Featured

Piața articolelor de pescuit din România, estimată la 80 de milioane de euro

Reading Time: 4 minute

Cu o valoare de 80 de milioane de euro, piața echipamentelor de pescuit din România, pe care activează mai bine de 500 de magazine, a înregistrat o creștere exponențială în ultimul deceniu.

Dan Iercoșan, Owner Fisela.ro, un antreprenor și pasionat de pescuit, care deține Fisela.ro, un magazin online specializat în echipamente de pescuit, fondat în 2005, ne-a vorbit despre evoluția pieței locale de echipamente de pescuit din ultimii ani, dar și despre ce înseamnă să conduci un astfel de business.

Cum ai descrie potențialul pieței locale de echipamente de pescuit? Mai ales, în ceea ce privește achizițiile online?

Consider că piața online a articolelor de pescuit a luat un avânt uriaș în ultimul deceniu, în detrimentul magazinelor fizice de pescuit. Un magazin online cu un conținut de calitate și aici mă refer la o descriere cât mai detaliată a produselor comercializate, va avea întotdeauna succes în detrimentul unui magazin care se formează pe baza unor feed-uri generate de furnizori. Creșterea procentuală a online-ului se află pe un trend constant, dar mic, diferența fiind dată de calitatea serviciilor: consultanță, viteza livrărilor, ușurința căutării în platforma.

Cum a evoluat piața locală a echipamentelor de pescuit în ultimii 20 de ani?

Există companii specializate cu distribuția echipamentelor de pescuit care activează ca furnizori ai noștri. Majoritatea acestor entități au deja mai bine de două decenii vechime și ei sunt cei care contribuie la aprovizionarea cu cele mai noi produse, in funcție de evoluția pieței. Totodată, există și produse pe care le dezvoltăm noi, fiind în permanent contact cu clienții. Numărul pescarilor îl estimăm constant, așa cum era și în urmă cu 20 de ani, dar observăm o ușoară creștere a mediei de vârstă în rândul pescarilor. Din păcate, aceasta tendință ar putea să însemne o scădere a numărului de pescari în viitor. Motivele pot fi multiple, dar sunt strâns legate și de elementul cheie al pasiunii noastre: peștele. Populația piscicolă este în continuă scădere și cel mai afectat areal este cel al Deltei Dunării.

Cât valorează piața echipamentelor de pescuit din România și cât estimezi că va fi anul viitor?

O estimare bazată pe cifra de afaceri declarată în 2022 ar fi în jurul a 80 de milioane de euro pe segmentul retail. Nu s-a facut niciodată un studiu oficial în piața articolelor de pescuit, dar numărul magazinelor active ar fi în jur de 500.

Cum se poziționează România pe această piață față de alte țări?

Consider că valoarea pieței este direct proporțională cu nivelul de trai. Totuși, fiind o țară cu un număr mare de locuitori, avem o valoare a pieței asemănătoare cu cea a Ungariei, spre exemplu.

Ce te-a inspirat sa deschizi Fisela.ro?

Fără nicio îndoială, pasiunea pentru pescuit, dar și cea pentru ieșirile în natură, fie că sunt plimbări sau urcat pe munte. De altfel, Fisela are în portofoliu și o gamă de produse dedicate pasionaților de vânătoare.

Care este cea mai aglomerată perioadă a anului pentru voi?

Primăvara este perioada în care majoritatea pescarilor își planifică partidele de pescuit și, prin urmare, este anotimpul aprovizionărilor. Toamna echivalează cu revenirea din concedii și, din nou, este o perioadă activă. Din păcate, iernile tot mai blânde au dus la dispariția unui stil de pescuit mult îndrăgit în trecut: pescuitul la copcă.

Care sunt câteva dintre cele mai populare sau inovatoare categorii de echipamente de pescuit pe care le aveți în magazin?

Piața articolelor de pescuit evoluează de la an la an, dar, cel mai important fapt este acela că speciile de pești vizați în pescuitul sportiv au generat o categorisire a echipamentului și implicit o ordonare a produselor pe care le comercializăm.

Dacă în urmă cu două decenii, a explodat pescuitul dedicat la crap, tehnica cea mai populară din ziua de azi este Pescuitul la Feeder (pescuitul la toate speciile de pești pașnici cu momitoare și cu lansete cu vârf semnalizator care indică trăsătura peștelui). De altfel, putem spune acum că această categorie este cea mai populară în țara noastră și în majoritatea statelor europene.

Cea de-a doua categorie aflată în plină asceniune în ultimul deceniu vizează cel mai mare pește al apelor noastre: somnul. Este specia care necesită cel mai solid echipament, indiferent că pescuim pe acumulări (lacuri de șes, baraje naturale) sau pe râuri cu debit mare: Mureș, Someș, Siret, Olt, Dunăre. Pescuitul staționar implică un echipament simplist care se utilizează în special de cei care se inițiază în tainele pescuitului și constă fie în vergi (undițe), fie lansete telescopice, ușor de transportat și foarte accesibile din punct de vedere al prețului. Pescuitul specializat la crap în sesiuni prelungite pe durata mai multor zile, rămâne în continuare o tehnică îmbrățișată de mulți dintre pescari și necesită o investiție considerabilă în echipament. Aceeași popularitate o are și pescuitul peștilor răpitori (știuca, șalău, biban, păstrăv, avat) o categorie care cuprinde mai multe subtehnici, în funcție de specia de răpitor vizată.

Care sunt valorile de bază ale brandului Fisela.ro și cum influențează acestea selecția de produse și experiența clienților?

Ne mândrim cu un timp de răspuns scurt, fie că vorbim de procesarea comenzilor, fie că ne referim la consultanță în privința unui echipament de pescuit. Suntem o echipă de pescari pasionați, cu o experiență extinsă în toate tehnicile de pescuit menționate mai sus. Intuim direcția în care se îndreaptă preferințele clienților și încercăm să îmbunătățim în mod constant portofoliul. De altfel, am depășit pragul de 50.000 de articole listate în magazin.

Cum vă adaptați la nevoile și preferințele schimbătoare ale comunității de pescari?

Un exemplu ar putea fi concludent pentru această întrebare: Dacă în urma cu cinci ani aveam în portofoliu un număr de câteva sute de produse dedicate pescuitului la somn, acum există mai mult de 5.000 de repere. Este stilul de pescuit care a câștigat cei mai multi adepți într-un timp foarte scurt.

Care este elementul diferențiator al Fisela.ro față de ceilalți competitori de pe piața echipamentelor de pescuit din România?

Faptul că suntem aproape de clienți. Cu toate că necesită o mobilizare logistică mare, avem obisnuința de a confirma fiecare comandă, ceea ce înseamnă un contact permanent. Deși ideea unui magazin online exclude în multe cazuri legătura directă cu clientul, confirmarea expedierii creează întotdeauna o conexiune, chiar dacă este în cele mai multe cazuri, telefonică. Aproape jumătate din aceste contacte ajung în direcția unei comunicări despre pescuit, fie că sunt întrebări despre tehnici, locuri sau echipament de pescuit. Bineînțeles, sunt mulți clienți care ne apelează înainte de lansarea comenzii pentru întrebări, sfaturi sau sugestii.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

2 zile ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago