Companii Stiri

Românii, din ce în ce mai interesați de băuturile rafinate

16 dec. 2019 2 min

Românii, din ce în ce mai interesați de băuturile rafinate

Reading Time: 2 minute

Atunci când vine vorba despre consumul de whisky, țara noastră se află în plin proces de dezvoltare. La nivel național, primele opt luni din 2019 au marcat o creștere cu 13% a consumului de whisky single malt, reprezentând o cotă de piață de 2% din consumul total de whisky. Față de perioada similară din 2018, consumul de whisky a crescut cu 11%, atingând un volum de 2,68 milioane de litri, potrivit Audit Retail Nielsen.

România prezintă avantaje ale condițiilor din crame, fiind mai răcoroase în asociere cu o climă temperat continentală. În țări renumite pentru producția de whisky precum Scoția, clima este mai rece, acesta fiind și motivul pentru care distilatul se maturează pe o perioadă mai lungă de timp.

Dragos Mateescu

“Anul 2020 ne va surpinde, va fi un an de referință pentru industria producătoare de whisky din România, datorită lansării primului single malt autohton.  Anul acesta au fost adăugate la maturare alte 250 de butoaie, ceea ce înseamnă un ritm susținut al distilării și atenție sporită asupra calității, aspect de care am ținut cont încă de la începutul întregului procesului de maturare. Pentru toate acestea, un master blender dedicat se asigură de existența unei constanțe pentru gama de bază”, a declarat Dragoș Mateescu, specialist Single Malt Society.

În 2017, Alexandrion Group a lansat proiectul Single Malt Society, prima comunitătate dedicată iubitorilor de whisky single malt, care are în prezent peste 3000 abonați în mediul online. În offline, comunitatea activează prin evenimente, 25  numai în 2019, precum degustări, worskhop-uri sau dezbateri, în București, Cluj, Iași, Timișoara sau Craiova.

Whisky Fest, evenimentul desfășurat anul acesta în perioada 15 – 16 noiembrie, care a adunat mai bine de 1.000 de iubitori de whisky, a atras atenția prin cele 200 de etichete prezentate publicului, 9 ședinte de masterclass, speakeri internaționali și activări speciale ale brandurilor implicate. Anul viitor, ar urma să fie lansat primul single malt produs 100% în România.

Foto: © Sylvaindeutsch | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: