Participanții la festivaluri preferă plățile digitale. Bugetul de cheltuieli variază între 300 și 500 de lei
Reading Time: 2 minuteFestivalurile devin pentru români un reper important de socializare și relaxare, iar vara este sezonul preferat pentru astfel de evenimente. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Appinio, 7 din 10 români, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, participă cel puțin o dată pe an la un festival din România. Aproximativ o treime dintre respondenții studiului merg la 2-3 festivaluri și doar 4% participă la mai mult de 3 astfel de evenimente.
Festivalierii preferă plățile digitale
Plățile digitale se află în topul preferințelor în ceea ce privește metodele de plată în timpul festivalurilor, urmate de plata cu cardul fizic (40%). 44% dintre participanții la festivaluri preferă să plătească cu telefonul, 27% cu brățara de plăți oferită de organizatori și 10% cu smart watch, în timp ce 45% preferă, în continuare, să plătească cash.
”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure inclusiv când vine vorba de plăți. De aceea, continuăm să susținem inovația în banking și să fim acolo unde sunt și clienții noștri, oferindu-le soluții care le fac viața mai ușoară și distracția mai intensă.” – Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.
Cheltuielile în cadrul unui festival ating, în medie, 850 de lei per persoană
Tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar și peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenți spun că bugetul lor este între 300 și 500 de lei. Aproape jumătate dintre participanți se așteaptă ca prețurile produselor de la festival să fie cu 10-24% mai mari decât în 2024, iar 18% estimează creșteri de peste 25%. Doar 15% dintre respondenți cred că prețurile vor fi mai mici comparativ cu anul anterior.
Distracția, muzica, atmosfera și relaxarea sunt motivele centrale pentru care românii aleg festivalurile.
28% dintre respondenții sondajului spun că au participat sau vor participa la un festival în străinătate, destinațiile preferate fiind Tomorrowland (Belgia) și Sziget Festival (Ungaria). Pentru cei care rămân în țară, atmosfera și diversitatea experienței contează cel mai mult: ”Vreau să am parte de o experiență de neuitat, să simt că trăiesc cu adevărat”, ”Particip pentru muzica bună și amintirile alături de prieteni”, declară unii dintre respondenți.
Studiul este lansat cu ocazia primei ediții a festivalului Neversea Kapital, ce va avea loc pe Arena Națională din București, între 4 și 7 iulie 2025.
Raiffeisen Bank este partener principal al evenimentului, continuând parteneriatul cu Neversea început în 2017.
Cercetarea a fost realizată în iunie 2025 pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1000 de utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18 – 65 de ani.
Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind aproximativ 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
De peste 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. www.raiffeisen.ro
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz