Raiffeisen Bank România publică al 13-lea Raport de Sustenabilitate, în care prezintă informații despre performanța non-financiară a companiei și despre impactul economic, social și de mediu în anul 2021.
În ianuarie 2021, Raiffeisen Bank International a devenit semnatar al Principiilor ONU pentru Banking Responsabil, un cadru unic pentru o industrie bancară sustenabilă. Raiffeisen Bank România și-a reafirmat în 2021 angajamentul pentru banking responsabil și de impact pentru mai mult de 2.2 milioane de clienți persoane fizice, aproape 100.000 de clienți IMM și peste 6000 de clienți companii, îmbunătățind constant oferta de produse și servicii în direcția unei bănci digitale cu componentă umană.
”În activitatea noastră de zi cu zi pornim în minte cu gândul că vrem să oferim „Banking așa cum trebuie”, un angajament care presupune gândire pe termen lung și un bun echilibru între activitatea economică profitabilă și grija față de mediu și față de comunitățile din care facem parte. Așa că ne-am asumat rolul de facilitator în tranziția către o economie verde și o comunitate sustenabilă: ne-am orientat spre finanțarea companiilor și proiectelor sustenabile și spre susținerea proiectelor comunitare, în special cele dedicate zonei de educație financiară și antreprenorială. De asemenea, am îmbunătățit procesele interne pentru a reduce impactul asupra mediului și am creat noi oportunități pentru dezvoltarea unui mediu de lucru divers și incluziv pentru colegii noștri.”
Corina Vasile, Director de Comunicare și Sustenabilitate Raiffeisen Bank România
Sustenabilitatea și digitalizarea sunt puncte esențiale pentru Raiffeisen Bank în următorii ani, pentru atingerea unor obiective setate pe dimensiunile ESG atât la nivel de grup, cât și în context internațional.
Obiectivul Uniunii Europene de a atinge neutralitatea din punct de vedere climatic până în anul 2050 accentuează nevoia de investiții masive și mobilizare de capital către sectoarele care pot asigura o tranziție rapidă și eficientă către un model economic sustenabil. Raiffeisen Bank a înțeles această nevoie, așa că o parte dintre eforturile de sustenabilitate ale băncii s-au concentrat pe acordarea de creditări sustenabile și pe programe dedicate clienților pe diverse teme legate de integrarea principiilor ESG în activitatea lor.
Astfel, 14% din portofoliul de credite pentru companii medii și mari reprezintă finanțări pentru proiecte sustenabile, iar 40% dintre creditele ipotecare acordate au fost pentru imobile eficiente energetic. Mai mult, Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care a emis obligațiuni verzi, iar fondurile au fost utilizate pentru clădiri verzi, transport ecologic, agricultură sustenabilă.
Eforturile de digitalizare s-au concentrat pe eficientizarea proceselor și pe facilitarea accesului clienților la produsele și serviciile financiare. În 2021, Smart Mobile, aplicația de banking pentru persoane fizice, a depășit un milion de utilizatori, cu 42% mai mult față de sfârșitul anului 2020. Aplicația oferă posibilitatea de a deveni client al băncii pe un flux 100% digital.
Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care, în iulie 2021, a digitalizat în totalitate relația cu Casa Națională de Pensii. Ordinele de plată (OP) pentru clienții persoane juridice au început să fie transmise exclusiv în format digital, la fel ca și oferta de economisire. Pentru clienții premium ai Raiffeisen Bank a fost lansat RaiConnect, un nou model bancar cu fluxuri digitale E2E, dar și opțiunea de a avea acces la distanță la un bancher personal.
Angajamentul pentru susținerea antreprenoriatului românesc
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru echipă:
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru comunitate:
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru protecția mediului înconjurător:
Raiffeisen Bank are peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții in toata tara, 1.150 de ATM-uri din care 455 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.800 de POS-uri. Banca are peste 2,5 milioane de carduri de debit și de credit active, iar numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice prin intermediul acestora a crescut cu 34% in T1 2022, fata de T1 2021.
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…