Record pe piața de carte din România: Editura Gama a vândut 3 milioane de exemplare din colecția „Învăț să citesc”
Reading Time: 3 minuteEditura Gama aniversează un moment excepțional pentru piața de carte din România: colecția „Învăț să citesc!” a depășit pragul de trei milioane de exemplare vândute.
Colecția „Învăț să citesc” a devenit astfel cel mai puternic brand de carte pentru micii cititori din întreaga țară și nu numai. Povestea colecției a început în urmă cu douăzeci de ani, dintr-o viziune clară: de a transforma lectura dintr-o dificultate într-o victorie personală pentru fiecare copil. Și a ajuns ca până în prezent să fie la mare căutare în România, dar și în Republica Moldova sau Italia.
Lansată inițial pe piață dintr-o înțelegere profundă a dificultăților pe care le întâmpinau micii cititori, colecția a fost creată cu obiectivul de a simplifica și a face lectura atractivă. Prima ediție a colecției, lansată acum 20 de ani, nu a avut succes. A fost însă momentul care a confirmat direcția: adaptarea permanentă la nevoile reale ale copiilor este esențială.

Chiar dacă lectura concurează azi cu mulți alți stimuli, copiii nu și-au pierdut dorința de a citi. Au nevoie doar de „cartea potrivită, oferită la momentul potrivit”.
„Lectura este un proces delicat, ghidat mereu de copil. Dacă îl ascultăm, dacă suntem atenți la nevoile lui și îi dăm la timp cartea de care are nevoie, va citi. Și va citi cu bucurie. Poate nu cărțile noastre preferate, poate nu titlurile din programa școlară, dar va citi. Iar asta este tot ce contează”
Diana Mocanu, fondatoare și CEO al holdingului Printco–Gama.
Astăzi, colecția este o resursă vastă, incluzând peste 100 de titluri, organizate pe mai multe niveluri de dificultate (de la Nivelul 0 la Nivelul III) și serii speciale, care asigură o tranziție lină și motivantă de la preșcolar la ciclul primar și chiar mai departe. Există, totodată, cărți „Învăț să citesc” în limbi străine precum engleză, franceză, germană, italiană și spaniolă, dar și titlul „Învăț să citesc de mic” – cu litere mari de tipar, dar și cu silabele evidențiate și activități premergătoare lecturii.
Cele mai vândute sunt cărțile de nivel 0, pentru cei mai mici dintre cititori, dar și o altă colecție foarte apreciată: „Clasici români pe înțelesul copiilor”.
Abordări speciale pentru nevoi specifice
Tot în sprijinul lecturii pentru toți cititorii, Editura Gama a creat în premieră și colecția specială „Dys” dedicată copiilor cu dislexie sau alte dificultăți de citire. Editura vine în ajutorul acestora cu o abordare potrivită pentru nevoile lor, cum ar fi un corp de literă special, o fragmentare a paragrafelor care să nu lase cuvinte „suspendate” la capăt de rând, dar și o riglă cu care să urmărească rândurile. „Dys” a ajutat deja mii de copii să nu mai simtă rușine sau presiune atunci când li se cere să citească, mai ales cu voce tare.
Editura Gama a dezvoltat, totodată, și LEXISCOR, un sistem de evaluare precisă a complexității textului și a competenței de citire, utilizat cu succes de cadre didactice și părinți. Cărțile sunt lăudate de părinți și recomandate de educatori pentru cărțile cu teste de înțelegere la finalul fiecărui capitol, asigurând trecerea dincolo de recunoașterea mecanică a textului.
Pe termen mediu și lung, Editura Gama vizează digitalizarea și integrarea inteligenței artificiale în instrumentele de învățare, recunoscând totodată valoarea de neînlocuit a textului tipărit. De asemenea, urmărește extinderea cu noi formate, precum benzile desenate pentru cititori începători, pentru a răspunde preferințelor actuale ale copiilor.

„Astăzi, pentru copii e din ce în ce mai greu să stea departe de ecrane, care au două mari aparente avantaje pentru ei: oferă conținut foarte divers și nu presupun niciun efort. E greu să lupți cu așa ceva, dar misiunea pe care ne-am asumat-o este să transformăm lectura într-o provocare plăcută, care să aducă automotivație și încredere în sine copilului. Așa că facem tot ceea ce ne stă în putință să îi ajutăm să descopere că cititul le deschide orizonturi pe care nu și le-ar putea imagina altfel. Nu doar le dăm cărți, le oferim posibilități noi, le punem în mâini o cheie spre o lume în care pot fi oricine și pot ajunge oriunde. Pentru unii copii, prima carte citită cap-coadă e întâiul moment în care se simt cu adevărat puternici. Le vezi bucuria și mândria în privire! Iar acel moment schimbă ceva în ei. Dintr-odată, cititul nu mai e o obligație, ci o victorie personală — una care îi motivează să continue”
Diana Mocanu, fondatoare și CEO al holdingului Printco–Gama.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


