Interviuri Interviuri & Opinii Management

O carieră în lumina reflectoarelor6 min

24/05/2019 4 min read

author:

O carieră în lumina reflectoarelor6 min

Reading Time: 4 minute

A fost terifiată de vorbitul în public, dar astăzi iubește să stea în fața oamenilor și să împărtășească din propria experiență profesională. Anne Morrison este președintele BAFTA International Committee, fost director al BBC Academy și președinte al Women in Film and Television in London și a venit pe 15 mai la București, la prima ediție a App.ly, eveniment Biz dedicat profesioniștilor din resurse umane. 

Anne Morrison a deschis conferința în forță cu un spotlight speech despre cum să vă găsiți încrederea în propriile forțe și a încheiat evenimentul cu un workshop despre eficientizarea bugetului de training. Ne-a povestit mai multe despre experiența ca președinte al BAFTA și provocările de care s-a lovit în managementul BBC.

Cum ați reușit să depășiți frica de a vorbi în public și ce sfat puteți da unui manager care se confruntă cu aceeași problemă?

În calitatea mea de executive coach, am observat că un număr foarte mare de persoane, inclusiv din managementul de top, împărtășesc această frică de vorbit în public, care le frânează cumva cariera. Mulți o ascund foarte bine, dar cu toate acestea nu reușesc să iasă în față sau să facă intervențiile necesare în cadrul organizației. Mă identific foarte bine cu ei, pentru că și mie mi-a luat foarte mult timp până am devenit confortabilă cu vorbitul în public. Mi-am învins temerile cu ajutorul unui amestec între învățare teoretică și practică – m-am forțat să fac ceea ce uram cel mai mult până când nu m-am mai temut de acel lucru. M-am inclus într-unul dintre cursurile pe care le țineam pe vremea când eram trainer la BBC și am privit o înregistrare cu mine când susțineam o prezentare. Am fost uimită când am văzut că acea frică pe care o simțeam pe interior nu era vizibilă la exterior, ceea m-a ajutat să capăt mai multă încredere în mine. Astăzi îmi place mult să vorbesc în public și o fac cât de des pot și aștept cu nerăbdare să împărtășesc cu alții din tehnicile și trucurile învățate.

Ați fost producător și regizor și ați lucrat peste 20 de ani în managementul BBC. Care sunt cele mai importante lecții de leadership pe care le-ați învățat?

În toate posturile de management trebuie să conduci oamenii prin perioade cu turbulențe, cât mai lin posibil. Când nu este clar ce îți rezervă viitorul, există tentația să ieși din peisaj până când se clarifică situația, dar eu am învățat că este important să faci exact pe dos. Acela este momentul în care este nevoie să fii cel mai vizibil și autentic. Întotdeauna să pleci de la presupunerea că oamenii care lucrează pentru tine sunt inteligenți. Ei nu se așteaptă ca tu să ai toate răspunsurile, dar încrederea se construiește prin onestitate. Am lucrat întotdeauna cu oameni creativi și am considerat că rolul meu este acela de a crea condițiile necesare ca ei să exceleze și să dea tot ce este mai bun din punct de vedere profesional.

Care sunt planurile pe care le aveți ca președinte al Pearson College și Women in Film and Television in London?

Când am lansat și am condus BBC Academy, eram responsabilă de toate cursurile cu noii angajați ai BBC. Adesea, angajații proaspăt absolvenți de facultăți de jurnalism spuneau că au învățat mai mult în primele două săptămâni la BBC decât dintr-un curs de trei ani la universitate. Motivul pentru care am acceptat președinția Pearson College este că merge mână în mână cu conceperea, furnizarea și evaluarea unor cursuri în care tot ce învață studenții este relevant pe piața muncii. Ne dezvoltăm și concepem noi modele de cursuri care sunt foarte interesante. Women in Film and Television (Femei în Industria Filmului și a Televiziunii) este o portavoce pentru femeile din industria noastră și nu a existat niciodată un timp mai bun pentru femei să pună piciorul în prag și să își facă vocile auzite. Suntem la debutul mișcărilor #MeToo și #TimesUp și al discuțiilor tot mai aprinse cu privire la discrepanțele salariale dintre femei și bărbați în companii, este cert că încă mai sunt multe de făcut până se va ajunge la egalitate.

Ați fost președinta BAFTA între 2014 și  2016. Ce impact a avut această funcție asupra dezvoltării dumneavoastră profesionale?

Am iubit enorm perioada în care am fost președinta BAFTA și cât am fost în board. Încă sunt implicată în organizație și astăzi. Cu toate acestea, lumea cunoaște BAFTA datorită festivității de premiere și mai puțin ca organizație caritabilă care sprijină și cultivă talentul de toate vârstele și din toate mediile, în film, televiziune și gaming. Ca președinte, m-am concentrat pe diversitate și am făcut eforturi susținute să lărgesc plaja de talente din care recrutează industria noastră și să elimin barierele care împiedică persoanele talentate să ni se alăture. Ce a însemnat pentru mine? Mi-a lărgit experiența de la zona de televiziune spre cea de jocuri și film și perspectiva de la o carieră pe termen lung la BBC la sectorul creativ ca întreg. Aș mai vrea să subliniez că mi-a plăcut la nebunie să fiu pe covorul roșu și să merg la toate evenimentele glamoroase.

 La evenimentul App.ly din 15 ați vorbit despre încredere și găsirea unei voci proprii. Cum i-ați inspirat pe participanți pentru viitoarele lor proiecte?

Sper ca participanții au extras din discursul meu o serie de strategii practice care să îi ajute să ia cuvântul în ședințe și în întâlniri intimidante și să își expună punctul de vedere în mod eficient. Uneori HR-ul poate fi marginalizat și neluat în serios, ca departamentul financiar sau cel de marketing de exemplu, dar cu toate acestea este sufletul oricărei organizații. Această realitate este agravată și de faptul că de cele mai multe ori departamentul de resurse umane este alcătuit în mare din femei, iar noi nu suntem obișnuite să fim așa de asertive. Cred că este foarte important să nu vă impuneți bariere și limitări și să realizați că dacă nu luați cuvântul, toți acei oameni aroganți cu care nu sunteți de acord vor câștiga în continuare dezbaterea.

Care sunt cele mai importante trei idei pe care participanții la workshopul dumneavoastră despre eficientizarea bugetului de training le pot aplica?

Când am lansat BBC Academy am avut oportunitatea să adun tot bugetul de training și să îl utilizez mai strategic. Cred că toate organizațiile pot aduce valoare adăugată cu bugetele destinate dezvoltării dacă fac trei lucruri.

  • Să privească trainingul ca pe un agent al schimbării.
  • Să înțeleagă tendințele din industria în care activează astfel încât să se asigure că abilitățile lor vor mai fi relevante și în viitor.
  • Să înțeleagă abilitățile disponibile deja în organizație pentru beneficiul celorlalți.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 332, din luna mai. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE