Business Companii Interviuri Tech

România, hub de suport pentru operatorii telecom

19 nov. 2021 4 min

România, hub de suport pentru operatorii telecom

Reading Time: 4 minute

Cu peste 200 de angajați în România, filiala locală a grupului elvețian Connect44 a devenit un puternic centru regional specializat în proiecte de IT support & service desk pentru operatorii telecom. Alexandru Cociorvei, Managing Director la Connect44 România, ne-a vorbit despre provocările pieței IT&C, despre oportunitățile oferite de tehnologii precum 5G sau e-mobility, precum și despre impactul transformărilor digitale.

Cum a devenit filiala din România un hub pe harta regională a companiei elvețiene Connect44?

Decizia de a deschide primul centru în țara noastră a fost luată în 2017, având în vedere potențialul experților în telecomunicații, faptul că România este membră a UE, precum și avantajul proximității față de vestul Europei.

Este de menționat și faptul că piața din România este renumită atât pentru standardele înalte de calitate, cât și pentru costurile competitive pentru companii. Astfel, în ultimii trei ani, prin parteneriatele încheiate cu mari jucători din piață pentru care am livrat cu succes proiecte complexe, am reușit să ne dezvoltăm atât în România, cât și în cadrul grupului Connect44.

Care au fost cele mai importante proiecte în ultimul an?

Am început cu proiecte derulate la nivel internațional pentru parte­neri din Marea Britanie, Germania, Elveția, fapt ce ne-a permis să ne dezvoltăm portofoliul de clienți și pe piața locală. Ultimul an a fost unul cu numeroase reușite pe plan ­local și internațional, prin câștigarea de noi proiecte.

Am furnizat servicii de consultanță și recrutare, dar și servicii complexe precum centre de operațiuni de monitorizare a rețelelor, atât pentru importanți clienți locali, cât și pentru un client cu prezență în multiple țări europene.

Cum ați încheiat 2020, care sunt pers­pectivele pentru 2021?

Anul 2020 ne-a adus o creștere a cifrei de afaceri a Connect44 România cu 80% față de anul anterior (până la 40 de milioane de lei – n.r.), rezultat datorat portofoliului de servicii prin proiecte de IT support & service desk.

Anul 2021 a venit cu numeroase reușite, întrucât am continuat același trend de creștere a businessului, ceea ce ne-a permis un proces constant de angajări. În prezent avem o echipă de peste 200 de colegi în București și Timișoara, cu numeroase poziții des­chise pentru proiectele în derulare.

În funcție de cerințe, căutăm întotdeauna specialiști cu experiență sau doar entry-level în diverse tehnologii pentru telecom & IT.

Care sunt schimbările din piață după un an și jumătate de pandemie?

Din fericire, industria telecomu­nicațiilor nu a fost afectată de pan­demie, ba dimpotrivă, am observat o suprasolicitare a rețelelor în această perioadă, ceea ce a pus presiune și pe echipele noastre. Din punctul de ­vedere al resurselor umane, pandemia a dus la o stabilitate a angajaților, aceștia nemaidorind schimbarea jobului cu aceeași frecvență ca înainte.

Care sunt noutățile în ceea ce privește automatizarea proceselor în companii și instituții?

Industria telecomunicațiilor nu este străină de noile tehnologii, folosește auto­matizarea pentru a îmbunătăți flu­xurile de lucru și serviciul pentru clienți. De exemplu, în timp ce 5G permite furnizorilor de servicii de comunicații (CSP), să vină cu noi cerințe de servicii, le oferă și șansa de a-și îmbunătăți operațiunile în rețea. La urma urmei, 5G facilitează transformarea digitală prin viteza mare, fiabilitatea, capacitatea extremă de lățime a benzii și latența redusă.

Un alt exemplu este automatizarea proceselor robotizate (RPA) unde trebuie remarcat faptul că RPA se bazează doar în mod fundamental pe AI, el însuși nefiind AI. Telecomul se ocupă de volume mari de procese operaționale cum ar fi gestionarea datelor și dezvoltarea de noi servicii – iar RPA transformă procesele operaționale prin îmbunătățirea comunicării și transmiterii datelor, având în același timp niveluri mai ridi­cate de securitate a datelor. De asemenea, reduce ratele de eroare și îmbunătățește serviciul pentru clienți.

Licitația 5G a tot fost amânată în România. Dar cum se vede pe piață tehnologia 5G, care este importanța, cum s-au pregătit operatorii?

Technologia 5G poate oferi numeroase avantaje atât pentru operatori, cât și pentru clienții finali ai acestora, dar poate deschide oportunități și către alte industrii. Faptul că tehnologia 5G va permite o latență mult mai scăzută, dar și transmiterea informațiilor aproape în timp real, va schimba modalitatea de realizare a multor procese în numeroase domenii. Unii operatori au vorbit despre modul în care 5G poate ajuta la rezistența în criza ­COVID-19. Cu toate acestea, unele lansări planificate de 5G întâmpină întârzieri.

Ca toate întreprinderile, operatorii înșiși au trebuit să își adapteze forța de muncă după blocare. Acest aspect întârzie lucrările care vor avea impact asupra implementării pe termen scurt. Pe termen mediu și lung, schimbările structurale în lanțul de aprovizionare – cum ar fi logistica și aprovizionarea cu materiale – vor avea, de asemenea, un impact direct asupra lansării noilor site-uri de radio 5G.

Implementările Greenfield sunt susceptibile de a fi accelerate, determinate de mandatele guvernamentale pentru a asigura disponibilitatea serviciilor în conformitate cu legile concurenței.

Care sunt alte tendințe în sectorul telecomunicațiilor?

În primul rând aș zice că industria telecom se află evident în top 3 industrii care pun accent pe automatizare; acum nu se mai poate vorbi de operatori telecom, ci mai degrabă de operatori de tehnologie.

O tendință la nivel european, bună de semnalat, este trecerea la conceptul de e-mobility, în sensul reducerii rapide a emisiilor poluante, acțiune încurajată și de politicile promovate de Comisia Europeană, marii producători de automobile conturându-și deja strategiile pentru anii următori sub egida mobilității electrice.

Care este locul României în procesul digital la nivel european?

România trebuie să continue accelerarea procesului de digitalizare, atât prin dezvoltarea infrastructurii, cât și prin educarea utilizatorilor. Este un paradox, pentru că România se află pe locul 5 în UE la viteza internetului, dar în același timp suntem la coada clasamentului privind serviciile publice digitale. În acest sens, o utilizare mult mai mare a fondurilor europene disponibile ar putea accelera procesul de digitalizare.

Se mai poate vorbi de obstacole pentru sectorul de comunicații din România?

Piața de telecomunicații din România este una dintre cele mai competitive la nivel european, însă factori precum birocrația sau lipsa transparenței licitațiilor publice reprezintă încă obstacole în sectorul de comunicații. Pe piața locală există câțiva jucători mari care fac dificilă misiunea de dezvoltare a companiilor ce încearcă să intre pe piață.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: