Business

Record de producție auto în 2022. Câte mașini au ieșit pe porțile fabricilor Dacia și Ford din România

Reading Time: 2 minute

Producția de autoturisme din România a atins, în decembrie 2022, nivelul de 35.930 de unități. Dintre acestea, 22.593 de mașini au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 13.337 de unități au fost produse de uzina Ford Romania Otosan din Craiova.

Potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), pe întreg anul 2022, producția de autoturisme din Romania a atins volumul de 509.465 de unități, un record absolut al productiei de vehicule în Romania.

Astfel, volumul producției a fost în creștere cu 21% față de 2021 (420.755 unități), cu 16,3 % față de 2020 (438.107 unități) și, mai ales, în creștere cu 3,9 % față de 2019 (490.412 unități).

Uzina Dacia de la Mioveni a produs anul trecut 314.228 de autoturisme, în timp ce Ford a produs la Craiova 195.237 de unități.

Turcii de la Otosan au preluat uzina din Craiova

Uzina Ford de la Craiova a fost preluată anul trecut de către concernul turc Ford Otosan în cadrul unei tranzacții de 575 de milioane de euro.

Uzina din Craiova va juca un rol important în strategia Ford în zona vehiculelor electrice. Din 2024, aici va fi produsă o versiune 100% electrică a lui Ford Puma, cel mai bine vândut model Ford în Europa în 2021.

Anul acesta, ar urma să înceapă la Craiova producția vehicului comercial Ford Transit Courier și a MPV-ului Ford Tourneo Courier. Ambele vor beneficia și de versiuni complet electrice începând din 2024.

Peste 7 milioane de automobile Dacia produse la Mioveni

În aprilie 2022, Dacia a atins pragul de zece milioane de mașini fabricate sub brandul românesc, ultimele cinci milioane fiind produse doar după 2014. Cifra include și producția realizată sub brandul Dacia la fabricile din Tanger (Marco), Casablanca (Maroc), Oran (Algeria) și Shyian (China). La Mioveni au fost produse peste 7 milioane de autoturisme din 1968.

Grupul Renault a anunțat, în noiembrie 2022, a treia etapă a planului său strategic Revolution, prin crearea a 5 entități specializate, cu echipe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de tehnologii, cu o guvernanță proprie și cu un cont de rezultat dedicat: Ampere, Alpine, Mobilize, The Future is NEUTRAL și Power. Dacia face parte din Power, care continuă activitatea de bază tradițională a Renault Group prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

7 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

8 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

8 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

8 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

8 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

9 ore ago