Analize

Cât vor aloca românii pentru masa de Paște din acest an?

23 apr. 2024 4 min

Cât vor aloca românii pentru masa de Paște din acest an?

Reading Time: 4 minute

Un studiu recent realizat de Veranda Mall, la care au răspuns 2.280 de participanți, a analizat modul în care românii își planifică bugetele pentru Paște în 2024 și prioritățile în ceea ce privește cheltuielile.

Puși în fața prețurilor crescute, peste 40% dintre participanți alocă același buget ca și anul trecut. În același timp, 3 din 10 români își propun să aibă parte de un Paște mai generos, planificând să aloce mai mult pentru a aduce bucurie celor dragi.

3 din 10 români alocă un buget mai mare, pe măsura scumpirilor

studiu Paste 2024

În contextul valurilor de scumpiri, cei mai mulți dintre români sunt prudenți cu bugetul pentru masa de Paște, ajustând cheltuielile în funcție de contextul economic și de schimbările din viața personală.

Un procent de 40% dintre participanții la studiu aleg să aloce același buget ca și anul trecut, iar 27% plănuiesc chiar să mai taie din cheltuieli. Pe de altă parte, nu sunt puțini nici cei ce sunt dispuși să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a se simți bine cu ocazia sărbătorilor Pascale – 32,5% au declarat că vor cheltui mai mult anul acesta comparativ cu 2023.

60% dintre români plănuiesc să cheltuie până în 600 lei

buget Paste 2024

Conform studiului, majoritatea respondenților intenționează să pună deoparte, pentru masa de Paște, până în 600 de lei. Doar 40% vor cheltui mai mult, un sfert dintre aceștia chiar peste 1.000 lei. Cei mai mulți deschiși să aloce un buget mai generos sunt cei mai în vârstă, de peste 60 de ani (13,68%).

bugest Paste varsta

Dar indiferent de bugetul alocat sau vârstă, românii au aceleași priorități pe lista cumpărăturilor pentru sărbătorile pascale. Marea parte a cheltuielilor se va îndrepta către mâncare și băutură (63,7%), urmată de cadouri (20,8%) și îmbrăcăminte (6,6%). Doar 5% dintre participanți au declarat că vor aloca bani pentru o vacanță, cu un interes deosebit în rândul generației Z și al celor de vârsta a treia.

Când vine vorba de mâncarea pusă pe masă, aproape toți românii aleg să-și cumpere ingredientele necesare pentru a găti ei preparatele. Doar 6.8% aleg să cumpere mâncare gata făcută.

Ce cadouri de Paște sunt pe lista românilor?

cadouri Paste

În topul preferințelor în materie de idei de cadouri se află dulciurile și coșurile cu produse gourmet (37,98%), articolele de îmbrăcăminte sau încălțăminte (37,02%), jucăriile (25,44%), decorațiunile (18,51%), produsele de îngrijire (17,59 %) și cărțile (12,41%). Dar sunt și români care nu se alătură acestui obicei – 2 din 10 dintre participanții la studiu au declarat că nu vor oferi daruri, cei mai mulți fiind tinerii de 18-24 de ani (7,13%).

Deși alimentele s-au scumpit semnificativ față de anul trecut, puțini sunt cei care se gândesc să taie din lista de cumpărături (12,4%), majoritatea românilor apelând la strategii inteligente pentru a face față cheltuielilor mai mari. Aproape 36.5% încep cumpărăturile devreme, 28% caută oferte speciale de Paște, și 23,2% compară prețurile la diferite magazine (online, offline) pentru a-l alege pe cel mai avantajos.

Unde vor petrece românii Paștele în 2024

Întrebați cum vor petrece Paștele în 2024, 8 din 10 români merg pe varianta tradițională și vor sărbători acasă alături de cei dragi, în timp ce 10% se pregătesc să sărbătorească vizitând rude sau prieteni. Vacanțele sunt și ele parte din repertoriul sărbătorilor pascale – peste 5% dintre participanți se vor aventura într-un city break în țară sau în străinătate.

„Indiferent de generație, de la Gen Z la Millennials, de la tineri la seniori, toți cei care trec pragul Veranda Mall și au participat la studiu pun accent pe păstrarea tradițiilor care ne aduc bucurie. Spiritul acesta de unitate ne inspiră să facem din fiecare Paște o ocazie de sărbătoare și să transformăm un simplu spațiu pentru cumpărături, într-unul dedicat experiențelor care să ne aducă mai des împreună.”

Andreea Manole, Marketing Specialist Veranda Mall

Sunt și câțiva români (1,5%) care vor profita de zilele libere ca să meargă la mall să profite de ofertele de Paște ale magazinelor, dar și pentru a se întâlni cu prietenii la masă sau la cafea, ori să meargă la film sau în spațiile destinate distracției pentru copii.

Veranda Mall

Deschis în 2016, în zona Obor, Veranda Mall este primul centru comercial de proximitate din București, având o suprafață închiriabilă de peste 30.000 mp. Mall-ul are o zonă food court generoasă, cu restaurante diversificate, locuri de joacă pentru copii, cinematograf, sală de fitness, un hipermarket Carrefour de peste 10.000 mp și peste 150 de branduri de fashion și accesorii, beauty, electronice, home and deco, și nu numai.

În perioada premergătoare Paștelui, Veranda Mall va organiza mai multe evenimente tematice:

  • Marea Vânătoare de Ouă – 27 Aprilie, orele 11:00 – 16:00
  • Tombola de Paște: perioada de activare a tombolei – 20 aprilie – 4 mai 2024.
  • Workshop de teatru de umbre: 28 Aprilie 2024 , orele 11.00-16.00
  • Storytelling cu mascotă iepuraș + promoter Alice din Țara Minunilor: 3 mai, orele 16.00 – 19.00

Foto 30332530 | Bucharest © Marian Mocanu | Dreamstime.com

Array

Articole pe aceeași temă: