OTB, grupul internaţional de modă și lux care gestionează brandurile Diesel, Jil Sander, Maison Margiela, Marni și Viktor&Rolf, companiile Staff International şi Brave Kid şi care deţine acţiuni pentru brandul Amiri, prezintă al doilea Raport de Sustenabilitate.
Pentru al doilea an, aliniate la Strategia de Sustenablitate a Grupului, “Protecting Our Planet”, “The New Fashion System” şi “Brave Together” sunt cele trei domenii principale care au stat la baza procesului de monitorizare şi raportare pentru a măsura progresul şi obiectivele atinse de OTB şi bradurile sale în 2022, în călătoria lor legată de responsabilitate socială şi de mediu.
“Suntem cu adevărat mândri de paşii pe care i-au parcurs OTB şi brandurile noastre pentru a adopta o abordare din ce în ce mai responsabilă, încă din etapele iniţiale de proiectare a produsului. Nivelul de conştientizare al echipelor noastre continuă să crească şi implementează sustenabilitatea în fiecare funcţie corporativă, pentru că sustenabilitatea este o stare de spirit. Acum este timpul să accelerăm aceste procese nu doar ca grup, ci ca industrie, pentru că simt cu tărie că provocarea sustenablităţii trebuie câştigată împreună.
Pentru noi, sustenabilitatea este sinonimă cu noţiunea de alianţă, dar şi cu ideea de a împărtăşi. Cred într-un model de business circular, în care o companie creează, produce, generează valoare şi returnează o parte către comunitate. Acesta este motivul pentru care sunt atât de mândru de munca noastră continuă cu Fundaţia OTB pentru a ajuta copiii, tinerii, femeile şi persoanele aflate în nevoie, precum refugiaţii din Ucraina sau copiii orfani din Afganistan şi India, pentru a menţiona doar câteva exemple. Rezultatele certificate de acest raport sunt extrem de pozitive, dar credem că, adoptând o abordare curajoasă, noi, dar şi întreaga industrie, putem şi trebuie să facem mai mult.”
Renzo Rosso, fondator şi Preşedinte al Grupului OTB
“Singura modalitate de a atinge un obiectiv global precum sustenabilitatea este colaborarea şi, în special în cazul unui grup internaţional precum OTB, acest lucru trebuie să includă întregul lanţ de valori. Moda este o industrie bazată pe sinergiile unui lanţ valoric unic, ce cuprinde organizaţii excelente şi are abilitatea de a crea ceva magnific, esenţa Made in Italy. La OTB, am fost precursori: încă din 2013, de când am pus bazele proiectului C.A.S.H., am ştiut că trebuie să ne implicăm furnizorii, rămânându-le aproape pe măsură ce creşteau. Acesta este motivul pentru care am lansat iniţiative pentru a sprijini întreprinderi mici şi mijlocii ce lucrează alături de OTB, având ca scop dezvoltarea durabilă şi responsabilă a întregului lanţ de aprovizionare. Sunt foarte mulţumit de progresul obţinut de Grup în 2022, în ceea ce priveşte sustenabilitatea socială şi de mediu, avem o strategie clară, obiective solide şi ambiţioase şi rezultate care demonstrează că ne mişcăm în direcţia corectă.”
Ubaldo Minelli, Chief Executive Officer al OTB Group
Cooperarea este una dintre pietrele de temelie pentru crearea unui business sustenabil pentru Grupul OTB, concept care se traduce nu doar prin legături din ce în ce mai strânse cu lanţul de aprovizionare, ci şi prin colaborarea cu ceilalţi jucători din industria internaţională a modei şi luxului.
În 2022, OTB a avut 1.110 furnizori, dintre care peste 71% localizaţi în Italia, procentul ridicându-se la 80% când este inclus segmentul de lux. Acest lucru reflectă angajamentul Grupului pentru îmbunătăţirea continuă a calităţii şi pentru a construi relaţii solide, bazate pe încredere, cu cei mai buni furnizori.
Una dintre iniţiativele organizate de OTB pentru a îmbunătăţi lanţul valoric al industriei modei şi de lux este proiectul C.A.S.H. (Credito Agevolato – Suppliers’ Help) demarat în 2013, care le permite furnizorilor să încaseze în avans facturile de la OTB, prin intermediul unei bănci, în condiţii financiare extrem de avantajoase, datorită ratingului ridicat de credit al Grupului, care acţionează ca un garant. Astăzi, programul implică 65 de furnizori activi. Plăţile totale făcute de la începerea proiectului se ridică la peste 450 milioane de euro, reflectând eficacitatea sprijinului în creştere OTB pentru lanţul de aprovizionare.
Abordarea colaborativă a OTB include, de asemenea, punerea la comun a cunoştinţelor şi expertizei cu întreaga industrie: în 2022, Grupul a promovat înfiinţarea Re.Crea Consortium sub coordonarea Camera Nazionale della Moda Italiana, împreună cu Dolce&Gabanna, MaxMara Fashion Group, Moncler Group, Prada Group şi Ermenegildo Zegna Group, pentru managementul comun al ţesăturlor care sunt la final de viaţă şi pentru promovarea soluţiilor inovatoare de reciclare.
OTB este, de asemenea, membru al The Fashion Pact, punctând angajamentul întregului Grup de a lucra în direcţia obiectivelor de responsabilitate şi de mediu stabilite de coaliţia internaţională a jucătorilor-lideri din domeniul modei. Pe parcursul anului, Grupul şi-a continuat activităţile ca membru fondator al Aura Blockchain Consortium, a cărui misiune este de a folosi tehnologia pentru a dezvolta soluţii care să favorizeze transparenţa pentru consumatori şi a creat un certificat digital de autenticitate pentru peste 300.000 de articole de îmbrăcăminte înregistrate în consorţiu.
Protejarea planetei este o prioritate globală și, astfel, una dintre problemele-cheie abordate de strategia OTB. Un obiectiv al Grupului în această direcţie este să utilizeze 100% energie regenerabilă în operaţiunile sale directe, până în 2025. În 2022, OTB a atins 52% energie regenerabilă pentru operaţiunile interne din întreaga lume ale Grupului, o creştere de 11% faţă de 2021.
Printre alte acţiuni, acest lucru contribuie la progresul către obţinerea obiectivului de Net Zero în ceea ce priveşte operaţiunile interne până în 2030, printr-un plan de acţiune conceput pentru a obţine o reducere totală a amprentei de mediu a OTB.
Grupul OTB, brandurile sale şi platformele de producţie se angajează să adopte modele inovatoare de business, în care reducerea impactului asupra mediului şi promovarea durabilităţii şi a circularităţii produselor reprezintă priorităţi. Acest lucru presupune utilizarea materialelor reciclate sau obţinute responsabil în procesele de producţie şi dezvoltarea continuă a unor practici de achiziţie transparente, încurajând deciziile care prelungesc ciclul de viaţă al produsului.
Proiectele-cheie prezentate în Raportul de Sustenabilitate 2022 includ:
Oamenii sunt în centrul strategiei Grupului OTB, care se angajează să susţină creşterea lor profesională, să le dezvolte capacităţile unice şi să le încurajeze talentele prin politici corecte ce promovează incluziunea, diversitatea şi recunoaşterea meritului. Rezultatele semnificative includ:
În concluzie, fundaţia OTB, organizaţia non-profit a Grupului, şi-a continuat munca în Italia şi în întreaga lume, luând măsuri rapide şi concrete în situaţii de urgenţă pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor într-un mod sustenabil, garantând şanse egale. De când a fost înfiinţată, în 2006, Fundaţia a investit în peste 350 de proiecte de dezvoltate socială, care au avut un impact pozitiv direct asupra vieţilor a aproximativ 350.000 de oameni.
Întregul raport poate fi găsit aici.
OTB este un grup internaţional de modă, care cuprinde brandurile iconice şi neconvenţionale Diesel, Jil Sander, Maison Margiela, Marni şi Viktor&Rolf. Controlează, de asemenea, companiile Staff International şi Brave Kid şi deţine o participaţie minoritară pentru brandul american Amiri. OTB – prescurtare de la “Only The Brave” – crede în posibilitatea depăşirii frontierelor modei şi stilului pentru a susţine creativitatea talentelor internaţionale şi pentru a exprima pe deplin spiritul şi curajul fără compromisuri ale fondatorului şi preşedintelui său, Renzo Rosso.
O abordare digitală centrată pe consumator şi un angajament pe termen lung pentru crearea unei afaceri sustenabile sunt pilonii strategiei de dezvoltare a unui grup cu peste 6000 de angajaţi în jurul lumii.
Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…
Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…
AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…
KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…
Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…