Stiri

Rombat, investiții de 10 milioane de euro în 2023

21 feb. 2023 3 min

Rombat, investiții de 10 milioane de euro în 2023

Reading Time: 3 minute

Rombat anunță că alocă în acest an un buget de investiții de 10 milioane de euro, în principal pentru instalarea unei linii semiautomate pentru producția bateriilor Heavy duty EFB și realizarea a două parcuri fotovoltaice pentru a optimiza costurile de operare și a asigura companiei un grad mai mare de independență energetică, reducând totodată și amprenta de carbon a companiei.

Noua linie de fabricație va fi destinată producției bateriilor Heavy Duty Champion HD-EFB, pentru vehiculele de mare tonaj, respectiv a bateriilor AGM (Absorbent Glass Mat), instalate pe mașinile cu sistem start-stop.

Bateriile HD-EFB, dezvoltate de Rombat, sunt potrivite atât pentru autocamioane Euro 5/6, cât și pentru vehicule grele cu cerințe mari de energie, având o rezistență ridicată la vibrații și un număr de cicluri de încărcare de 10 ori mai mare decât în cazul bateriilor clasice, la o descărcare de 17,5% în mod continuu.

De asemenea, Rombat intenționează să investească o parte din suma planificată în două parcuri fotovoltaice. Primul dintre acestea, cu capacitatea de 4,2 MW, urmează a fi cofinanțat prin fondurile puse la dispoziție prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul se află în acest moment în stadiul de analiză, implementarea urmând a începe în cursul acestui an.

Al doilea parc fotovoltaic, cu capacitatea de 1 MW, va funcționa la Copșa Mică, acolo unde compania operează Rebat, propriul centru de reciclare a bateriilor uzate. În paralel, Rombat va investi și în achiziția unei instalații de producție a oxigenului, care va funcționa de asemenea la unitatea din Copșa Mică.

Site Alin

În cadrul întâlnirii organizate de grupul Metair Investment Limited, de la începutul lunii februarie, din Africa de Sud s-au discutat subiecte privind strategia de dezvoltare atât la nivel de grup, cât și planurile de viitor pentru fiecare companie subsidiară, ocazie cu care s-a evidențiat și necesitatea bugetelor de investiții. Este pentru prima oară în ultimii zece ani când avem un buget investițional atât de mare, de până la 10 mil. euro. Aceste trei investiții majore ne vor ajuta să ne atingem obiectivele de reducere a amprentei de carbon, să ne păstrăm competitivitatea, să optimizăm costurile de operare și să ne securizăm un grad semnificativ mai mare de independență energetică,” spune Alin Ioaneș, CEO al Rombat.

De asemenea, o parte din bugetul de investiții anunțat de companie va fi alocat pentru îmbunătățirea spațiilor de lucru, dar și pentru formarea și dezvoltarea continuă a angajaților prin cursuri de dezvoltare personală și profesională.

În 2022, compania a anunțat intenția de a-și completa gama de produse cu baterii Li-Ion (litiu-ion), destinate clienților care dezvoltă parcuri fotovoltaice sau utilizatorilor casnici (prosumatori) interesați să instaleze în locuințele proprii instalații de producere a energiei verzi. Potrivit datelor publicate de presă, în 2019 existau în România numai 303 prosumatori, dar la finalul acestui an ar putea ajunge la 100.000.

Rombat, un reper al economiei românești de peste patru decenii, evoluează astăzi pe o piață extrem de volatilă. La nivel global, industria se confruntă cu provocări majore, cum ar fi contextul geopolitic, criza energetică, criza materiilor prime și a semiconductorilor. O altă provocare pentru industria auto vine în urma deciziei luate de Parlamentul European cu privire la interdicția de a produce vehicule cu motor cu combustie începând din 2035, în favoarea autovehiculelor electrice, care va avea un impact major în rândul celor circa 500 de companii din România care lucrează în această industrie”, afirmă Ioaneș. „În același timp, industria bateriilor are perspective excepționale de dezvoltare, fiind în acest moment una foarte dinamică, cu o rată anuală de creștere (CAGR) estimată la 6,57% pentru intervalul 2022-2030.”

Rombat SA înregistrează o creștere susținută a businessului. În 2021, compania a comercializat la nivel global 2,65 milioane de baterii auto, în creștere cu 15% față de anul anterior. De-a lungul timpului, compania a produs și a distribuit baterii auto în peste 40 de țări de pe patru continente.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: