Antreprenori by eMAG Lifestyle

O afacere cu stil

09/03/2020 4 min read

O afacere cu stil

Reading Time: 4 minute

Cu o investiție totală de 70.000 de euro, Mihaela Apetrei a lansat, în urmă cu doi ani, Studio AMazing, singurul loc din București cu rochii de închiriat, de unde doamnele pot pleca la petrecere gata coafate, machiate, cu o manichiură perfectă, purtând cercei, accesorii și încălțăminte alese împreună cu un stilist.

Mihaela Apetrei ne-a vorbit despre ce înseamnă să fii antreprenor într-un astfel de domeniu, despre planurile pe care le are cu studioul, dar și despre principalele greșeli vestimentare pe care le fac femeile din mediul de business local.

Cum ați început să cochetați cu domeniul makeup și hairstyling?

Întotdeauna mi-a plăcut frumosul, mama mea fiind foarte cocheta, mi-a inspirat asta de mică. Îmi plăcea să mă machiez și să mă aranjez tot timpul și de cele mai multe ori și pe prietenele mele când aveam un eveniment important. Toată lumea mă întreba de ce nu vreau să fac o carieră în domeniul acesta. Pe vremea aceea lucram la o tipografie în trei schimburi. Tura de noapte nu prea îmi plăcea și am zis că este ocazia perfecta să îmi schimb domeniul de lucru. La 21 de ani am făcut primul meu curs de coafor și de aici a început totul.

Când și cum a luat naștere ideea din spatele studioului AMazing și ce înseamnă să fii antreprenor într-un domeniu ca make-up și beauty?

Studioul AMazing by Apetrei Mihaela a luat naștere acum doi ani. Lucrând de-a lungul timpului la mai multe saloane în paralel, zi de zi, după 9 -10 ani, am decis să îmi fac propria mea afacere. Simțeam că am muncit destul pentru alții și că trebuie să o fac pentru mine acum. Făcându-mi foarte multe rochii la comandă, când aveam evenimente la care eram invitată, de cele mai multe ori, a doua zi le vindeam pentru că nu aveam unde să le mai port. Când am decis să deschid salonul știam clar că voi avea succes și pe partea de rochii și am zis să încerc să dezvolt și această latură. În străinătate este un trend să închiriezi rochii de ocazie, nu să le cumperi. În plus, în România, femeile nu poartă o rochie eleganta de două ori.

Înainte să deschid acest business, m-am informat foarte mult, am citit foarte multe cărți de antreprenoriat, mi-am urmărit concurența ca să știu ce pot să aduc în plus. Nu este ușor să ai acest gen de business, dar nici greu, atâta timp cât faci cursuri de perfecționare stilistică și cursuri de antreprenoriat. Suntem singurul studio din Bucuresti cu rochii de închiriat de unde femeile pot pleca la petrecere gata coafate, machiate, cu un ten de invidiat, cu o manichiură perfecta, purtând cei mai frumoși cercei sau accesorii și încălțăminte. Sunt foarte puține cliente care pleacă cu mâna goală de la noi din studio.

Începând cu anul acesta, ne-am extins businessul și în zona de închiriere de aranjamente și decorațiuni din flori de mătase pentru evenimente: nunți, botezuri, petreceri corporate, zile de naștere, astfel luând viață AMazing Decor by Apetrei Mihaela – https://www.facebook.com/amazingdecorbyapetreimihaela/

Ne puteți spune câteva cuvinte despre business-ul AMazing? Care sunt cele mai căutate servicii oferite de studio?

Conceptul Studiolui AMazing by Apetrei Mihaela este de studio cu servicii complete de beauty: make-up, coafură, cosmetică, manichiură și în același timp studio cu rochii de ocazie de vânzare și de închiriere, încălțăminte, accesorii, bijuterii, buchete de mătase, buchete-lumânări de mătase. Practic, la Studio AMazing se găsește totul într-un singur loc pentru a fi gata de petrecere. Cele mai căutate servicii de la noi ,din studio sunt cele de coafor (lucrând zece ani în acest domeniu, am un portofoliu foarte mare de cliente și mi-a fost ușor), iar apoi rochiile de închiriat.

La cât s-a ridicat investiția inițială în studio și către ce au fost direcționate principalele investiții?  

Investiția inițială în acest studio a fost de aproximativ 40.000 euro, dar în jumătate de an, ne-am extins pentru că a mers mai bine decât ne-am așteptat și am mai adăugat o suma de 30.000 euro la investiție. Prinicipala investiție a fost pe partea de rochii pentru că avem peste 900 de modele, după care a urmat coaforul.

Care sunt planurile pe care le aveți cu brandul AMazing în continuare?

Îmi doresc foarte mult să mă extind, trebuie să mă gândesc foarte bine deoarece locația actuală a studioului nu îmi permite (fiind un spațiu prea mic) . Îmi doresc, pe viitor să aduc modele de rochii mai sofisticate, extravagante deoarece am observat că doamnele sunt dispuse să plătească mai mult pentru o rochie mai specială. Și așa să avem o gamă cât mai variată pentru toate buzunarele. Pe partea de coafor îmi doresc să facem loc pentru încă un post, iar acest lucru este valabil și pentru cosmetică și manichiură. Și, de ce nu să deschidem o altă locație.

Ce sfat ați da unei tinere/ unui tânăr care visează să vă urmeze modelul în carieră și să devină antreprenor în domeniul beauty?

Oricine ar vrea să facă acest gen de bussines ar trebui să facă foarte multe cursuri de makeup și hairstyling, cursuri de antreprenoriat și să muncească câțiva ani într-un salon, să vadă clar despre ce este vorba. Cel mai mult contează să muncești mult și să îți pese de ceea ce faci.

 Lucrați zilnic cu multe doamne, inclusiv cu femei de afaceri. Care sunt principalele greșeli vestimentare/ de makeup pe care le fac acestea cel mai frecvent? Ce ar trebui să știe, din acest punct de vedere, domnele din businessul românesc, mai ales că în business prima impresie contează foarte mult?

Cea mai mare greșeală pe care femeile o fac când se machiază este ca nu o fac adecvat vârstei și înainte de toate tenul trebuie sa fie foarte bine îngrijit sunt foarte multe femei și acum care nu folosesc crema de fața sa nu mai zic măști de față, cremă de zi, de noapte, un ser specific tenului lor. Orice femeie care are un busines mai ales în domeniul acesta trebuie să fie mereu aranjată , îmbrăcată decent pentru că ea este un exemplu. Asta văd și la mine 90% dintre clientele salonului vin să se sfătuiască cu mine. Și de cele mai multe ori pleacă cu rochia și acesoriile alese de mine. De lucrul acesta sunt foarte mândră și nu regret nicio secunda că am deschis această afacere. Regret doar că nu am deschis-o mult mai devreme, să fie cineva să mă împingă de la spate, să nu îmi fie frică să pierd. 

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă