Primul  instrument de masurare si planificare de digital OOH din Romania

Compania de outdoor digital Phoenix Media a lansat SETI, prima aplicatie de planning programmatic.

SETI (Sistem Extins de Trafic Integrat) este rezultatul unui studiu derulat impreuna cu D&D Research, care si-a propus sa identifice un profil demografic al persoanelor aflate in trecere pe langa cele mai tranzitate 43 de locatii din Bucuresti.

Mai exact, SETI reprezinta primul instrument de masurare si planificare de digital OOH, la acest moment unic pe piata din Romania.

“Pentru prima data in Romania, avem un instrument care ne ofera un profil demografic, alocat pe ore, pentru OOH. Am instalat camere pe toate ecranele noastre si cu ajutorul unui soft de masurare perimetrala cuantificam traficul inregistrat in locatiile unde suntem prezenti cu TV Screen-uri”, a declarat Dio Boaca, Directorul General al Phoenix Media.

Pe cele 30 de ecrane detinute de Phoenix Media au fost instalate una, doua sau trei camere, care filmeaza si numara in real time. Aplicatia SETI numara doar oamenii pentru care exista o probabilitate foarte mare sa vada spotul difuzat pe TV Screen, 90% -100%. In functie de directia lor de miscare, sunt luati in considerare doar cei care se indreapta direct catre ecran. Totodata, pentru fiecare locatie din Bucuresti, Phoenix Media stie exact carui tip de target se adreseaza si care este probabilitatea publicului tinta de a vedea spotul pe ecrane. In creionarea unei cercetari cat mai corecte, s-au utilizat parametri relevanti, precum sex, varsta, educatie, ocupatie, venituri, adresa domiciliu, adresa loc de munca, traseu spre job, traseu spre casa.

“Nu s-a mai realizat niciodata in istoria capitalei un studiu de trafic atat de complex. Am luat in considerare 3 perioade diferite ale zilei si am intervievat atat pietoni, cat si soferi, in total aproape 30.000 de chestionare. Pentru nivelul Bucurestiului este o cifra foarte mare, de aici relevanta crescuta a studiului. Datele obtinute au reusit, printre altele, sa demonteze si unele false perceptii. Spre exemplu: cel mai mare trafic din Bucuresti este inregistrat in intersectia Tineretului (3.312.411 impresii generate in decembrie 2015); Piata Universitatii este prezenta in top 10 locatii tranzitate din cauza faptului ca pietonii folosesc preponderent pasajul pietonal si nu pot fi cuantificati de catre camere; zona Pipera are un profil format din 70% barbati, cu varste intre 20 si 49 de ani si nivel socio-economic ABC, iar Piata Domenii si Mircea Voda este tranzitata de persoane cu venituri medii spre ridicate”, a adaugat Dan Petre, Managing Partner D&D Research.

Aplicatia SETI le permite clientilor sa aiba acces in timp real la statusul campaniei pe care o deruleaza. La doar un click distanta, pe site-ul www.phoenixmedia.ro, acestia pot verifica indicele de perfomare a campaniei setate si pot modifica in orice moment criteriile selectate.