Producătorii din programul Grădina Noastră aduc sezonul legumelor și fructelor românești pe rafturile Carrefour
Reading Time: 3 minuteCarrefour România marchează începutul sezonului de legume și fructe românești cu produse din cadrul programului „Grădina Noastră”, din care fac parte peste 370 de producători locali. Începând de vineri, clienții vor putea găsi în magazinele Carrefour produse semnalizate ca fiind în debut de sezon, toate testate riguros pentru a le asigura calitatea și prospețimea.
Cu cea mai extinsă rețea de producători locali, retailerul colaborează cu peste 1.500 de producători locali pentru produsele proaspete și ultra-proaspete, marcă proprie, dar și parte din programele originale Carrefour Poftim Brânza Românească, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO.
Astfel, pe lângă produsele disponibile pe tot parcursul anului de la cooperative partenere Grădina Noastră din Vărăști, Zarand și Malu Spart, și premierele la raft din martie și aprilie (varză, dovlecei) începând de vineri (9 mai), sezonul se deschide oficial pentru producția românească de masă.


Printre produsele-vedetă ale sezonului se numără legume și fructe proaspete, culese din grădinile de la Vărăști (Giurgiu): roșiile Grădina cu Moț, ardeiul gras Bianca, cartofii noi albi, conopidă, salată Lollo Bionda, sfeclă cu frunze, salată verde ambalată, recent adăugată în ofertă, alături de căpșunele aromate, disponibile în diverse ambalaje.
Din Zarand (Arad), clienții pot găsi deja în magazine castraveți cornichon, pentru care sezonul a fost deschis încă din luna martie, și vor fi adăugate curând la raft și alte legume proaspete și gustoase. Iar din Malu Spart (Giurgiu), oferta de sezon include dovlecei, intrați pe rafturi în aprilie, alături de căpșune proaspete, în ambalaje variate, cartofi noi albi, fasole galbenă, ardei gras Bianca, vinete și ridichii roz.
Retailerul susține direct fermierii locali și aduce pe rafturi legume și fructe proaspete, autentice, provenite de la partenerii români din Vărăști, Malu Spart și Zarand. În prezent, ca parte a programului Grădina Noastră, Carrefour colaborează exclusiv cu 11 cooperative agricole, reunind peste 370 de producători locali. Dintre aceștia, peste 320 de familii lucrează în parteneriat cu retailerul pentru livrările din Vărăști (260), Malu Spart (9) și Zarand (60).
Pentru a fi și mai aproape de clienți și pentru a aduce pe parcursul anului o varietate cât mai mare de produse în farfuriile acestora, producătorii locali colaborează între ei, sprijinindu-se reciproc pentru a-și diversifica portofoliul. De exemplu, de doi ani, cooperativa din Brezoaele (Dâmbovița, Muntenia) cultivă cartofi cu sămânță provenită de la cooperativa din Târgu Secuiesc (Covasna, Transilvania).


„Prin programul Grădina Noastră, ne dorim să oferim constant produse proaspete, de sezon, cultivate cu responsabilitate de fermierii români alături de care lucrăm de ani de zile. Calitatea, prospețimea și expansiunea portofoliului de produse românești ne oferă și rezultate. În 2024 programul a înregistrat vânzări de 35 milioane de unități, iar doar anul acesta am ajuns la 6,46 milioane de unități vândute, ceea ce ne confirmă că acesta este doar începutul.
Totodată, aducem în prim-plan și produse locale noi, precum răsadurile și salata verde ambalată, alături de primele roade ale sezonului din Vărăști, Malu Spart și Zarand. Este un pas firesc în angajamentul nostru de a susține agricultura locală, de la fermă, la raft”, a declarat Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh, Carrefour România.
Cele mai bune legume românești, acum în grădinile clienților
Pe lângă noile produse locale de sezon, Carrefour aduce în magazine peste 150.000 fire de răsaduri din soiuri provenite din Grădina din Vărăști, oferindu-le clienților ocazia să planteze acasă aceleași legume apreciate: roșii tip inimă de bou, roșii cu moț, castraveți cornichon, vinete, ardei gras și kapia. Astfel, grădina producătorului devine sursă de inspirație pentru grădina fiecărui consumator. Aceste răsaduri vor putea fi achiziționate timp de aproximativ două săptămâni, direct de la raionul de legume și fructe.
Prin aceste inițiative, Carrefour continuă să sprijine fermierii locali, să promoveze produse de sezon autentice și să creeze o legătură directă între consumatori și sursa alimentelor lor. Acesta este și originea misiunii Act for Food, prin care retailerul asigură produse de calitate la prețuri corecte. Astfel, 93% din totalul furnizorilor sunt producători locali, retailerul colaborând cu 29 de cooperative la nivel național, dintre care 11 fac parte exclusiv din programul Grădina Noastră.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz