Stiri Finanțe Tech

Revolut are aproape 4,3 milioane de clienți în România. Profit de 1,3 mld. euro în 2024

24 apr. 2025 7 min

Revolut are aproape 4,3 milioane de clienți în România. Profit de 1,3 mld. euro în 2024

Reading Time: 7 minute

Grupul Revolut a dat publicității, Raportul Anual pentru anul încheiat la 31 decembrie 2024, care arată o creștere semnificativă a tuturor liniilor de business și marchează al patrulea an consecutiv pe profit pentru grup.

Veniturile grupului Revolut au crescut în 2024 cu 72% până la 3,7 mld. euro (3,1 mld. lire sterline), de la 2,1 mld. euro (1,8 mld. lire sterline) în 2023, pe fondul creșterii bazei de clienți și ca urmare a accelerării utilizării aplicației de către aceștia.

În România, depozitele clienților și ale companiilor care folosesc Revolut Business ca un cont bancar principal au atins valoarea de 1,2 mld. euro (1 mld. lire sterline) la 31 decembrie 2024 (+56% în 2024 față de 2023). Portofoliul de credite oferite de Revolut în piața locală a progresat cu 88% în 2024 față de 2023, în timp ce numărul clienților cărora li s-au acordat credite de nevoi personale a crescut cu 41% față de anul anterior.

Nik Storonsky - Revolut

„2024 a fost un an remarcabil pentru Revolut. Am văzut cum numărul clienților a crescut accelerat, adăugând aproape 15 milioane de utilizatori noi la nivel global, în timp ce clienții au continuat să utilizeze și mai des produsele noastre oferite prin aplicația retail și Revolut Business. Creșterea noastră cu cifre record a fost alimentată de acest mix puternic și, grație modelului nostru de afacere bazat pe tehnologie, am înregistrat un nou exercițiu pe profit. Această performanță ne-a conferit statutul de cea mai valoroasă companie de tehnologie din Europa, o reflectare a încrederii acordate de investitorii existenți și de cei noi. Și încă suntem la început de drum. Facem pași importanți pentru a atinge borna de 100 de milioane de clienți activi zilnic, în timp ce ne extindem amprenta în 100 de țări și continuăm să creștem susținut în Regatul Unit, Europa, dar și pe piețele de expansiune. Având ca țintă acest obiectiv ambițios, vom continua să revoluționăm lumea finanțelor globale, punând la dispoziția consumatorilor produse tot mai inovatoare și o experiență de neegalat.”

Nik Storonsky, CEO Revolut

Performanța Revolut în 2024

image 4


Creșteri importante au fost înregistrate pentru toate segmentele generatoare de venit:

  • Plățile cu cardurile au crescut cu 43% comparativ cu anul anterior, până la 820 mil. euro (694 mil. lire sterline);
  • Veniturile din tranzacționare au crescut cu 298% până la 598 mil. euro (506 mil. lire sterline) de la 146 mil. euro (127 mil. lire sterline);
  • Veniturile din schimburi valutare au crescut cu 58% la 499 mil. euro (422 mil. lire sterline) de la 307 mil. euro (267 mil. lire sterline);
  • Veniturile din abonamente (planuri cu plată) au ajuns la 500 mil. euro (423 mil. lire sterline), cu o creștere de 74% față de 2023, de la 280 mil. euro (244 mil. lire sterline), susținută de introducerea în aplicație a altor abonamente de la parteneri.
image 5


Depozitele totale ale clienților au crescut până la 36 mld. euro (30 mld. lire sterline), de la 21 mld. euro (18 mld. lire sterline) în 2023, în principal ca urmare a creșterii fondurilor depozitate de clienți și a diversificării produselor de economisire (inclusiv cele implementate cu parteneri externi, Fondurile flexibile de investiții sau fonduri de piață monetară – MMF). Revolut a continuat să adopte o politică prudentă privind lichiditatea, deținând 62% dintre active în numerar și echivalente de numerar.

Simultan, portofoliul de creditare a crescut la nivelul anului trecut cu 86% față de 2023, la 1,2 mld. euro (979 mil. lire sterline). Veniturile din dobânzi au crescut cu 58% față de anul trecut, la 934 mil. euro (790 mil lire sterline), față de 575 mil. euro (500 mil. lire sterline) în 2023, pe fondul creșterii depozitelor clienților și al intensificării creditării.

Profitul înainte de taxe și impozite a fost de 1,3 mld. euro (1,1 mld. lire sterline), în timp ce profitul net a crescut la 934 mil. euro (790 mil. lire sterline), de la 395 mil. euro (344 mil. lire sterline) în 2023. Marja netă de profit s-a situat la 26%.

Creșterea accelerată a bazei de clienți

Revolut a adăugat aproape 15 milioane de clienți noi la nivel global în 2024, ajungând la o bază de clienți de 52,5 milioane clienți la finalul anului (+38% față de 2023).

La 31 decembrie 2024, Revolut avea în România aproape 4,3 milioane de clienți retail, o bază de clienți în creștere cu 28% față de anul trecut. Baza de clienți plătitori de abonamente a progresat de asemenea, cu 18% față de 2023, pe piața locală. Cea mai solidă creștere a fost înregistrată de Revolut Business, cu 116% mai mulți clienți în România, în 2024, dovedind atractivitatea și popularitatea în creștere în rândul antreprenorilor și companiilor din România.

În Europa, Revolut a continuat să crească și este, în prezent, cea mai descarcată aplicație financiară în 19 piețe, inclusiv România, și figurează în top 3 în aceeași secțiune, în 26 de țări europene.

Intensificarea utilizării

Volumul total al tranzacțiilor a crescut cu 52% în 2024 față de 2023, apropiindu-se de 1 trilion de lire sterline (1,2 trilioane euro).

În România, volumul total al tranzacțiilor cu cardurile (fizice și virtuale) a crescut cu 54%, până la aproape 9,96 mld. euro (8,3 mld. lire sterline). Rata lunară a clienților activi a crescut cu 42% la nivel global, în 2024 față de 2023, și cu 23% în România.

Revolut Business a avut de asemenea un an de creștere susținută, cu o rată lunară a companiilor active în creștere cu 56%. Astfel, veniturile totale generate de acest segment de business au ajuns la 547 mil. euro (463 mil. lire sterline), reprezentând 15% din veniturile consolidate ale grupului, ceea ce a poziționat Revolut Business ca una dintre cele mai mari bănci digitale din Europa în segmentul B2B.

Utilizarea serviciilor care aduc valoare adăugată clienților a fost pe un trend pozitiv, astfel că adoptarea abonamentelor a crescut cu 45% în 2024 față de 2023, la nivel global, iar programul de loialitate RevPoints a atras 6,6 milioane de utilizatori de la lansarea sa în iunie 2024.

Compania a continuat să crească organic în cea mai mare pare, cu peste 65% dintre clienții noi atrași prin intermediul recomandărilor făcute de clienții existenți. În plus, compania a investit la nivelul întregului an aproximativ 547 mil. euro (463 mil. lire sterline) în vânzări targetate, publicitate și marketing.

Oportunități de creștere

În ciuda creșterii accelerate, rata de adopție a Revolut rămâne în jurul valorii de 15% în piețele cheie, raportat la populația adultă, ceea ce indică un potențial important de sporire a prezenței în aceste țări.

În România, rata de adopție s-a ridicat la 25% din populația de peste 6 ani, cu valori mai ridicate în orașele mari și în zonele turistice. De exemplu, în București și Constanța, Revolut are o rată de adopție de 44% și, respectiv, 30%. În regiunea CEE, din care face parte și România, rata de adopție este de 22%.Investiții în produse de cea mai bună calitate și în achiziția de talente

Compania a continuat să investească în platforma sa de digital banking, pentru a îmbunătăți experiența clienților și a-și consolida oferta.

  • Experiență bancară avansată: Revolut a făcut pași importanți înainte pentru a dezvolta servicii bancare precum lansarea IBAN-urilor proprii în 7 țări europene, inclusiv România, care contribuie la consolidarea ofertei de cont bancar principal.
  • Produse de investiții și economisire superioare: Accesul la produsele de tranzacționare și de economisire a fost extins către clienții din 30 de țări, conducând la atragerea de depozite care au totalizat 11,8 mld. euro (9,8 mld. lire sterline) de la lansarea acestor produse; a fost lansată platforma Revolut X pentru tranzacționarea de criptomonede, au fost adăugate în portofoliul de produse obligațiunile corporate și guvernamentale și planurile europene de investiții, a fost lansată versiunea de sine stătătoare a aplicației Revolut Invest și a fost obținută aprobarea pentru licența bancară în Regatul Unit.
  • Capabilități de creditare robuste: Revolut a continuat să își dezvolte oferta de creditare și a construit un portofoliu important pentru asigurarea creșterii, începând să testeze și creditul ipotecar.
  • O nouă transformare a Revolut Business: Revolut Business a fost transformată semnificativ (o nouă versiune – RB5, noi funcții adăugate – Revolut BillPay, Fonduri Flexibile de Investiții – MMF); volumul plăților încasate de comercianți s-a triplat ca urmare a creșterii ratei de adopție în rândul companiilor și antreprenorilor și pe fondul extinderii soluțiilor proprii de procesare de plăți.
  • Servicii și mai sigure pentru clienți: Creșterea eficienței serviciului de relații cu clienții (care a atins un nivel de rapiditate în soluționarea cererilor clienților de 80%) în paralel cu întărirea sistemelor de protecție a fondurilor a condus la prevenirea de posibile fraude care ar fi totalizat pierderi de 746 mil. euro (600 mil. lire sterline).
  • Sporirea măsurilor de guvernanță și control: Guvernanța și conformitatea au fost întărite ca urmare a majorării efectivelor pentru echipele de risc și compliance cu 30%, la care s-a adăugat numirea de noi directori non-executivi în cadrul Comitetelor de Conducere Revolut UK și Revolut Bank UAB.

Previziuni 2025

Revolut are ca obiectiv în 2025 să continue să crească și să își extindă amprenta globală, prin lansarea formală a serviciilor bancare în Regatul Unit și startul operațiunilor în Mexic, menținerea celor 10 licențe globale obținute, scalarea pe piața nou lansată, Brazilia, pregătirea lansării din India (după obținerea recentă a licenței PPI), identificarea de noi oportunități pe continentele americane și în Asia-Pacific. Ținta este atingerea bornei de 100 de milioane de clienți activi zilnic în 100 de piețe.

Compania va continua diversificarrea produselor bancare, a celor investiționale, precum și a ofertelor de produse de lifestyle, diversificarea creditării dincolo de creditele ipotecare, creșterea gradului de localizare prin introducerea de funcționalități relevante pe plan local (integrarea cu sistemele de plăți de taxe și impozite, conturi de economii în diferite monede, conturi de economii pentru utilizatorii Revolut <18, introducerea de noi beneficii pentru utilizatorii de abonamente plătite) și eSIM-uri locale.

Revolut va crește investițiile în serviciul de relații cu clienții, atât ca eficiență, cât și eficacitate, în paralel cu întărirea sistemelor de prevenire a fraudelor.

Articole pe aceeași temă: