Stiri Companii

Purcari Wineries și-a crescut businessul cu 20% în primele 9 luni din 2021, până la 166,4 mil. lei

15 nov. 2021 2 min

Purcari Wineries și-a crescut businessul cu 20% în primele 9 luni din 2021, până la 166,4 mil. lei

Reading Time: 2 minute

Purcari Wineries Plc a înregistrat venituri de 166,4 milioane de lei în primele nouă luni din acest an, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Îmbunătățirea mixului de produse vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu marginalitate mai înaltă au condus la creșterea EBITDA cu 32%, până la 58,2 milioane de lei, și a profitului net cu 55%, până la 39,8 milioane de lei.

În trimestrul 3 Grupul Purcari a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor, în timp ce EBITDA și Profitul Net au crescut cu 45% și respectiv 94% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ultimul trimestru Purcari atingând o marginalitate EBITDA record de 38%.

“Am livrat un alt trimestru puternic, continuând sa delectăm consumatorii cu vinurile noastre. Sunt recunoscător întregii echipe Purcari pentru munca grea și dedicația depusă, și cel mai important, consumatorilor noștri pentru că ne-au încredințat alegerea lor. Pandemia rămâne o sursă de incertitudine, ratele de vaccinare în piețele noastre cheie fiind modeste, iar multe din restricții încă în vigoare, dar suntem încrezuți că societățile puternice ca a noastră vor ieși și mai puternice din această criză prelungită.”

Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries

Vânzările din România au înregistrat un avans de 24% în primele trei trimestre față aceeași perioadă a anului trecut și de 55% față 2019. Brandul Purcari ramâne motorul creșterii (+29%). Bardar a avut o creștere de 68%, deși de la o bază de comparație mai mică.

În Republica Moldova vânzările sunt în revenire, fiind doar cu 4% sub nivelul din 2019. Brandurile Purcari și Bardar conduc creșterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu +48%.

În Polonia, veniturile au fost în scădere, influențate de compeția puternică a prețurilor în piață și prioritizarea profitului față de volum. Brandurile premium, Purcari și Bardar, au crescut cu 13% și 51% respectiv, dar de la o bază de comparație mai mică. Pe piețele din Cehia și Slovacia, vânzările au fost în scădere cu 3%.

Pe piețele din Asia, vânzările sunt în creștere cu 17% față de aceeași perioadă din 2020, dar încă semnificativ în urma nivelului din 2019.

Purcari Wineries Plc este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Compania gestionează circa 1.300 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Republica Moldova. Grupul are o cotă de circa 25% pe segmentul de vinuri premium din România și este cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări. Brandurile companiei sunt Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE).

Grupul e condus de Victor Bostan și susținut de investitori ca Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton și SEB.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: