Privileg Catering: Mereu peste așteptări
Reading Time: 4 minuteCum rămâi competitiv făcând produse artizanale, păstrând cu mare grijă tradiția și aducând în paralel gusturile bucătăriei contemporane pe o piață foarte competitivă ne spune Anca Mitu, fondatoarea Privileg Catering.
Cum a fost anul 2024 pentru Privileg Catering la nivel de business?
Anul 2024 a fost unul cu multe provocări, dar și cu o serie de realizări care ne-au făcut să mergem mai departe. Am reușit să ne adaptăm la schimbările rapide din piață și să răspundem eficient nevoilor clienților noștri, ceea ce ne-a permis să facem câteva schimbări de strategie, printre care și adoptarea unei abordări (și mai) sustenabile. Ne-am extins echipa, am investit în echipamente noi, ne-am
mărit portofoliul de servicii, am experimentat noi concepte culinare.
Eforturile noastre de a îmbunătăți continuu calitatea serviciilor oferite și de a răspunde prompt și eficient la nevoile clienților au fost recunoscute și apreciate pe larg, consolidându-ne reputația în domeniu.
Ce tendințe ați remarcat pe piața de catering din România? Cum s-au schimbat preferințele clienților?
Piața de catering din România se orientează tot mai mult spre personalizare și experiențe unice, tailor-made. Clienții caută nu doar mâncare de calitate, ci și o experiență memorabilă. Ei doresc meniuri cu mai multe opțiuni vegane și vegetariene, cu mai multe ingrediente de proveniență locală și meniuri create în concordanță cu principii de sustenabilitate. Răspunsul nostru la această schimbare a fost să ne diversificăm și mai mult oferta culinară, introducând alternative alimentare adaptate la diverse restricții dietetice, cum ar fi vegan, keto și paleo.
Ne-am angajat, de asemenea, să reducem deșeurile la evenimentele pe care le organizăm, ceea ce a atras aprecierea unui segment larg de clienți preocupați de impactul lor asupra mediului. Furnizorii noștri se pliază și ei pe aceste tendințe, astfel încât, împreună, putem oferi soluții excelente clienților noștri.
Cum arată piața de evenimente din perspectiva businessului Privileg?
Anul 2024 a fost vibrant pentru sectorul evenimentelor, cu o cerere tot mai mare pentru experiențe unice și personalizate. Vorbim despre o piață în care se întâmplă lucruri. În ciuda unor neliniști economice și politice, sunt evenimente. Companiile au nevoie de vizibilitate, de momente frumoase oferite angajaților, partenerilor și clienților lor. Sunt marcate aniversări, lansări de produse, întâlniri, și atunci e nevoie de noi. La Privileg Catering, am răspuns acestei cereri prin dezvoltarea unor pachete de evenimente complet personalizabile, care includ de la selecția meniului și până la aspectele decorative și entertainment-ul.
Piața de evenimente este foarte diversă, atât din punctul de vedere al bugetelor, cât și al calității serviciilor oferite. Ar fi normal să vorbim despre o piață matură, dar pandemia, inflația, legislația și penuria forței de muncă țin această piață într-o prea lungă și neliniștită pubertate. Cumva, simțim cu toți lipsa unor previziuni serioase pe care nu le putem face. Așa că, în așteptarea unor timpuri mai bune, încercăm să fim curioși, vioi, creativi și prezenți. Să ținem pasul cu vremurile, cum s-ar zice.
Cum reușiți să găsiți și să păstrați cei mai buni oameni în companie?
Construind o relație de încredere. Un mediu de lucru civilizat și o relație sănătoasă între oamenii din organizație duc la stabilitate. Oamenii văd sensul de a veni la serviciu. Munca în acest domeniu este grea, cu presiune și stres. Mâncarea trebuie să fie proaspătă și bună, trebuie să plece la timp și în cele mai bune condiții de temperatură și igienă către clienți. Uneori nu avem timp nici să respirăm, dar punem un accent deosebit pe crearea unui mediu de lucru inclusiv și motivant, unde fiecare angajat poate să își atingă potențialul.
Ce cred eu că se întâmplă la noi, la Privileg, este că cei mai mulți dintre noi avem o înțelegere comună asupra calității. Ne pasă, ne punem în locul clienților, tratăm cu mare atenție mâncarea pe care o gătim și gustul acestei mâncări. De asemenea, recunoașterea și celebrarea succeselor individuale și de echipă sunt practici obișnuite în compania noastră, ceea ce întărește sentimentul de valoare și apartenență al angajaților. Ne unește și ne ține legați respectul – pentru noi și pentru oamenii la care ajungem prin ceea ce facem. E un privilegiu, să știți.
Cum vedeți piața HoReCa în 2025? Care sunt provocările și oportunitățile pe această piață?
Piața HoReCa se orientează către folosirea inteligenței artificiale, către digitalizare și soluții tehnologice care să optimizeze experiența clientului. Una dintre provocările majore va fi adaptarea rapidă la inovațiile tehnologice, care necesită investiții semnificative, esențiale pentru a rămâne competitivi. Totuși, aceste provocări sunt și oportunități de a inova și de a îmbunătăți continuu experiențele pe care le oferim clienților noștri.
Care este oportunitatea noastră? Vă spun. Într-o piață zgomotoasă, plină de țipete „EU fac”, „EU dreg”, noi declarăm liniștiți și cu bun simț: de 28 de ani folosim unt – nu margarină, frișcă și smântână de gătit naturale – nu vegetale, ciocolată Callebault și Valrhona – nu substitut, noi nu folosim prafuri, sosuri sau scurtături. Facem totul în casă. Gustăm, încercăm permanent să creștem calitatea, să depășim așteptările clienților noștri. Suntem pofticioși, ne place ce facem. Și asta ne diferențiază. Nu sunt vorbe-n vânt, ci o bunătate de mâncare. Iar serviciile pe care le oferim sunt făcute de oameni deștepți, veseli, drăguți și prompți. Reușim să fim competitivi făcând produse artizanale, păstrând cu mare grijă tradiția și aducând în paralel gusturile bucătăriei contemporane.
Care sunt următorii pași în dezvoltarea Privileg? Ce planuri aveți pentru perioada următoare?
Cum vă spuneam, e complicat cu previziunile. Un lucru este sigur: mergem înainte! Dorim să automatizăm anumite procese și să reușim să implementăm proceduri cu ajutorul inteligenței artificiale, dar păstrând standardele noastre înalte de calitate și respect pentru tradiție. Cel mai important, continuăm să investim în formarea echipei noastre, asigurându-ne că Privileg rămâne un lider incontestabil pe piața de catering și evenimente din România.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 392 (15 aprilie – 15 mai 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


