MarComm Marketing Stiri

Plasticul din ambalajele L’Oréal va proveni integral din surse reciclate sau de origine biologică până în 2030

1 iul. 2020 2 min

Plasticul din ambalajele L’Oréal va proveni integral din surse reciclate sau de origine biologică până în 2030

Reading Time: 2 minute

Până în 2025, toate spațiile în care L’Oréal își desfășoară activitatea vor fi neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon și, până în 2030, 100% din plasticul folosit în ambalajele produselor L’Oréal va proveni din surse reciclate sau de origine biologică. Sunt două dintre obiectivele prezentate de companie în noul program de sustenabilitate al grupului. De asemenea, până în 2030, gigatul din industria cosmeticelor promite să reducă cu 50% pe produs finit emisiile de gaze cu efect de seră, comparativ cu 2016.

Mecanism nou de etichetare

Pentru a-i ajuta pe cei 1,5 miliarde de consumatori să facă alegeri sustenabile, L’Oréal a dezvoltat mecanismul de Etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism). Etichetarea va include o scară de la A la E, produsul ”A” fiind considerat ca ”cel mai bun din clasă” din punctul de vedere al impactului social și de mediu. Metoda a fost aprobată de experți științifici independenți și toate datele au fost verificate de Bureau Veritas Certification, un auditor independent. Etichetele și scorurile vor fi accesibile pe paginile web ale produselor. Primul brand care va implementa noua metodologie începând cu anul 2020 este Garnier, pentru produsele sale de îngrijire a părului. Această etichetare va fi extinsă progresiv pentru alte branduri, țări și categorii de produse.

150 de milioane de euro pentru probleme sociale și de mediu urgente

L’Oréal alocă 100 de milioane de euro în investiții de impact, pentru a acționa în fața principalelor probleme de mediu. 50 de milioane de euro vor fi folosite pentru finanțarea proiectelor de restaurare a ecosistemelor marine și forestiere, prin intermediul investiției în Fondul L’Oréal pentru Regenerarea Naturii (L’Oréal Fund for Nature Regeneration), ce va fi operat de Mirova, un afiliat Natixis Investment Managers, dedicat investițiilor de impact.  Alte 50 de milioane de euro vor fi direcționate spre finanțarea proiectelor de economie circulară.

Pentru sprijinirea femeilor vulnerabile, L’Oréal a creat un fond caritabil de 50 de milioane de euro. Acesta va sprijini organizațiile în eforturile pe care le fac pentru diminuarea sărăciei în rândul femeilor, pentru a le ajuta să se integreze social și profesional, pentru a le oferi acces la asistență de urgență femeilor din rândul refugiaților și al persoanelor cu dizabilități, pentru a sprijini victimele și a preveni violența împotriva femeilor.

Începând cu 2005, Grupul a redus emisiile de CO2 ale fabricilor și centrelor sale de distribuție cu 78% în termeni absoluți, depășind obiectivul inițial de 60% până în 2020, în timp ce volumul producției a crescut cu 37% în aceeași perioadă.

La sfârșitul anului 2019, L’Oréal avea 35 de spații în care își desfășura activitatea neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon (ceea ce înseamnă că folosesc energie regenerabilă în proporție de 100%), dintre care 14 fabrici.

În 2013, L’Oréal a decis să abordeze nucleul activității sale: dezvoltarea produselor cosmetice, prin programul său global de sustenabilitate Sharing Beauty With All, anunțând obiective tangibile de sustenabilitate pentru anul 2020. Ca bază a acestui program a dezvoltat instrumental denumit SPOT (Sustainable Product Optimization Tool – Instrument de eficientizare a produselor din perspectiva sustenabilității), realizat pentru evaluarea și îmbunătățirea performanței sociale și de mediu a produselor tututor brandurilor.

85% dintre produsele create sau reînnoite până la finalul anului 2019 au avut un profil îmbunătățit din perspectiva impactului social și de mediu.

Până la sfârșitul anului 2019, L’Oréal a ajutat 90.635 de persoane din comunități defavorizate să găsească un loc de muncă, prin programele de achiziții responsabile și de incluziune.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: