oameni de știință care desfășoară cercetări de ultimă oră pentru a testa siguranța și aplicabilitatea noilor materiale pentru ambalaje. Institutul colaborează strâns cu peste 180 de experți în ambalaje, încorporați în rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a Nestlé, precum și cu instituții de cercetare, startup-uri și alți furnizori.

Nestlé investește 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund

Nestlé a anunțat o investiție de 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund, fondul de capital privat al firmei de investiții cu economie circulară Closed Loop Partners, pentru a conduce trecerea de la materialele plastice noi la utilizarea de materiale plastice reciclate de calitate alimentară în SUA.

Această investiție va contribui la crearea unui sistem de reciclare mai durabil și, în același timp, va ajuta compania să-și realizeze angajamentul de a reduce utilizarea de materiale plastice noi cu o treime, până în 2025. Acest lucru este deosebit de important, deoarece creșterea utilizării materialelor plastice reciclate ar putea reduce substanțial impactul ambalajelor Nestlé asupra mediului.

Closed Loop Leadership Fund este un fond de capital privat care a fost creat pentru a achiziționa companii de-a lungul lanțului valoric, pentru a construi lanțuri de aprovizionare circulare. Fondul investește în companii care urmăresc creșterea ratelor de reciclare în S.U.A.

Prin investiția sa în Fond, Nestlé va avea acces la materii prime din materiale plastice reciclate, procesate de companii în care Fondul va investi pentru a realiza volume mai mari de materiale plastice reciclate de calitate alimentară pentru ambalajele sale.

Pe măsură ce interesul consumatorilor pentru ambalaje mai sustenabile continuă să crească, iar producătorii concurează pentru aprovizionare, accesul la PET reciclat de calitate alimentară, polietilenă (PE) și polipropilenă (PP) va spori capacitatea Nestlé de a încorpora plasticurile reciclate în ambalajele pentru portofoliul de alimente și băuturi. Utilizarea crescândă a materialelor plastice reciclate va contribui la reducerea amprentei de carbon, aliniată la ambiția companiei de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și are 308.000 de angajați. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nido. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: