Management Interviuri Lifestyle

Sărutul artei, sub semnul luxului

7 dec. 2016 3 min

Sărutul artei, sub semnul luxului

Reading Time: 3 minute

Friedrich Wille, președinte și CEO al FREYWILLE, a vorbit pentru Biz despre planurile pe care le are brandul austriac în România, dar și despre posibilitatea ca un artist local să inspire o viitoare colecție a brandului de bijuterii.

Care sunt planurile companiei în România?

Analizăm constant noi opor­tunități, în special în orașe mari precum Cluj-Napoca, Timișoara sau Iași, dar pentru moment pătrunderea pe aceste piețe sau într-o nouă locație din România nu este pe agendă.

Ați realizat colecții inspirate din operele unor artiști precum Gustav Klimt sau Claude Monet. Sunt și artiști români din operele cărora ați dori să vă inspirați în viitoarele colecții?

Artiștii noștri au timpul și liber­tatea să creeze, noi nu le impunem anumite teme. Așadar, este întotdeauna alegerea lor din opera cărui artist sau din ce motive se inspiră. Sunt o serie de artiști români, dar și cultura sau tradițiile care ar putea servi drept inspirație pentru designurile noastre. Însă, în acest moment, nu avem în lucru ceva inspirat de artiști români.

În urmă cu câțiva ani, ați fost desemnat „Antreprenorul Anului“ de către EY Austria. Ce lecții ați învățat ca antreprenor?

Nu-ți pierde entuziasmul, fii convins de valoarea ideii tale și arată-ți devotamentul – aceasta este singura cale de a alimenta entuziasmul pentru idei excepționale, de a inspira pasiunea. Alt factor esențial pentru clădirea unui business de succes: fii întotdeauna cu un ochi pe finanțe.

V-ați început cariera în domeniul financiar, dar ați devenit director artistic într-un final. Cum ați reușit să balansați aceste două roluri diferite?

Încă din fragedă copilărie m-am simțit extrem de conectat la artă, în diversele ei forme, ceea ce a dat naștere la o pasiune de o viață – o pasiune care m-a încurajat să influențez semnificativ și să gestionez cursul unui business în creștere, cel al FREYWILLE. În paralel cu studiile mele din domeniul le­gislativ, am avut dintotdeauna o pasiune pentru artă, care mi-a fost insuflată de tatăl meu încă din copilărie. Tatăl meu a fost a­vocat, dar iubea cu adevărat arta și muzica. În fiecare seară ascultam ce cânta la pian. În fiecare sfârșit de săptămână mergeam la muzee și expoziții. Nimic nu îți oferă o recompensă mai mare decât lucrul cu artiștii pentru crearea unor idei noi. Toate mo­delele și colecțiile FREYWILLE sunt create de propria noastră echipă de artiști, pregătiți de soția mea, directorul creativ al companiei, Simone Grünberg-Wille. Eu sunt responsabil de toate deciziile economice, dar îmi place să am, de asemenea, și un cuvânt de spus în procesul creativ. În general, interesul meu personal pune în mișcare crea­rea unor noi colecții.

dr_friedrich_wille_companyprofile

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați ca antreprenor în industria luxului?

În plină criză economică, cli­enții au făcut un pas în spate și s-au întrebat: ce înseamnă cu adevărat cuvântul „lux“? Și cine are grijă, cu adevărat, să se țină de promisiunea ce stă la baza poziționării unui brand de lux? După părerea mea, aceasta este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă piața luxului astăzi. Există motive pentru care clienții au rămas loiali brandului nostru, cu toate că foarte mulți dintre aceștia sunt încă extrem de atenți cum cheltuiesc banii. Clienții noștri au optat întotdeauna pentru eleganța individuală, atem­po­ra­ră, în favoarea bijuteriilor pre­tențioase și a tendințelor schim­bătoare din modă. Acum vor achiziționa un produs de lux doar dacă brandul poate demonstra că are credibilitate. FREYWILLE beneficiază, de asemenea, de consistență în strategiile de marketing și producție. Bijuteriile noastre sunt, în continuare, produse doar în Viena, ceea ce reflectă standarde înalte ale calității. Vindem doar prin rețeaua noastră de magazine, producem exclusiv în propria fabrică. Totul este controlat de angajații noștri. Încercăm să păstrăm această relație cu clienții cât se poate de pură.

Cum arată procesul de producție și cel creativ din spatele bijuteriilor? Cât timp durează producția unei astfel de piese, de la idee la produs final?

Este nevoie de aproximativ 80 de pași diferiți, marea majoritate executați manual, pentru crearea unei bijuterii. Nașterea unei noi colecții durează și până la doi ani, de la conceptele și schițele inițiale până la lansare. Fiecare nouă colecție este precedată de o cercetare amănunțită a istoriei artei. Fie că este o colecție independentă, contemporană sau un omagiu adus unor artiști faimoși pe plan mondial – fiecare detaliu este rezultatul unui design pasional și al cercetării minuțioase. Când artiștii noștri sunt pregătiți să‑și prezinte ideile, discutăm ca echipă toate opțiunile înainte să decidem următorul pas. La FREYWILLE lucrăm împreună, ne împărtășim ideile, dorințele, viziunile între noi.

Ce a inspirat ultima colecție a FREYWILLE?

„The Ultimate Kiss“ este in­spirată de faimoasa lucrare Art Nouveau „Sărutul“, realizată de artistul austriac Gustav Klimt. Artiștii din cadrul FREYWILLE au lucrat la o multitudine de desene inspirate de Gustav Klimt. Fiind o companie din Austria, cu cartierul general în inima Vienei, Gustav Klimt, bineînțeles, are o semnificație aparte pentru noi. Prin interpretarea operelor artistului, aducem un omagiu orașului Viena. Abia la cea de-a 65-a aniversare a companiei FREYWILLE am interpretat, în sfârșit, cea mai cunoscută capodoperă a lui Gustav Klimt, „Sărutul“.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: