BizRemote by certSIGN Stiri

Project1, creștere cu peste 50% în ultimul an

4 mart. 2021 3 min

Project1, creștere cu peste 50% în ultimul an

Reading Time: 3 minute

Project1, o companie specializată în design & build pentru spații de birouri, a ajuns la afaceri de 14,3 milioane de euro în 2020, înregistrând o creștere cu 54% față de anul anterior.

Fondată în anul 2019 de către 3 antreprenori români, compania numără astăzi 45 de angajați, majoritatea ingineri constructori. Project1 a derulat, în mai puțin de doi ani de la înființare, proiecte în valoare de peste 25 milioane de Euro pentru 128 de clienți, cu preponderență companii multinaționale, dar și companii românești de renume.

Project1 a deschis în ianuarie 2020 cel mai mare showroom Vitra din estul Europei, producătorul elvețian de mobilier de design încheind astfel un acord important de reprezentare pentru piața din România. Sediul din București, situat pe Șoseaua Bucuresti – Ploiești nr 1A în cadrul Bucharest Business Park, a devenit astfel cel de-al doilea birou și showroom Project1, dupa cel din Timișoara, inaugurat în noiembrie 2019.

“2020 a reprezentat pentru companie un an al consolidării proceselor, iar proiectele începute în primele două luni ale anului au continuat, cu puține excepții, pe fondul pandemiei. Sectorul construcțiilor a încetinit, cu o contracție de 20%-25%, însă activitatea nu a fost oprită. Incertitudinea a generat măsuri sporite de precauție, companiile conservându-și resursele prin  suspendarea planurilor de creștere, fără însă a le anula. Toată atenția s-a îndreptat către cashflow, bugetele au fost reevaluate și investițiile amânate.

Este o tendință care va continua cu siguranță și pe întreg parcursul anului 2021. Pandemia a creat o puternică undă de șoc, însă managementul companiilor a reacționat matur și la timp. De altfel, pe acest segment de business ne uităm astăzi la o piață în plină evoluție, cu clienți dintre cei mai educați, care își aleg consultanți experimentați pentru procesul de construcție și amenajare a birourilor.” explică Ștefan Olaru, COO Project1

Prețul mediu pentru amenajarea și mobilarea unui spațiu de birouri de clasa A se situează astăzi în jurul valorii de 500 Euro/mp + TVA. Acest buget implică organizarea și compartimentarea propriu-zisă a spațiilor, adaptarea și reconfigurarea instalațiilor mecanice și electrice, decorațiunile arhitecturale și achiziția mobilierului. În ultimii 10 ani, costurile de investiție aproape s-au dublat deoarece birourile au devenit mai sofisticate prin implementarea unor tehnologii și funcțiuni multiple, prin alegerea unor finisaje complexe și prin deschiderea pieței către producători de profil din toate colțurile lumii. Detaliile de execuție devin mai delicate de la an la an, așteptările și cerințele legate de calitatea produsului destinat birourilor se află cel puțin la nivelul pieței rezidențiale și sectorului hotelier.

“Astăzi, mai puțin de 20% din spațiile de birouri sunt ocupate, însă există date care ne fac să credem că începând cu vara anului 2021 companiile își vor invita angajații să se reîntoarcă la birou. Birourile nu vor dispărea, iar densitatea angajaților nu va scădea. Spațiile vor deveni însă mai funcționale, mai intuitiv de accesat.

În ultimii ani, birourile au acomodat și adoptat funcțiuni care să ofere utilizatorilor confortul de acasă. Angajații vor păstra opțiunea ‘work from home’. Majoritatea vor alege interacțiunea socială. Angajații se vor întoarce în birouri pentru că au nevoie de apartenența la cultura de brand a organizației, simt nevoia de a comunica activ interpersonal. 

Birourile vor deveni mai eficiente, ele vor fi desenate cu delimitări clare în 3 zone distincte: cea publică destinată socializării, semipublică ce va servi activităților de colaborare și invățare, dar și zonele private care vor trebui să ajute angajații să rămână focusați pentru o perioadă determinată. 

„Vom asista la o reîntoarcere la modul tradițional de a lucra, cel clasic în care angajatul petrece timp de calitate la birou, utilizând spații cu funcțiuni precise, clare, ușor de accesat și gestionat, dar și zone împărtășite comun, și acestea bine definite. Birourile vor fi flexibile, ușor de reconfigurat, iar delimitările dintre zone vor fi realizate din elemente arhitecturale ingenioase, ușor de manevrat. 

De aceea, investițiile chiriașilor în lucrările de amenajare propriu-zisă vor scădea. Liniile de design se vor simplifica simțitor, iar ponderea bugetelor se va îndrepta ușor către tehnologie, dar și către produse care vor răspunde nevoilor angajaților de a se concentra, de a colabora activ și de a petrece timpul la birou eficient. 

Această schimbare va redesena și îngroșa granițele între timpul care este alocat angajatorului și timpul pe care îl rezervăm familiei, prietenilor și pasiunilor. Această nouă paradigmă aduce după sine și o reechilibrare a balanței dintre viața personală și cea profesională, atât de necesară și de sănătoasă pentru toate generațiile, indiferent de vârstă”, declară Valentin Nour, CEO Project1

Pentru anul 2021 compania și-a propus să depășească cifra de afaceri de 20 milioane de euro. 

Project1 și-a îndreptat anul trecut atenția către două segmente noi, cel industrial și cel rezidențial, ambele aflate în plină efervescență. Provocările aduse de aceste două segmente de business sunt diverse, însă au un potențial atrăgător. În același timp, se observă în ultimele săptămâni o creștere a apetitului pentru continuarea investițiilor în birouri, pe măsură ce planurile companiilor presupun o reîntoarcere treptată a angajaților în clădirile de birouri.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: