Stiri

PlantExtrakt, un business în creștere cu 10,5% în 2023

4 apr. 2024 3 min

PlantExtrakt, un business în creștere cu 10,5% în 2023

Reading Time: 3 minute

PlantExtract, un producător român de extracte gemoterapice și singurul producător local de medicamente homeopate, parte a grupului Europlant, a raportat o creștere a business-ului cu 10,5% în 2023, comparativ cu anul anterior.

Compania clujeană a ajuns la o cifră de a afaceri de 9 milioane de euro (45 milioane lei). Mai mult, performanța companiei vine în contextul în care piața produselor pentru îngrijirea sănătății, care se eliberează fără prescripție medicală (suplimente alimentare, dispozitive medicale, medicamente OTC, dermato-cosmetice, produse pentru copii), a scăzut, anul trecut, cu cca. 1% în unități, conform analizei IQVia.

“2023 a fost un an marcat de impredictibilitatea și volatilitatea mediului de business, iar mediul inflaționist generalizat a impactat piața pe care activăm. Cu toate acestea, consolidarea rezultatelor pentru brandurile tradiționale din portofoliu, lansarea de 6 noi produse și intensificarea parteneriatelor cu famaciile și magazinele de produse naturale au avut un impact benefic în creșterea business-ului. De asemenea, orientarea tot mai intensă a consumatorilor către produse naturale destinate sănătății a contribuit la evoluția raportată anul trecut”

Liviu Ungureanu, Managing Director PlantExtrakt

Potrivit afirmațiilor sale, cea mai mare parte a vânzărilor raportate de companie anul trecut au fost realizate pe segmentul produselor gemoterapice, atât unitare, cât și complexe – gama Polygemma, acestea reprezentând cca. 49% din valoarea totală. Un procent important din afaceri este adus și de produsele fitoterapice, care însumează cca. 42%. Tincturile și produsele homepatice au și ele un aport în business, cu creșteri de la an la an.

“Principalul motiv pentru care gemoterapicele complexe – gama Polygemma – și fitoterapicele sunt pe primul loc în topul vânzărilor este ușurința consumatorilor de a înțelege utilitatea produselor de acest tip, acestea având recomandări clare pentru sănătate, menționate pe etichetă, ambalaj și prospect”, a afirmat Liviu Ungureanu.

Reprezentantul PlantExtrakt a subliniat, de asemenea, că aproape 5% din vânzările companiei sunt realizate la export. Astfel, extractele din plante și produsele finite fabricate la Rădaia, Cluj, ajung în magazine din 5 continente și 20 de țări, printre care Germania, Statele Unite ale Americii și India.

Business în creștere cu 14% și în 2024

În ceea ce privește estimările pentru anul în curs, PlantExtrakt mizează pe un avans cu cca. 14% a business-ului în 2024, la circa 10,25 milioane de euro. Creșterea va fi susținută atât de lansarea de noi produse pe piața locală, cât și de consecvența de care dă dovadă compania în privința calității produselor.

„Mai mult de atât, contextul de piață și interesul tot mai mare al românilor de a se îndrepta către produse naturale pentru sănătate va contribui la atingerea țintei de vânzări din acest an”

Liviu Ungureanu, Managing Director PlantExtrakt.

Astfel, în ultima perioadă, PlantExtrakt și-a extins gama cu un produs nou, realizat cu ingrediente active 100% naturale, de origine vegetală, special conceput pentru combaterea celor mai întâlnite probleme gastrice.

PlantExtrakt operează propria unitate de producție în Rădaia, Cluj, și oferă un portofoliu diversificat, cuprinzând peste 170 de produse gemoterapice și fitoterapice și o gamă amplă de medicamente homeopate (peste 3.000 de produse).

“Suntem cel mai mare producător român de extracte gemoterapice și singurul de medicamente homeopate, fiind recunoscuți pentru calitatea fitoterapicelor noastre. Iar acest lucru este posibil atât datorită unității de producție certificate pentru bună practică farmaceutică, care dispune de un laborator propriu și de tehnologii moderne, cât și de faptul că majoritatea materiei prime vegetale provine din culturile proprii de plante medicinale, realizate pe terenuri agricole ecologizate, pe care le deținem”, a subliniat Liviu Ungureanu.

Impactul inflației asupra pieței de produse medicale de larg consum

În ultimii doi ani, piața de produse medicale de larg consum (CHC) a cunoscut un parcurs oscilant, influențat de o serie de factori majori. În perioada pandemiei, s-a remarcat o expansiune semnificativă, stimulată de îngrijorarea tot mai mare a consumatorilor în ceea ce privește întărirea imunității și gestionarea simptomelor infecțiilor respiratorii. Cu toate acestea, odată cu ajustarea economiei la noile condiții post-pandemice și creșterea inflației, piața CHC a înregistrat o ușoară descreștere în volumul de unități vândute. Această tendință poate fi atribuită, în parte, scăderii capacității de cumpărare a consumatorilor, care au fost constrânși să renunțe la achiziționarea anumitor produse considerate neesențiale.

„Cu toate acestea, în ciuda acestei evoluții negative din punct de vedere cantitativ, există un segment care a înregistrat o creștere semnificativă – produsele cu ingrediente naturale. Estimările noastre indică o creștere pe acest segment, în timp ce piața CHC a înregistrat o scădere de aproximativ 1% în unități conform analizei IQVia”

Liviu Ungureanu, Managing Director PlantExtrakt

Această constatare sugerează o schimbare semnificativă în preferințele și comportamentul consumatorilor, care ar putea influența direcția viitoare a pieței.

Array

Articole pe aceeași temă: