BizRemote by certSIGN Companii Stiri

O echipă de digital marketing a lansat ”un waze” al farmaciilor

5 mai 2020 2 min

O echipă de digital marketing a lansat ”un waze” al farmaciilor

Reading Time: 2 minute

Echipa Doctrina.biz, o platformă digitală de marketing dedicată profesioniștilor din sănătate, a dezvoltat Pharma Points o aplicație gratuită prin care oamenii pot afla rapid unde pot găsi cele mai căutate medicamente și produse farma de care au nevoie.

Aplicația funcționează în Facebook Messenger și aceasta a fost dezvoltată voluntar pentru a sprijini lupta împotriva răspândirii coronavirusului, prin reducerea expunerii la virus atât a pacienților, cât și a personalului din farmacii, iar investiția în proiect se ridică la peste 10.000 euro.

Doru Mircea Doctrina

”Suntem direct implicați în piața farmaceutică și în colaborarea cu farmaciile de peste 6 ani. În acest context, vedem zilnic oameni care caută anumite produse și sunt nevoiți să meargă de la o farmacie la alta pentru a le găsi. Ne-am gândit ce putem face noi ca să ajutăm și să reducem riscul de răspândire a COVID-19. Am îmbinat cunoștințele despre industria farmaceutică, alături de expertiza în digital marketing, în mod special de messenger marketing, pentru a construi acest sistem”, explică Doru Mircea, medicul care a dezvoltat franciza Doctrina în România, împreună cu dr. Ioana Mircea.

”Pharma Points funcționează în mare măsură ca un “waze” al farmaciilor, corectitudinea informațiilor depinzând fundamental de calitatea conținutul generat de utilizatorii săi. Dacă aceștia raportează corect unde au găsit un produs farma popular, cu toții vom avea acces la informația utilă și corectă. În prezent echipa noastră face constant verificări pentru a asigura calitatea informațiilor, însă pe măsură ce volumul datelor crește, ne bazăm pe utilizatori”, mai precizează reprezentantul Doctrina.  

Obiectiv: 1 milion de utilizatori și 3000 farmacii în lunile următoare 

Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât și pentru populație. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicație. În prezent, publicul poate interoga aplicația cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măști de protecție, mănuși, dezinfectanți, dar și medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de rețetă), în 130 localități din toate județele țării.

Produsele farmaceutice a căror disponibilitate poate fi verificată în aplicația Pharma Points sunt cele mai căutate de public într-un anumit moment, acestea putând să se modifice în funcție de căutarile active ale utilizatorilor. Astfel, aplicația se actualizează continuu prin contribuția pacienților. Lista inițială de produse a fost stabilită cu ajutorul farmaciștilor cu care echipa Pharma Points s-a consultat.

Aplicația funcționează prin intermediul Facebook Messenger, platformă care are deja o plajă largă de utilizatori români din toate segmentele de vârstă și, astfel, nu mai este necesară descărcarea unei alte aplicații, ceea ce ar fi putut face adopția sistemului mai lentă.

Utilizatorii intră pe pagina de Facebook Pharma Points și apasă Trimite mesaj. Aplicația îl ghidează apoi prin câțiva pași de interogare, prin care utilizatorul menționează localitatea în care caută, iar apoi dacă este în căutarea unei farmacii bine aprovizionate sau a unui produs farma popular în acel moment.

După selectarea produsului, utilizatorilor le sunt indicate farmaciile în care îl pot găsi, iar după câteva ore sunt întrebați, în mod automat, dacă au găsit produsul respectiv în farmacia sugerată. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: