Salt Bank: Revoluția continuă
Reading Time: 3 minuteSalt Bank continuă revoluția în domeniul bancar și în 2025, un an pentru care a pregătit lansarea de noi funcționalități care să facă bankingul mai rapid, mai eficient și mai sigur, dar și Salt Business, aplicația pentru antreprenori și freelanceri.
Pentru cel de-al doilea an de activitate, Salt Bank are planuri la fel de ambițioase ca în primul an: compania va lansa produse și servicii noi, unele în premieră pe piața din România. Printre noutăți se numără două funcționalități care fac bankingul mai sigur.
Una dintre acestea este „Call Monitor”, o premieră pe piața din România, o funcție prin care utilizatorii pot vedea în aplicație, în timp real, dacă chiar sunt contactați de angajați ai băncii sau dacă este o tentativă de fraudă, prin care infractorii vor să obțină date sensibile. Utilizatorii pot vedea în aplicație un banner care îi informează dacă de partea cealaltă a telefonului este sau nu cineva din partea băncii digitale.
Într-o lume digitalizată, atacurile cibernetice și tentativele de fraudă devin din ce în ce mai sofisticate. O metodă frecvent utilizată de infractori este spoofing-ul telefonic, prin care infractorii se dau drept reprezentanți ai băncii pentru a obține informații sensibile de la utilizatori. Mulți clienți cad victime unor astfel de atacuri și furnizează, fără să își dea seama, datele cardurilor sau autorizează tranzacții suspecte. Noua funcționalitate va oferi siguranță în timp real, în timpul apelurilor telefonice, ajutând clienții să identifice dacă vorbesc cu un reprezentant bancar autentic sau cu un potențial infractor. Prin noul produs, Salt Bank se gândește la siguranța banilor oamenilor și luptă împotriva fraudei oferind o soluție inovatoare.
Siguranță prin inovație
Cel de-al doilea produs recent lansat de Salt Bank este „Help Mama”, unul care ajută persoanele în vârstă să nu mai devină ținta unei escrocherii. Studiile arată că, deși persoanele în vârstă sunt mai puțin frecvent victimele fraudelor online, comparativ cu generațiile mai tinere, impactul financiar asupra lor este mult mai sever. Conform unei analize, pierderile medii suferite de persoanele din generația Baby Boomer (60 – 78 de ani) au fost de aproximativ 18.000 de euro. În contrast, generația Z (18 – 27 de ani) a înregistrat pierderi medii de peste 400 de euro per incident.
Cum funcționează noul produs? Un utilizator poate deveni „protectorul” unei persoane mai puțin familiarizate cu tehnologia și va primi o notificare atunci când acesta încearcă să facă o plată mai mare de un prag stabilit de comun acord cu clientul sau atunci când încearcă să își vadă datele cardului. Protectorii nu vor putea vedea unde sau ce vor aceștia să plătească, dar vor avea ocazia să vorbească cu ei înainte.
Salt pentru antreprenori
Noua bancă digitală și-a propus ca, din 2025, să facă un Salt și în universul antreprenorilor și al freelancerilor, lansând Salt Business. Prin acesta, Salt Bank își propune să ofere clienților posibilitatea de a crea un cont business, folosind aplicația existentă, unde dețin deja un cont de persoană fizică. Procesul de înrolare 100% digital va facilita accesul la servicii moderne și eficiente pentru cei care activează ca PFA, profesioniști independenți și SRL-uri cu un singur acționar.
Cei care își deschid un cont de business vor beneficia de aproape aceleași funcționalități oferite clienților persoană fizică, dar și cu opțiuni suplimentare adaptate nevoilor lor. Aceștia vor putea alimenta contul rapid, vor putea transfera bani între conturile proprii, vor putea efectua plăți și încasări, vor avea posibilitatea să emită și să primească facturi sau să plătească facturi de utilități. Un avantaj important este și faptul că ambele conturi (persoană fizică și business) vor fi în aceeași aplicație, cu care utilizatorii sunt deja familiarizați.
Utilizatorii Salt Bank vor mai avea posibilitatea să își gestioneze polița RCA direct din aplicație, fără stres, fără hârtii și fără cozi, totul digital și vor mai putea accesa un credit de nevoie personale cu rate fixe, până la cinci ani și o dobândă de la 6,25%.
Să ajungi de la zero, în primele zece bănci din România, în doar un an este o adevărată performanță, iar astfel de lansări inovatoare pe piața din România stau la baza acestor creșteri exponențiale. În doar 12 luni, mai bine de jumătate de milion de români au ales Salt ca bancă, iar cifrele sunt de două ori mai mari decât estimările inițiale ale companiei. Doar în primele zece zile de la lansare peste 100.000 de persoane și-au făcut cont și au devenit „fondatori”, iar aceștia au recomandat la rândul lor noua bancă digitală de 2,4 ori în medie.
Într-un timp foarte scurt banca digitală a ajuns pe locul doi în România din punctul de vedere al satisfacției clienților și a adunat mai bine de 30 de premii, printre care „Cea mai bună ofertă bancară” și „Cel mai bun cont curent”, iar la nivel internațional, primul neobank românesc a fost declarat „Best Digital Bank” la FinTech Breakthrough Awards. Iar recordurile s-au ținut lanț în acest prim an de Salt Bank: cea mai „aglomerată” zi din 2024 a adus mai bine de 14.000 de utilizatori în aplicație și Salt a lansat peste 400 de release-uri în aplicație.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 393 (15 mai – 15 iunie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz