Antreprenoriat by BT

Oleg Caminschi: De trei ori antreprenoriat

1 ian. 2025 4 min

Oleg Caminschi: De trei ori antreprenoriat

Reading Time: 4 minute

A lucrat peste 10 ani în managementul corporativ, după care a fondat trei afaceri în industrii extrem de diferite între ele: Nanomax – produse nano pentru protecția și impermeabilizarea pietrei naturale, Frudova – distribuție fructe din Republica Moldova, și Ecovers – asigurări de business în UK. Ce planuri are în continuare Oleg Caminschi, antreprenorul din Republica Moldova care atacă piețele internaționale.

Oleg Caminschi și-a început călătoria antreprenorială după 10 ani de experiență acumulată în diverse poziții de management în mediul corporate, în companii precum Lukoil și Federal Mogul. Absolvent al Academiei de Studii Economice din București, cu un Master la Universitatea de Petrol și Gaze Ploiești și un MBA la Dublin Business School, Caminschi și-a dorit să construiască ceva propriu, să inoveze și să găsească soluții eficiente pentru nevoi concrete ale pieței și consumatorilor.

Nano Pack Solutions, companie lansată în 2016, a fost prima lui inițiativă antreprenorială. Totul a început din dorința de a crea și folosi soluții SMART în domeniul Construcțiilor. În 2018, Oleg Caminschi a făcut primii pași spre e-commerce și a creat primul magazin online din România (Nanomax) care oferă exclusiv soluții nano de protecție și impermeabilizare a pietrei naturale, din dorința de a oferi clienților cele mai revoluționare soluții de protecție și impermeabilizare, atât pentru persoane juridice, cât și fizice. A adăugat drept canale de vânzare și alte platforme de tip marketplace, dar și distribuție offline (magazine de specialitate).

„Mă pasiona domeniul și inovația pe care o aduc pe piață produsele nano pentru protecția și impermeabilizarea pietrei naturale, soluții smart, adaptabile și durabile. Aproape un an mai târziu, am lansat magazinul online Nanomax – primul magazin de acest fel din România și canalul principal de vânzare, și am listat produsele și pe alte platforme de tip marketplace (precum eMag).”

Oleg Caminschi, antreprenor

În 2024 produsele Nanomax au intrat în peste 20 de magazine de specialitate din țară, și au început să fie exportate pe piața din UK și Republica Moldova. Antreprenorul a obținut o finanțare pentru deschiderea unei facilități de producție în Ploiești, care va contribui la eficientizarea proceselor de logistică, va sprijini scalarea producției pe termen lung, reducând dependența de furnizori externi și va îmbunătăți competitivitatea pe piața locală și internațională. În aceste condiții, estimările cifrei de afaceri pe anul 2024 sunt de peste 4,5 milioane de lei. Extinderea Nanomax pe piețele din UK și Republica Moldova, și obținerea finanțării pentru deschiderea unei facilități de producție sunt considerate de acționar momente cheie, care au dat startul și conturează businessul pentru viitor.

În 2019, Caminschi s-a asociat cu Vlad Vedrasco, fost coleg de clasă, în afacerea Frudova (2018), de distribuție fructe din Republica Moldova și în afacerea Ecovers – companie de asigurări de business pentru piața din UK, alături de fratele lui. Frudova distribuie fructe din Republica Moldova în România (în lanțurile de retail Mega Image și Lidl), Polonia și Franța, și preconizează pentru anul 2024 o cifră de afaceri de aproximativ 20 milioane lei. Strategia Frudova pe termen mediu și lung se axează pe diversificarea clienților, a portofoliului de produse și extinderea afacerii pe piețe noi din Europa.

Pentru Ecovers, care va ajunge anul acesta la o cifră de afaceri de aproximativ 24 de milioane de lei, antreprenorul din Republica Moldova își propune să dezvolte soluții personalizate în asigurările de business.

Drumul antreprenoriatului nu a fost ușor, uneori am învățat the hard way cum să depășesc anumite provocări, ce înseamnă să construiești o echipă atunci când nu mai ai sistemul de susținere al unei companii mari, cum să menții un echilibru între viața profesională și cea personală. Însă, odată cu experiența înveți să te uiți la fiecare situație cu pragmatism, așa că mă bucur că am pășit pe acest drum, pentru că mi-a adus multe bucurii, lecții de viață, și m-a făcut mai puternic”, mai spune Caminschi.

Investițiile strategice ale lui Oleg Caminschi

Fiecare domeniu pe care l-am abordat a fost ales strategic, în funcție de oportunitățile identificate și de pasiunile mele. Am creat Nanomax pentru că mă pasiona domeniul construcțiilor și home & deco și pentru că este o zonă unde încă poți inova foarte mult, iar asta însemna că aveam un teren foarte bun pentru dezvoltare”, povestește antreprenorul. El mai spune că mulți consumatori apreciază produsele nano pentru protecția și impermeabilizarea pietrei naturale, oferta de soluții smart, adaptabile și durabile.

În Frudova a intrat ca acționar pentru că a văzut un potențial mare în distribuția de fructe din Republica Moldova către România și alte piețe europene, iar în Ecovers a devenit co-fondator pentru a răspunde unei nevoi – soluții de asigurări business pe piața din UK, în primă fază pentru antreprenorii români din acea țară. „Fratele meu era deja acolo, așa că a putut înțelege la firul ierbii nevoile publicului nostru și a putut veni cu soluții adecvate”, povestește antreprenorul.

Oleg Caminschi crede că succesul afacerilor sale este rezultatul unei echipe solide, a partenerilor de afaceri care împărtășesc aceeași viziune și a sprijinului familiei. Rețeaua de contacte și mentori din diverse industrii joacă și ea un rol esențial.

Cred că un antreprenor are nevoie de resurse proprii pe care să crească dar și de suport și ghidaj, deopotrivă. De aceea, încă de la început am intrat în grupuri și cluburi de antreprenori, inspirându-mă și învățând și din experiența celorlalți. Citesc foarte mult – cred mult în importanța educației continue. Recent am început să lucrez cu un business coach, care mă ajută să-mi rafinez gândirea strategică, să mă gândesc la metode de scalare”, mărturisește Caminschi.

Provocările antreprenoriale vin din dorința de a crește constant și de a menține echilibrul între viziunea pe termen lung și gestionarea detaliilor zilnice. „Extinderea internațională a Nanomax și deschiderea facilității de producție din Ploiești necesită o coordonare atentă și investiții semnificative. În cazul Frudova, provocarea este să menținem relații excelente cu retailerii și să ne adaptăm rapid la schimbările pieței de fructe, în timp ce pentru Ecovers, ne confruntăm cu o competiție intensă și cu reglementări mereu în schimbare pe piața din UK. Toate acestea necesită flexibilitate, inovație și o echipă puternică pe care mă pot baza”, adaugă antreprenorul.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 389 (16 decembrie – 16 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: