Companii Digital Stiri Tech

Performanță de business istorică pentru 2Performant în 2020

24/02/2021 3 min read

Performanță de business istorică pentru 2Performant în 2020

Reading Time: 3 minute

Compania de marketing afiliat 2Performant a încheiat cel mai bun an din istoria sa cu o cifră de afaceri în creștere cu 31% față de anul precedent.

Anul trecut, 2Performant a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro.

Compania, listată recent pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 20.282.448 lei.

Profitul net înregistrat a fost de 818.688 lei, în creștere cu 17% față de 2019 și cu 7% mai mare decât targetul asumat de management odată cu listarea la BVB a companiei.

Veniturile operaționale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plătește către afiliații din platformă, au crescut în 2020 cu 44%, ajungând la valoarea de 5.451.632 de lei.

În baza profitului obținut în 2020, compania intenționează să își recompenseze acționarii prin acordarea de acțiuni gratuite. Distribuirea dividendelor sub formă de acțiuni gratuite va fi supusă aprobării acționarilor la AGA anuală din luna aprilie a acestui an.

Acțiunile 2Performant au intrat la tranzacționare pe Bursa de Valori București în data de 9 decembrie 2020, în urma unei listări tehnice pe piața AeRO, iar astăzi, 2Performant are o capitalizare de piață de 41,5 milioane de lei.

„Anul 2020, cel mai bun din istoria 2Performant, a confirmat modelul de business solid, funcțional și pregătit de scalare pe care ne bazăm. Într-un an al provocărilor, am reușit să valorificăm oportunitățile create în piață de creșterea accelerată a comerțului online, astfel că produsul nostru de marketing afiliat și-a dovedit validitatea și potențialul de creștere în următorii ani, atât în România, cât și pe piețele externe, acolo unde vizăm extinderea„, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Pandemia, ca avantaj de business

Accelerarea comerțului online din pandemie, industrie la care 2Performant este direct conectată, a reprezentat o oportunitate de creștere valorificată de companie, astfel că în 2020 produsul de marketing afiliat a cunoscut o creștere semnificativă.

Veniturile companiei din piața din România au înregistrat o creștere cu 32% față de anul precedent, în timp ce veniturile din piețele externe au depășit previziunile de creștere estimată la 20% și au crescut cu 25 de procente.

Din 2020, 2Performant a stabilit un parteneriat cu Tradedoubler, rețea de afiliere cu prezență regională, parteneriat ce presupune o integrare tehnică între cele două rețele și care facilitează colaborarea 2Performant cu branduri prezente pe piețele din România și Bulgaria, precum epantofi.ro, modivo.ro, obuvki.bg și modivo.bg.

2020 a însemnat pentru 2Performant și o creștere a veniturilor pre-paid (plătite în avans) cu 86%, ceea ce a contribuit la stabilitatea businessului și îmbunătățirea unor indicatori precum solvabilitate, lichiditate sau rată de îndatorare.

Bani din marketing afiliat

Un număr de 3.445 de nativi digitali (afiliați în platforma 2Performant) au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.

Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului trecut, ceea ce înseamnă că în medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună.

Numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant (advertiseri) a crescut în 2020 cu 2,3% față de anul anterior, ajungând la 785.

Printre clienții noi ai 2Performant în 2020 se numără și branduri precum Auchan.ro, Decathlon.bg, Asus.ro, Dr.Max.ro, Footshop.ro, Perfect-Tour.ro și iabilet.ro.

De curând, compania și-a anunțat intenția de a atrage 5 milioane lei de la investitorii la Bursa de Valori București printr-o operațiune de majorare a capitalului social.

Capitalul atras va alimenta investiții în consolidare și creștere pe piața din România, dar și în extinderea pe piețe din regiune. Operațiunea de majorare a capitalului va fi supusă votului AGEA a 2Performant programată să aibă loc în data de 22 martie 2021, când va fi supus votului acționarilor și numirea unui Consiliu de Administrație format din trei membri.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă