Interviuri

REHAU Window Solutions: Fereastră spre un viitor sustenabil

27 nov. 2025 4 min

REHAU Window Solutions: Fereastră spre un viitor sustenabil

Reading Time: 4 minute

De 30 de ani, REHAU Window Solutions demonstrează că sustenabilitatea și inovația pot merge mână în mână cu performanța.

Mihaela Paraschiv, Manager Marketing & Communications explică strategia prin care brandul REHAU a reușit să rămână un reper pe o piață mereu în schimbare.

REHAU aniversează 30 de ani pe piața din România. Ce înseamnă pentru dumneavoastră, care sunteți în companie de peste șase ani, această aniversare?

Pentru mine, cei 30 de ani ai REHAU în România simbolizează stabilitate, încredere și spirit de echipă. În cei peste șase ani petrecuți în companie, am văzut cum REHAU Window Solutions s-a adaptat unei piețe în continuă schimbare și a evoluat constant, rămânând consecventă valorilor sale fundamentale – calitate, orientare către client și responsabilitate față de mediu.

Mă simt norocoasă că pot face parte din această familie extinsă, că am putut contribui la consolidarea unui brand care inspiră încredere și am văzut cum munca noastră are un impact real, în viața clienților și partenerilor noștri. Cei 30 de ani de prezență a companiei în România sunt o dovadă că seriozitatea și pasiunea construiesc lucruri durabile, iar pentru următoarele trei decenii ne propunem să continuăm să fim același partener de încredere, care se adaptează cerințelor din piață și livrează calitate la cele mai înalte standarde.

Cum reușiți să transmiteți valorile și tradiția brandului prin campaniile aniversare?

Campania aniversară de 30 de ani are pentru noi o semnificație aparte și este o ocazie în care putem sărbători în sfârșit povestea de succes a brandului pe piața din România așa cum ne-am dorit. La aniversarea de 25 de ani aveam planuri frumoase, dar am fost nevoiți să amânăm din cauza pandemiei. Am ales să

celebrăm cei 30 de ani de prezență pe piața din România printr-un un eveniment de amploare, gândit atât ca o celebrare a trecutului, cât și ca o redescoperire a identității noastre și a modului în care o putem împărtăși cu ceilalți. Am pornit de la ideea că o aniversare nu trebuie doar să marcheze o cifră, ci să spună o poveste. Așa că am pus accent pe oamenii care au contribuit la această istorie, pe parteneriatele care au trecut testul timpului și pe impactul real al brandului în piață. Din punctul meu de vedere, tocmai această abordare sinceră, umană și construită pe experiențe reale face ca mesajul nostru să ajungă mai departe, iar noi chiar asta am dorit să transmitem: „suntem aici, alături de voi, de 30 de ani – și continuăm să construim împreună”.

Într-o piață competitivă, care sunt elementele-cheie din strategia de comunicare care vă ajută să rămâneți relevanți și vizibili?

Comunicarea constantă este cu siguranță unul din principalele elemente care ne ajută să rămânem vizibili într-o piață atât de competitivă. Evoluția industriei noastre a fost, fără îndoială, una dinamică, cu o cerere tot mai mare pentru soluții sustenabile și eficiente energetic, care a impulsionat întregul sectorul să inoveze, adoptând materiale și procese tehnologice mai prietenoase cu mediul.

Pentru noi, sustenabilitatea a reprezentat încă de la început un pilon esențial al activității noastre și, implicit, al comunicării REHAU Window Solutions. Ne-am afirmat ca pionieri în industrie prin integrarea materialelor reciclate în producție, iar în ultimii ani am reușit să creștem constant proporția acestora în compoziția ferestrelor noastre. În plus, contribuim la reducerea emisiilor de carbon prin sisteme cu o durată de viață îndelungată, menite să ofere atât performanță energetică cât și responsabilitatea față de mediu.

În comunicarea noastră păstrăm un ton adaptat publicului nostru, care de multe ori este unul tehnic, însă comunicăm din experiență, din proiecte și din rezultate, într-un mod firesc și relevant pentru cei care ne cunosc deja.

Ce planuri aveți pentru consolidarea prezenței REHAU pe piața locală în următorii ani, din perspectiva marketingului?

O prioritate pentru noi a fost mereu consolidarea relațiilor cu partenerii și clienții, prin acțiuni care pun accent pe colaborare, încredere și valori comune. Suntem un brand solid, iar succesul nostru se bazează pe parteneriate de durată, construite prin performanță și transparență. Ca să ne asigurăm că vom continua să le fim aproape și în deceniile ce urmează, REHAU Window Solutions a lansat și a implementat diverse beneficii pentru partenerii săi.

De exemplu, Clubul REHAU Expert a fost creat pentru a recompensa fidelitatea partenerilor și pentru a le oferi acces facil la programe de formare profesională, inclusiv traininguri susținute de specialiștii REHAU. De asemenea, în perioada ce urmează, Academia REHAU Expert va

deveni tot mai activă, cu un calendar de evenimente și traininguri gândite să aducă oamenii împreună – pentru a învăța, a face schimb de experiență și a consolida comunitatea noastră profesională. Și în următorii ani, REHAU Window Solutions România se va concentra pe construirea de relații solide și pe dezvoltarea parteneriatelor existente. Credem că relevanța unui brand nu vine doar din vizibilitate, ci mai ales din modul în care reușește să aducă valoare reală partenerilor săi.

Cum se aliniază strategia de comunicare a REHAU la tendințele internaționale privind eficiența energetică și designul sustenabil?

În calitate de afacere de familie, gândim mereu pe termen lung, iar deciziile noastre sunt luate ținând cont și de impactul pe care acestea le vor avea asupra generațiilor viitoare. Astfel, putem declara că utilizarea responsabilă a resurselor, produsele durabile și inovatoare, dar și investițiile sustenabile fac parte din ADN-ul nostru.

Strategia noastră de comunicare este construită în jurul valorilor care definesc brandul la nivel global – inovație, eficiență și sustenabilitate. Astfel, comunicarea despre sustenabilitate și eficiență energetică este, pentru noi, o continuare firească a ceea ce facem zi de zi. Pentru a evidenția importanța centrală pe care o acordăm acestui aspect, am introdus eticheta EcoPuls, prezentă pe toate sistemele noastre de ferestre, care certifică faptul că fiecare produs este realizat într-un mod responsabil față de mediu, prin utilizarea materialelor reciclate.

Succesul REHAU se datorează și colaborării strânse cu partenerii săi. Care este filosofia din spatele acestor parteneriate pe termen lung?

Relația cu partenerii este una dintre cele mai importante componente ale modelului nostru de business. Ne dorim ca partenerii noștri să aibă succes, pentru că succesul lor este și al nostru. De aceea, punem mult accent pe comunicare deschisă, pe suport tehnic și pe programe dedicate, așa cum este și REHAU Expert, care oferă instrumente reale de dezvoltare profesională și de consolidare a afacerii.

60% din profilele REHAU sunt deja realizate cu material reciclat. Ce ne puteți spune despre strategia de sustenabilitate a REHAU?

Pentru REHAU Window Solutions sustenabilitatea nu este doar o direcție de business, ci o cultură organizațională, iar fiecare decizie, de la dezvoltarea de produs până la comunicare, are în vedere impactul asupra mediului.

Ne-am asumat obiective clare încă de la început în ceea ce privește eficiența resurselor, reducerea amprentei de carbon și economia circulară, iar faptul că 60% dintre profilele noastre sunt deja realizate cu material reciclat este doar unul dintre rezultatele concrete ale acestui angajament. Mai mult decât atât, în prezent, ne acoperim în proporții de 100% prin producție proprie necesarul nostru de material reciclat.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 400 (15 noiembrie – 15 decembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: