Stiri

Record de producție de medicamente pentru fabricile Zentiva din România

Reading Time: 2 minute

Grupul Zentiva, cel mai mare producător de medicamente generice din România și a treia cea mai mare companie farmaceutică pe plan local în valoare*, a produs cu 13% mai multe medicamente în 2021 față de anul precedent.

Cele două fabrici deținute de entitățile Zentiva la București, Zentiva S.A. și Labormed – Pharma S.A., au realizat în perioada menționată 162 milioane de cutii medicamente, față de volumul de 144 milioane înregistrat în 2020.

În 2019, înainte de preluarea fabricii Labormed, Zentiva S.A. a produs 105 milioane de cutii de medicamente în România. Fabrica Zentiva S.A. continuă să reprezinte o pondere de peste 80% din totalul de medicamente produse de Grupul Zentiva pe plan local. În acest an fabrica Zentiva de la București va sărbători 60 de ani de activitate neîntreruptă.

Pentru al doilea an consecutiv, formele solide au înregistrat cele mai ample creșteri ale volumului de producție, pentru unele dintre cele mai cerute și utilizate medicamente, precum metamizol (Algocalmin), paracetamol si acid acetilsalicilic, situație determinată în principal de continuarea pandemiei Covid-19. Acestora li se adaugă evoluția în producție pentru moleculele tamsulosin (urologie) și bisoprolol (afecțiuni cardiovasculare), datorită livrărilor pe piețe externe precum Germania și Marea Britanie.

Zentiva exportă din România medicamente către 34 de țări

Grupul Zentiva exportă din România către 34 de țări (dintre care amintim Germania, Franța, Marea Britanie, Cehia, Polonia), Iordania, Armenia și Kosovo reprezentând noi piețe de distribuție active începând cu 2021. Aproximativ 63% din producția în volume realizate în România este alocată exporturilor. Veniturile din exporturi contribuie la implementarea planurilor anuale de investiții în tehnologia de producție.


„Continuăm un ciclu lung de creștere anuală record a producției de medicamente în România ca urmare a consecvenței de a investi în extinderea capacității de producție și de a majora exporturile. După preluarea Labormed, adăugăm ca factor de creștere și programele de eficientizare internă. Am demarat în România un amplu proiect de reorganizare prin echipe autonome dedicate pe forme galenice, responsabile de fluxul de producție de la începutul procesului de fabricație și până la produsul finit. Acest mod de organizare ne va permite să păstrăm gradul de competitivitate în piață printr-un cost de productie optim, să menținem calitatea produselor și să eficientizăm timpii de fabricație”, a declarat Margareta Tănase, Director Operațiuni Industriale Zentiva România.

În România grupul Zentiva reunește societățile ZENTIVA S.A., Labormed-Pharma S.A., Labormed Pharma Trading S.R.L. (fost Alvogen România S.R.L.), Be Well Pharma S.R.L. și Solacium Pharma S.R.L., aceasta din urmă fiind distribuitor de suplimente alimentare, dispozitive medicale și OTC. Grupul este un furnizor major de medicamente generice care acoperă peste 15 arii terapeutice, din care amintim terapia durerii, urologie, gastro, reumatologie și ariile strategice precum oncologie, cardiovascular, diabet, respirator și OTC-uri.

Grupul de companii Zentiva este lider al pieței de generice din România (în volume și în valoare) și lider al pieței totale din România (medicamente cu prescripție, generice și OTC-uri) în valoare. 1 din 10 medicamente vândute în farmacii aparține companiilor din Grupul Zentiva în România.

Cristi Dorombach

Recent Posts

ISRA – Design Inovator, lansare europeană și exclusivitate în România

ISRA, producător de mobilier de baie și cameră de înaltă calitate, anunță cu mândrie lansarea colecției sale revoluționare pe piața…

18 ore ago

MINA anunță Summer Camp, o tabără creativă de vară pentru copii

MINA, Museum of Immersive New Art, a pregătit o nouă experiență de neuitat pentru cei mici. MINA Summer Camp este…

19 ore ago

PENNY a deschis primul magazin autonom în București

PENNY a deschis primul magazin autonom în București și astfel duce experiența de cumopărături la un alt nivel. În primul…

19 ore ago

Claudiu Vrînceanu: Vânzările 3.0 în 2024, anul incertitudinilor economice

Vă propun să privim activitatea de vânzări prin trei direcții de interes pentru orice manager sau fondator: motivarea departamentului de…

o zi ago

Unul din cinci români nu a avut o vacanță în 2023

Procentul românilor care au declarat că au fost în vacanță în 2023 a crescut ușor față de 2022 (80% în…

2 zile ago

Samsung le dă șansa tinerilor pasionați de skateboarding si breakdance să fie văzuți prin campania „Open Always Wins”

Samsung România marchează un moment important prin lansarea campaniei locale „Open Always Wins”, în parteneriat cu Jocurile Olimpice și Paralimpice.…

2 zile ago