Marketing Tech

OPPOrtunitatea unei atitudini diferite

19 oct. 2020 4 min

OPPOrtunitatea unei atitudini diferite

Reading Time: 4 minute

Curajul de a schimba lumea începe cu primul pas, iar smartphone-urile OPPO au făcut deja primii pași pe piața din România. Alexandra Răuț, Brand Manager la Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat OPPO în România, ne-a detaliat planurile pe termen lung ale brandului pentru care tehnologia este o formă de artă.

Cum vezi provocarea de a porni acum cu un brand nou intrat pe piață?

Principala provocare a fost momentul în care s-a lansat brandul pe piață, unul dintre cele mai dificile de la criza financiară din 2008. A fost (și încă este) o perioadă grea pentru care nimeni nu era pregătit și tocmai de aceea toată planificarea a necesitat multiple scenarii „de rezervă” știind că lucrurile s-ar putea schimba radical de la o zi la alta. Am avut evenimentul de lansare online în luna iunie, după care am început prima campanie locală, foarte dragă nouă, „You’re Art. You’re OPPO”, care nu doar că a prezentat avanta­jele și diferențiatorii smartphone-urilor OPPO, dar i-a și inspirat pe utilizatori să învețe lucruri noi, să creeze și, cel mai important, să devină versiuni mai bune ale lor. A fost un adevărat maraton pentru noi, dar și pentru agențiile implicate în proiect fiindcă, în aproximativ două luni, am surprins mai mult de 100 minute de conținut video cu tele­foanele OPPO, însă aici nu mă refer la filmările propriu-zise, ci la minutele care au ajuns la public, sub forma a peste 50 materiale de tip infotainment, masterclass-uri sau chiar clipuri artistice, iar transparența de care am dat dovadă, dar și modalitățile diferite de exprimare, au atras imediat atenția comunităților ­online și au pus brandul în lumina reflectoarelor. Acum suntem la începutul unei noi campanii foarte ­interesante despre care credem că va surprinde publicul local și va fi apreciată. Suntem o echipă tânără și ambițioasă, determinată să facă lucrurile diferit, bazându-se bine­înțeles pe previziuni realiste și pe insight-uri valo­roase pentru piața din România, iar abordarea noastră nu va trece cu siguranță neobservată. Vedem fiecare provocare ca pe o „OPPOrtunitate” și suntem siguri că acest lucru va face diferența pe termen lung.

Alexandra Raut OPPO Vali Mirea 2
Alexandra Răuț, Brand Manager la Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat OPPO în România

Care sunt punctele forte ale ­brandului OPPO?

OPPO este unul dintre cele mai importante branduri de tehnologie din lume. Luna trecută, brandul a aniversat 16 ani, un moment important în procesul continuu de inovație și dezvoltare a companiei. În ultimii ani, OPPO s-a transformat dintr-un producător de telefoane într-un inovator important în domeniul dispozitivelor inteligente. Compania continuă să se dezvolte la nivel global, atât prin gama de produse premium, performante si cu un design contemporan, cât și prin intermediul serviciilor oferite parte­nerilor și utilizatorilor săi, încercând, în același timp, să identifice noi moduri prin care să aducă inovația în industrie. OPPO militează pentru libertatea de a te exprima, de a-ți arăta unicitatea și de a fi mereu la curent cu trendurile, iar produsele și accesoriile brandului reprezintă cele mai bune instrumente în procesul prin intermediul căruia orice utilizator se poate (re)descoperi și (re)inventa cu ajutorul tehnologiei, fiindcă trăim ­într-o eră conectată. În cadrul companiei folosim des exprimarea în care credem cu adevărat și anume: „Tehnologia este o formă de artă”. Noi analizăm în permanență nevoile consumatorilor, ur­mărim tendințele dar, în același timp, ne concentrăm și pe anticiparea următoarelor cerințe și inovăm în funcție de cele mai relevante predicții, ceea ce ne transformă într-unul din ­pionierii industriei. La OPPO am învățat că întâi înveți să asculți și apoi ești pregătit să conduci, o filosofie de viață și totodată de business care se bazează pe empatie și curajul de a schimba lumea, ­bazându-te însă pe observații clare și pertinente.

Nu vă temeți să inovați și alte niveluri.

Da, suntem printre puținele branduri din lume care au avut o precomandă înainte de lansare, lucru pe care unii l-au definit ca fiind „nebunie”, dar pentru noi s-a tradus prin „încredere”. Încrederea că produsele noastre sunt atât de bune încât pot concura cu celelalte branduri existente pe piață și că utilizatorii români sunt îndrăzneți și deschiși când vine vorba de inovație. Iată că am avut dreptate fiindcă rezultatele obținute, atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât și din cel al percepției consumatorilor, au fost excelente și ne motivează să continuăm să ne exploatăm potențialul.

Ați intrat pe o piață unde alte branduri din China au deja un public fidelizat. Prin ce se impune și se diferențiază OPPO în ochii potențialilor clienți?

Într-adevăr, avem competitori impor­tanți atât la nivel local, cât și la nivel global, lucru care ne ambiționează foarte tare să devenim un brand mai puternic, mai bun și, desigur, prefe­ratde către români. Scopul nostru este ca OPPO să devină un brand iubit pe care utilizatorii nu îl aleg doar pentru performanțele produselor, ci și pentru că se regăsesc în filosofia noastră și pentru că împărtășesc aceleași valori și ambiții. Produsele OPPO nu vin doar ca răspuns la cerințele tehnice ale utilizatorilor, ci și la stilul de viață actual al acestora, în care exprimarea artistică (indiferent de modul în care fiecare din noi interpretează și creează artă) nu mai este un act asumat și destinate doar ­celor pregătiți în acest sens, ci a ­devenit un reflex spontan. Cu toții simțim nevoia să împărtășim cu comunitățile noastre virtuale, mai mici sau mai mari, experiențele pe care le trăim, lumea văzută prin ochii noștri, valorile în care credem, iar felul în care o facem este unic, devenind ­astfel ­propria noastră formă de a crea. Iar OPPO transform acest proces, al creației spontane, într-unul mai simplu și mai intuitiv, ­încurajându-i pe utilizatori să se exprime liber. Suntem însă conștienți de faptul că loialitatea se câștigă în timp, dar plănuim o dezvoltare pe termen lung, prin proiecte și campanii relevante pentru publicul local, astfel încât OPPO să devină în curând prima opțiune a ­utilizatorilor din România.

Ce game de produse, pe lângă smart­­phone, vom vedea de la OPPO pe piața locală?

Din luna iunie a acestui an, pe plan ­local sunt disponibile seriile Find, Reno și A, împreună cu gama de căști ­wireless OPPO Enco, iar recent am introdus și OPPO Watch, un accesoriu versatil care se distinge datorită designului contemporan, materialelor premium și performanțelor de top. De ce consider că OPPO Watch este un accesoriu ­extrem de versatil? Acesta se „asortează” cu tine, având opțiunea de a-și personaliza display-ul în funcție de ținuta pe care o porți și, totodată, este un partener ­perfect pentru antrenamente, dar și pentru task-urile zilnice.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 347 (15 octombrie – 15 noiembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: