Iulia Niculae-Cuciurean este realeasă ca Vice-Președinte Young Professionals în Boardul Global IAA pentru al treilea mandat consecutiv
Reading Time: 4 minuteVineri, 3 Octombrie, în cadrul Boardului Global IAA derulat la Milan, Iulia Niculae-Cuciurean a fost realeasă ca Vice-Președinte Global Young Professionals, fiind responsabilă de coordonarea filialelor IAA YP de pe cele cinci continente. Acesta este cel de-al treilea mandat consecutiv al Iuliei în boardul IAA care se va derula până în 2028.

În primele două mandate, Iulia a organizat două Summit-uri YP integrate sub Creativity4Better, în 2025 în Italia și în 2023 în România la care au participat tineri profesioniști din 17 țări. De altfel, Iulia a lansat la nivel internațional inițiative precum YP Talks, webinarii online co-organizate de filialele YP, Young Leader Portraits, prezentarea viitorilor lideri din marcom, The Little Book of the Great Marcom, inițiativă preluată din YP România, a deschis canalele de comunicare între țări și sesiunile de consultanță one-to-one pentru definitivarea strategiilor YP locale.
Iulia va lucra îndeaproape cu noul președinte al IAA, Fredrik Borestrom, în cea mai influentă rețea globală de marketing și comunicare care a împlinit anul acesta 87 de ani.

„Sunt cu adevărat încântat să o numesc din nou pe Iulia Niculae-Cuciurean în funcția de lider global al IAA Young Professionals. În ultimii patru ani, Iulia a făcut o treabă remarcabilă în transformarea rețelei noastre YP într-o comunitate internațională vibrantă – una care încurajează colaborarea, dialogul și oportunitățile în cadrul filialelor noastre. Nu numai că a sporit implicarea membrilor YP, dar a și pus în valoare următoarea generație de lideri prin inițiative precum Young Leader Portraits și YP Talks, precum și prin organizarea a două Summituri Internaționale YP ca parte a conferințelor Creativity4Better.
Am mare încredere în viziunea Iuliei pentru evoluția acestui program. În acest nou mandat, accentul nostru comun va fi pus pe creșterea brandului YP la nivel global și pe extinderea filialelor YP în noi piețe – asigurându-ne că tinerele talente de pretutindeni își pot găsi o voce în cadrul IAA.” – Fredrik Borestrom, World President & Chair, International Advertising Association.
Iulia a activat în IAA YP România timp de 14 ani având de-al lungul timpului diverse roluri printre care și 2 mandate de Președinte IAA YP România în perioada 2017 – 2020. În timpul mandatelor sale chapterul din România a câștigat de două ori consecutiv premiul de cea mai creativă și activă filială IAA YP din lume, în 2018 și în 2020, iar în anul 2017 aceasta a fost distinsă la nivel global cu premiul „IAA Young Leader”, în cadrul galei Creativity Can Change the World. În 2019, Iulia a fost aleasă Coordonator pe Europa al programelor IAA YP, iar în 2020 a fost numită Vice-Președinte Global Young Professionals.
Printre responsabilitățile Iuliei la nivel global se numără deschiderea de filiale noi YP în lume, creșterea colaborării dintre chapterele YP de pe cele cinci continente și oferirea de sprijin în consolidarea structurilor YP existente.
„Mereu am fost pasionată de construirea comunităților și stimularea interacțiunilor relevante și valoroase din cadrul acestora. De-a lungul timpului am făcut asta cu succes în YP România, în alte ONG-uri și în jobul curent din cadrul Federației Române de Fotbal. Recunosc însă că provocarea de a consolida rețeaua globală de filiale Young Professionals a fost una dificilă dacă ne uităm la momentul când am preluat acest rol, final de pandemiei când numărul de voluntari și rata de engagement erau foarte mici, și dacă ne uităm la specificul foarte diferit de organizare, dar și cultural, al filialelor YP din lume.
Pentru următorii trei ani îmi propun să continuăm proiectele de succes lansate, să mai deschidem cel puțin trei filiale YP noi, să avem un al treilea summit internațional YP organizat ca parte integrată a Congresului IAA din 2027 și să organizăm un program de mentorat global cu reprezentanți din marcom de la cel mai înalt nivel. Mulțumesc pentru încrederea acordată Boardului Global IAA și Președinților YP pentru deschidere și implicare în inițiativele propuse. ” – Iulia Niculae – Cuciurean, Young Professional Vice-President IAA Global
Iulia Niculae -Cuciurean are o experiență de 19 ani în marketing și comunicare.
Primii 10 ani din carieră a lucrat pentru diverse agenții de publicitate și PR, unde a coordonat campanii atât la nivel local, cât și internațional, pentru clienți din industriile: Telecomunicații, Tech, Pharma, Beverages, FMCG etc.
În 2016 s-a alăturat echipei FRF pe poziția de Head of Marketing. În prezent, gestionează un portofoliu de peste 60 de produse sportive, relația cu 23 de parteneri comerciali și alți stakeholderi media, coordonând o echipă de 5 brand manageri. De-a lungul timpului, Iulia a fost implicată în șapte Turnee Europene, fiind responsabilă de campaniile de marketing și fan engagement pentru participarea Naționalelor României la tunerele derulate în străinătate sau de campaniile de promovarea a turneelor EURO derulate în România.
Dintre campaniile premiate la care Iulia a contribuit amintim: campania pentru participarea României la EURO 2024 din Germania We dream together, we win together care a câștigat Gold Effie în categoria Engaged Communities, lansarea brandului SuporteRO care a câștigat locul 1 în categoria Commercial Partnerships în cadrul UEFA Grow Awards în 2021 și Matematica Fotbalului care a câștigat in 2016 premiul de Creativitate și Inovație în categoria Best Brand Activation din cadrul premiilor UEFA KISS Marketing Awards.
Despre IAA Young Professionals
IAA Young Professionals este filiala de tineret a Asociației Internaționale de Publicitate, care reunește tineri lideri și profesioniști sub 35 de ani din lumea marketingului, media și comunicării. Cu filiale locale în peste 30 de țări, YP promovează crearea de rețele globale, învățarea și dezvoltarea profesională
Despre IAA
IAA a fost fondată la New York în 1938 și până astăzi rețeaua internațională s-a extins în peste 76 de țări prin Chaptere și centre afiliate de educare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz