Marketing Interviuri

Iulia Niculae–Cuciurean, IAA YP: bilanț 2018 și planuri pentru 2019

21 dec. 2018 4 min

Iulia Niculae–Cuciurean, IAA YP: bilanț 2018 și planuri pentru 2019

Reading Time: 4 minute

13 ediții de seri tematice YP, competiții, petreceri, teambuildinguri și traininguri. Sunt rezultatele unei asociații atât de active încât a fost recunoscută la nivel internațional drept cea mai bună filială YP din lume. Ce au în plan oamenii de la IAA Young Professionals pentru anul care vine? Am aflat de la Iulia Niculae – Cuciurean.

Iulia este  Marketing Manager la Federația Română de Fotbal și președinte al IAA Young Professionals. Înainte de asta, a lucrat în departamentele de client service din Oglivy și Saatch & Saatchi și a fost Account Director la Cohn & Jansen JWT.

2018 pentru IAA YP: seri tematice, competiții, networking și premii

A fost un an cu multe realizări. În primul rând formatul de succes al Serilor YP a fost preluat și de către colegii noștri din Cluj, ceea ce a făcut ca în 2018 să realizăm 13 ediții de Seara YP cu teme foarte diverse. O să amintesc doar câteva dintre subiectele dezbătute: GDPR, industrii speciale și resctricții, marketing de festival, marketing sportiv, brand versus influncers și spre final de an centenar o Seară YP dedicată brandurilor românești.

Apoi am finalizat cu succes și mulțumiri din partea partenerilor noștri cea de-a VII-a ediție a CompetițIAA, concursul în care echipe de studenți rezolva briefuri reale venite de la companiile care s-au alăturat proiectului. De asemenea, acesta este al treilea an în care CompetițIAA se desfășoară în paralel atât în București, cât și în Cluj, iar din cele 75 de echipe de studenți înscrise, 39 au fost selectate în concurs. Aproximativ 150 de studenți au lucrat pe brief-urile venite de la cei 7 sponsori ai proiectului. 

Aceste proiecte emblemă pentru YP au fost completate de petrecerile de vară și de iarnă, de teambuilding-uri și de multe traininguri și activări pentru membri din asociație.  Dacă ar fi să cuantificăm avem aproape 40 de activități întreprinse anul acesta ceea ce dovedește că suntem o asociație foarte activă.

Atât de activă încât am fost recunoscuți la nivel internațional ca cea mai bună filială YP din lume. Ne mândrim foarte tare că am câștigat competiția globală și am luat premiul IAA Chapter Inspire Award for Excellence pentru activitatea și creativitatea de care am dat dovadă în ultimii 2 ani. Le mulțumesc pe această cale colegilor mei pentru implicare.

De altfel, tot în cadrul Galei ce a urmat Conferinței Globale IAA – Creativity4Better, Ivona Băbărelu și Andrei Țigănaș au câștigat titlul de IAA Young Leader.

Aceste trei premii sunt o dovadă că avem lideri valoroși, proiecte de impact și că suntem un model pentru regiune.

Cum ajută IAA YP tinerii profesioniști din MarComm?

Ajutăm tinerii profesioniști din MarComm investind în ei și creându-le cadrul de dezvoltare profesională pentru că credem cu tărie în potențialul lor.

Ne propunem prin evenimentele deschise publicului fie să dezbatem subiecte de actualitate cu experți în domeniu așa cum facem în cadrul Serile YP, fie să oferim experiențe practice cum este cazul CompetițIAA în care studenții participă la workshop-uri, au parte de sesiuni de mentorat, rezolvă brief-urile venite de la clienți și participă la pitch-uri.

De altfel, acordăm o atenție deosebită dezvoltării și promovării membrilor din asociație. Aceștia au acces prin IAA YP la bursele Școlii IAA, diverse training-uri, programe de mentorat, oportunități noi de carieră etc. Pentru ei organizăm întâlniri exclusive cu diverse personalităti din domeniu, așa cum a fost workshop-ul pe storytelling susținut anul acesta de Bharat Avalani.

Sunt ghidați în proiectele în care se implică pentru a deprinde abilități de project management, comunicare și vânzări. Este cert că fiecare investiție personală în IAA YP se întoarce sub diverse forme (cunștințe practice, relații, prietenii, vizibilitate, schimbări în carieră)  însă comunitatea YP are și o foarte mare putere transformațională. Avem mulți membrii care experimentează asta pentru că acest mediu deschis, cu oameni creativi și tineri este benefic dezvoltării personale.

Și pentru că ne mâdrim cu colegii noștri am ales să îi prezentăm publicului prin seria de interviuri Proud YP pe care o puteți citi pe site-ul nostru.

Recrutarea IAA YP

Avem două perioade de recrutare pe an: în februarie și în septembrie. Printre primele criterii pe care le urmărim în selecția candidaților se numără pasiunea pentru domeniul marketing-ului și a comunicării, potențialul de creștere și motivația de a contribui la industria de MarComm.

Expertiza în domeniu nu este un criteriu de selecție, pentru că în YP oferim posibilități diverse de dezvoltare profesională aplicabile în stadii diferite de carieră. Membrii YP pot dobândi în cadrul asociației cunoștințe practice precum cele enumerate mai sus, pot crea conexiuni de business și proiecte antreprenoriale (cum este cazul băieților care au lansat Questo).

Toate detaliile legate de procesul de recrutare le vor găsi pe pagina de facebook IAA Young Professional România.

Primele seri tematice din 2019

Începem anul cu deja tradiționala Seara YP dedicată trendurilor din 2019 pentru industria de MarComm, continuăm în luna februarie cu o Seara YP în care explorăm zona antreprenorială, iar în luna dedicată femeilor vom discuta despre fashion și beauty în publicitate.

Proiecte noi

Vom demara în 2019 căteva inițiative foarte dragi nouă. 

În primul rând, pentru că Seara YP dedicată ONG-urilor a stârnit mult interes, am ales să reluăm anul viitor proiectul Civic VOX. Practic vom ajuta cât mai multe ONG-uri cum știm noi mai bine și anume dând voce unor cauze minunate. Colegii mei au lansat deja un chestionar  pentru ONG-uri, iar in urma nevoilor exprimate de aceștia vom concepe workshop-urile la care îi invităm să participe. Vrem să le oferim cât mai multe informații aplicabile din zona marketing-ului și a comunicării, a resurselor umane și a finanțarii astfel încât cauzele pe care le susțin să aiba un impact și mai mare.

Tot anul viitor, vom lansa un program destinat studenților, prin care aceștia își vor putea completa cunoștiințele teoretice acumulate în facultate cu elemente practice care țin de realitatea industiei de MarComm. Am ales să prioritizăm acest program pentru că am observat nevoia angajatorilor de a lărgi baza de selecție pentru pozițiile de new entry, dar și nevoia studenților de ghidare. Momentan, lucrăm la structura proiectului care va acoperi o arie largă de aspecte practice. Programul pilot este oferit ca premiu studenților participanți în CompetițIAA 2018.

De altfel, ne propunem să dezvoltăm și mai mult relațiile pe care IAA YP România le are cu celelalte IAA YP Chaptere. Mobilizarea resurselor din zona internațională se poate traduce într-un import de bune practici, schimburi de experiență cu celelalte țări și chiar proiecte comune. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: