Secretul vopselei perfecte

În ultimii trei ani, Policolor a investit peste 2 milioane de euro în dezvoltare de noi patente și formule de vopseluri și de fiecare dată cineva din departamentul de marketing este manager de proiect când se dezvoltă câte un nou produs, ne-a explicat Camelia Dragomirescu, Coatings Marketing Director la Policolor – Orgachim Group. 

Cel mai greu pe piața materialelor de construcții este să păstrezi consecvența necesară pe termen lung, fără a pierde interesul. Pentru că este o piață cu variații regionale foarte semnificative, este de asemenea dificil să gândești și să execuți la nivel național, păstrând relevanța în fiecare zonă.” – Camelia Dragomirescu, Coatings Marketing Director la Policolor – Orgachim Group

Care sunt, la ora actuală, provocările promovării unui brand de materiale de construcții? Cum s-au schimbat acestea în timp?

Este greu să fii prezent și interesant printre mii de mesaje despre iaurt, vacanțe și șampon. Sezonalitatea cererii, foarte pronunțată, adaugă și ea un grad de dificultate. În ultimii 5-10 ani, nivelul de investiții în promovare a crescut considerabil și, de la două- trei branduri cu strategii, campanii și bugete în întreaga piață, acum am ajuns la peste 20 de prezențe. Cea mai mare contribuție a avut-o retail-ul DIY, aducând categoriile de materiale de construcții în atenția publicului larg, cu campanii consistente și conti­nue. O altă tendință, remarcată și în alte categorii, este de a lărgi de la an la an intervalul de comunicare în sezon. Dacă acum câțiva ani era de două-trei luni în vară, acum a ajuns la opt – nouă luni.

Ce contează cel mai mult pentru consumatorul român?

Toți își doresc calitate, dar o definesc foarte diferit: pentru unii o vopsea de calitate este cea cu care zugrăvești ușor, pentru alții este cea care acoperă perfect, pentru alții este cea cu care pot renova bine o locuință unifamilială cu un buget rezonabil. În afară de aceste calități, contează foarte mult disponibilitatea, cât este de ușor de găsit și de ales acea vopsea. Și, pentru că trebuie să vii cu soluții diverse în același produs, receptate corect și apreciate de consumatori, am fost tare bucuroși când Spor a fost ales Produsul Anului 2018 în categoria sa.

De-a lungul anilor, v-ați implicat în diferse parteneriate pe zona de design & artă. Veți continua pe această direcție?

Brandul corporate, Policolor, reprezintă deja un reper de responsabilitate corporativă, alături de branduri cu notorietate și investiții de zeci de ori mai mari și vom continua să ne implicăm în această direcție. Policolor este printre primele branduri românești, dovadă și rezultatele studiului Unlock, publicate în “100 cele mai puternice branduri românești”. Această alegere a românilor înseamnă de asemenea responsabilitate. Platforma CSR Policolor, Culorile României, susține an de an foarte multe proiecte: de la siguranța pe munte, prin proiectul Salvamont (marcarea tuturor traseelor montane din țară, în fiecare sezon), la artă urbană (street art, precum SISAF-Sibiu sau FISART-Timișoara,  Noaptea Albă a Galeriilor, concursurile de creație prin care premiem și promovăm ariști tineri și care aduc lucrări de pictură în cele mai inedite locuri – precum vapoarele de la Constanța sau locomotivele CFR Călători) sau la autenticitatea rurală (satul-muzeu Ciocănești, din Suceava, Luncăvița, din Tulcea, Muzeul Viu din Tecșești, Alba).

Cât investiți în dezvoltarea de noi formule și patente?

Avem un department important de cercetare și dezvoltare care lucrează la formule noi de vopsea decorativă, auto sau pentru construcții, în fiecare zi. Lucrăm cu cei mai buni parteneri internaționali și cu laboratoare de testare recunoscute. E un proces continuu și, da, poate fi privit ca o investiție mare, greu de cuantificat, doar în ultimii trei ani Policolor a investit peste 2 milioane de euro în această direcție.

Cât timp durează și ce echipe sunt implicate în dezvoltarea de noi rețete de produse?

Marketing, R&D, Tehnic, Producție – acestea sunt cele patru departamente implicate în procesul de dezvoltare a noilor produse. Pot fi echipe de trei, patru oameni sau de mai mult de 20. Întotdeauna un om de marketing este manager al proiectului. O dezvoltare poate dura și mai mult de un an, până când formula este aleasă, validată, testată și ajunge în faza de lansare în piață. De exemplu, dezvoltarea noii vopsele Spor hipoalergenice a însemnat nu numai alegerea unei formule performante din punct de vedere tehnic, ci și a uneia care să atingă standardele calitative ale unei creme de corp, în materie de compuși cu potențial alergenic. Oricât de greu pare de făcut, colegii noștri cercetători au reușit asta și vopseaua a trecut testul laboratoarelor Derma­test din Germania cu calificativul “Excelent”, cel mai mare posibil.