Companii Interviuri

Oamenii Reginei

11 dec. 2018 4 min

Oamenii Reginei

Reading Time: 4 minute

Angajații Rețelei de sănătate Regina Maria spun că “lucrează pentru Regină” sau “vin la Regina” și simt că astfel sunt parte dintr-un loc al binelui. Iar Fady Chreih, CEO-ul Regina Maria, spune că încurajează un management colaborativ, care susține autonomia și ideea de intraprenoriat, chiar dacă asta înseamnă o responsabilitate mai mare pentru angajat, un risc mai mare pentru companie.

Fady Chreih CEO Reteaua Regina Maria ceo report 1 e1544523425189Care sunt valorile care stau la baza Rețelei de sănătate Regina Maria?

Regina Maria este o echipă fericită și din acest punct de vedere, deoarece valorile noastre au fost însușite și internalizate de angajați cu mult înainte de a le formaliza în comunicarea internă. Vorbim despre grijă pentru oameni, învățare continuă, impact în viața oamenilor, integritate și colaborare antreprenorială – valori care erau deja parte din ADN-ul nostru înainte de a fi definite, formal, la nivel organizațional. Setul nostru de valori a fost conturat dinspre filosofia noastră spre organizație, nu doar invers.

Lucrăm în domeniul medical, iar colegii mei sunt conștienți de faptul că nu e suficient să ofere doar un serviciu, ci trebuie să ofere o experiență însoțită de empatie, înțelegere, susținere, un sentiment de siguranță. În plus, purtăm numele Reginei Maria, fapt ce ne responsabilizează suplimentar și ne face pe toți să simțim că suntem parte dintr-un loc al binelui. Indiferent de orașul sau departamentul în care lucrăm, îmi propun ca toți să ne simțim legați de această dorință de a face mai bine, să înțelegem că sufletul pe care îl punem zilnic în activitatea noastră este ceea ce ne definește ca echipă. Colegii mei se autointitulează “Oamenii Reginei” și nu se referă la companie ca la un angajator oarecare, ci spun că “lucrează pentru Regină” sau “vin la Regina”. Pentru cineva din exterior, poate părea amuzant. Dar pentru noi este ceva extrem de firesc, e parte din limbajul nostru cotidian; este doar ceea ce simt oamenii – o cultură care s-a format în timp și în mod natural. Iar, așa cum spuneam, o bună parte din comunicarea noastră internă, axată pe valori, a fost generată chiar de oameni.

Pe ce principii se bazează managementul Regina Maria?

Valorile amintite mai sus se reflectă și în principiile pe care le aplicăm la nivel de management. De aceea, investim foarte mult în educație și în dezvoltarea oamenilor. Încurajăm un management colaborativ, care susține munca în echipă, sprijinul reciproc dintre colegi aflați la sute de kilometri distanță și care, deși poate nu s-au întâlnit niciodată, au abilitatea și libertatea de a lucra împreună pentru a găsi cele mai bune soluții, a rezolva diverse probleme și a răspunde cerințelor interne sau externe – din partea pacienților. Am dezvoltat și continuăm să implementăm fluxuri interne care să eficientizeze și să simplifice comunicarea interdepartamentală, astfel încât orice coleg să aibă acces rapid la persoanele de suport din organizație.

Și cultura organizațională?

Tindem către o cultură organizațională în care angajații să se autodefinească, să își dezvolte și valorifice potențialul și să fie cu adevărat autonomi și responsabili pentru munca lor. Este adevărat că asta înseamnă o responsabilitate mai mare pentru angajat, un risc mai mare pentru companie, dar, totodată, înseamnă intraprenoriat,  care, ghidat și susținut corect, poate aduce o valoare mult mai mare. În primul rând, îi va ajuta pe oameni să crească, să exploreze noi zone profesionale, să se dezvolte personal. În același timp, va contribui și la creșterea companiei, pentru că schimbarea și performanța vor fi dictate de mai mulți oameni. Ei vor fi cei care vor genera și implementa idei sau proiecte menite să eficientizeze activitatea, fluxul de lucru, să optimizeze comunicarea internă sau pe cea cu pacienții.

Oricine are libertatea de a veni cu o soluție la o problemă identificată. Avem chiar programe de comunicare internă prin care angajații sunt încurajați să lucreze împreună pentru a identifica lucruri ce pot fi îmbunătățite în organizație, de jos în sus și nu numai top down. Cele mai bune idei primesc resurse – financiare și logistice, iar echipele câștigătoare implementează soluțiile găsite la nivelul întregii companii. Iar pentru a susține dezvoltarea oamenilor, oferim cursuri de specializare, training-uri în funcție de specificul jobului și multe alte resurse de creștere, astfel încât oamenii să aibă cunoștințele și încrederea de sine necesare pentru a-și asuma întreaga responsabilitate și ownership-ul muncii lor.

Cum trebuie să arate un lider de companie în 2018?

În ritmul alert pe care îl avem toți și, mai ales, în ritmul dinamic de creștere din Regina Maria, pentru mine provocarea cea mai mare este de a rămâne conectat la colegi, pacienți și clienți. Programul meu e plin cu întâlniri interne sau externe, în care iau pulsul serviciilor pe care le prestăm – cum sunt percepute, ce putem face mai bine, dar și ce putem introduce nou pe piață. Așadar, cred că un manager, și cu atât mai mult un lider de companie, ar trebui să fie în primul rând abordabil; să aibă deschiderea de a primi feedback cu onestitate. Și, într-o lume VUCA, un lider trebuie să aibă flexibilitatea cognitivă de a fi pregătit să schimbe orice în business plan, în funcție de nevoile pieței în care activează. Orice, mai puțin setul de valori care îl ghidează.

Aveți un model de CEO pe care îl admirați?

Am avut norocul să lucrez din plăcere tot timpul și să caut inspirație din arii diverse. M-am ferit întotdeauna de modele predefinite, pentru că nu cred în tipare și în formule magice, care pot fi preluate cu copy-paste. Sunt lucruri pe care le preiau și le integrez în activitatea mea, de la autori pe care îi citesc, de la diverși oameni cu care interacționez. Fiecare om se formează pe parcursul întregii sale vieți; ține de noi să ne alegem direcțiile de dezvoltare, ține de noi să devenim mai buni – uman și profesional. Eu cred mult în învățarea continuă și sunt recunoscător pentru orice idee nouă pe care o descopăr într-o carte, într-un articol sau într-o revistă de business, de la un artist sau într-o întâlnire cu colegii mei.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: